Naše lepše polovice bi znale povedati, kako pomembno se jim zdi, da imajo dobrega frizerja. Pa ne samo zaradi las. Obisk frizerja je za marsikatero žensko kot seansa pri psihiatru, pogovor med umivanjem, striženjem in sušenjem las pa razkriva številne skrivnosti. In kako to vemo? Kljub temu da smo moškega spola, smo tudi sami enaki, zato frizerja obiščemo vsak mesec. Tudi pred dnevi bi ga morali, pa smo termin nepričakovano preložili, ko smo izvedeli...

Izvedeli, da imamo še pomembnejši zmenek, in to z »osebo«, ki ji urejena pričeska ni mar. Še več, naravnost uživa, ko jo razkuštra. In kako ji uspe? Preprosto, z vetrom v laseh. »Oseba« je namreč pločevina na štirih kolesih, v našem primeru dejansko dve – opel cascada in BMW 428i cabrio. Za oba pa velja, da poosebljata kameleonstvo, saj se v skladu z željami iz kupeja prelevita v kabrioleta (opel ima električno pomično platneno, BMW prav tako električno pomično trdo streho), ki od zadovoljstva po mačje predeta, ko urejeno pričesko spremenita v sračje gnezdo. Dolgolasci imamo zato le dve možnosti: da se sprijaznimo z rokerskim videzom ali pa si na glavo poveznemo kapo. Od nekdaj smo bili rokerji...

Kabriolet ni za vsakogar in morebitni kupec se mora tega še kako zavedati. Misli prijatelja, ki ni vedel, kaj v resnici kupuje, namreč še danes znamo na pamet. »Imam ga, pa ugotavljam, da sploh ne vem, zakaj. Ko sije sonce, spustim streho, a mi je prevroče, ko vozim hitro, mi veter mrši lase pa še hrup postane neznosen, da se še pogovarjati ne morem. Ko pa je vreme slabo in imam streho zaprto, me jezi, da je prtljažnik premajhen, na zadnji klopi pa je komajda dovolj prostora za sestrinega sinčka,« je govoril.

Od prvega trenutka, ko smo ju spoznali, nam je bilo jasno: kdor potrebuje prtljažni prostor z veliko začetnico, naj se našima tokratnima tekmecema na daleč izogne. Res je, da sta na prvi pogled kar velika, kar potrdita tudi dolžini, 4,7 metra pri oplu in šest centimetrov manj pri BMW. Toda velikost prtljažnika je pri kabrioletih v neposredni povezavi s prostorom za streho. Ali prevedeno: ko strehe ni nad glavo, ohišje zavzame toliko prostora, da je prtljažnik bolj zasilne narave, za kakšno nizko potovalno torbo in še kakšno vrečko ob straneh, ob strehi nad glavo pa je vsaj po tehničnih podatkih vse skupaj videti prostorsko bolj razkošno (opel 380, BMW 370 litrov). Je pa pri cascadi mogoče podreti zadnjo klop, prtljažnik z ravnim dnom pa naraste na uporabnejših 630 litrov.

No, nam se je zdelo, da mora lastnik težiti k temu, da strehe večinoma ne bo nad glavo. To pa prinaša dobre in tudi slabe stvari. Dobro je gotovo to, da je zadnja klop tako zlahka dosegljiva (sicer se je treba skloniti in s stikalom na robu sedeža le-tega s pomočjo elektrike ali ročno pomakniti naprej), je pa res, da je pri obeh sedenje zadaj na robu možnega, pa čeprav je medosna razdalja štirice 12 centimetrov daljša. V vsakem primeru morate namestiti vetrno zaščito, ki je pri obeh na voljo za doplačilo (dobrih 300 evrov), sicer je vetra v laseh že pri 80 kilometrih na uro preveč in reši vas lahko le kapa. In še tole: avta s spuščeno streho nikoli ne pustite na soncu, če je na sedežih usnje (tri tisočake pri oplu in dva pri BMW). Segreje se namreč tako močno, da vas bosta zadnjica in hrbet še dolgo pekla.

Seveda kabrioleti (ob spuščeni strehi) niso namenjeni doseganju zelo visokih hitrosti, pa čeprav bi po motorizaciji sodili drugače. Najprej omenimo, da ima cascada speljana pogon na prednji, štirica na zadnji kolesi, kar pri slednji zahteva nekaj pazljivosti, ko je podlaga spolzka. Sicer pa konjički kar kličejo k temu, da jih spustimo v dir. Dvolitrski štirivaljnik jih namreč premore 245 (180 kW), v kombinaciji z izjemnim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom (doplačilo 2500 evrov) pa boste na cesti hitri. Kaj hitri, zelo hitri, saj boste do stotice potrebovali le 6,4 sekunde, motor pa pove, da mu je dovolj, šele pri 250 km/h. Sedi, pet, bi lahko dejali, saj motor na ramenih nosi občutno težo 1,75 tone. Cascada je vsega 50 kilogramov lažja, toda 1,6-litrski turbo štirivaljnik z 200 konji (147 kW) ni tako prepričljiv. Maksimalna hitrost je še vedno zelo hitrih 235 km/h, a je pospešek z 9,2 sekunde občutno daljši. In ko primerjamo še porabo, ki se razlikuje le malenkostno (9:9,5 litra), je jasno, da je pri motorizaciji veliki zmagovalec BMW. Boste pa z obema z enim polnjenjem prepeljali identično število kilometrov – dobrih 620, saj ima štirica malenkost večjo posodo za gorivo (60:56 l). Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si