Odobritev koncentracije je ključna, da bo Agrokor dobil sredstva za nakup Mercatorja s strani partnerjev pri nakupu, Evropske banke za obnovo in razvoj ter skladov Blackstone in One Equity Partners.

AZTN je sprejela zelo stroge in obsežne ukrepe za umikanje negativnih vplivov koncentracije močnih trgovcev, kot sta Konzum in Mercator-H na hrvaškem trgu, je na današnji novinarski konferenci v Zagrebu dejal predsednik sveta AZTN Mladen Cerovac.

Kot je poudaril, Agrokor ni zgolj vodilno podjetje v maloprodaji na Hrvaškem, temveč je tudi dobavitelj blaga in ima kot edini v Evropi takšen vertikalni integrirani sistem.

Zato so ukrepe za koncentracijo Agrokorja in Mercatorja razdelili v dve skupini. Poleg strukturnih ukrepov deinvestiranja, bo Agrokor moral uskladiti tudi obnašanje do dobaviteljev Mercatorja-H.

Poleg Mercatorjevih zaprte tudi Konzumove trgovine

Agrokor je predstavil seznam 96 prodajaln različnih velikosti iz kombinirane mreže prodajaln Konzuma in Mercatorja, ki jih namerava dezinvestirati. Prihodki teh trgovin predstavljajo približno 60 odstotkov prihodkov Merctorja-H iz leta 2012, ki je bilo temeljno leto za ocene koncentracije.

Največ trgovin bodo morali prodati, oddati v dolgoročni zakup ali zapreti na območju Zagreba (26) in Zagrebške županije (19). V še 13 hrvaških županijah se bodo odpovedali peostalim 51 trgovinam.

Cerovac je za primerjavo povedal, da bo moral Agrokor po prevzemu Mercatorja v Srbiji dezinvestirati 21 trgovin, kar je manj kot na Hrvaškem samo v Zagrebu. Dodal je, da ima Agrokor na Hrvaškem 60.000 kvadratnih metrov maloprodajnega prostora, dobro tretjino tega v Zagrebu.

Rok za dezinvestiranje je šest mesecev po prevzemu nadzora nad Mercatorjem, medtem ko lahko potencialne kupce iščejo od prejšnjega tedna, ko je AZTN obvestil Agrokor, da je sprejel njegov zadnji predlog koncentracije.

Če ne bodo uspeli dezinvestirati trgovin v zastavljenem roku, bodo lahko nato v treh mesecih spremenili namembnost prodajaln. Če niti takrat ne bodo uspeli dezinvestirati vseh trgovin s seznama, jih bodo morali v dodatnem mesecu zapreti, je pojasnil Cerovac.

Rok za prevzem Mercatorja je 30. junij

AZTN bo prek zaupnika spremljal izvajanje ukrepov za koncentracijo tudi v delu, ko se Agrokor pojavlja kot dobavitelj in prodajalec izdelkov, ker ima pri določenem blagu pomemben delež na trgu.

V prodajalnah kot so hipermarketi in supermarketi bodo morali v najmanj treh letih po prevzemu Mercatorja omogočati vsakem izmed petih največjih dobaviteljih Mercatorja-H pristop na police za tri najbolj prodajane izdelke. Pogoji ne bodo smeli biti slabši, kot so v Konzumu ali bodo v Mercatorju na dan prevzema nadzora.

Cerovac je še dejal, da so vse države v regiji že objavile odločitev o koncentraciji Agrokorja in Mercatorja, razen BiH.

Konzorcij prodajalcev 53-odstotnega lastniškega deleža Mercatorja in hrvaški Agrokor sta se konec februarja dogovorila o znižanju cene za Mercatorjeve delnice na 86 evrov, rok za izvedbo posla pa so podaljšali do 30. junija.