Na 44. tednu slovenske drame, ki se v Prešernovem gledališču Kranj nocoj odpira s premiero predstave Mrtvec pride po ljubico po besedilu Svetlane Makarovič in v režiji Jerneja Lorencija, se bo v enajstih dneh zvrstilo sedemnajst predstav; družbo jim bo na prireditvi, ki se osredotoča na predstavitev in premislek slovenske dramske pisave, delala še vrsta spremljevalnih vsebin, od tistih že uveljavljenih, kot so delavnice dramskega pisanja ali predstavljanje dramskih besedil, nominiranih za Grumovo nagrado, pa do okroglih miz, razstav in novosti, kot je večer bralnih uprizoritev Dramatične vizije, ki bo namenjen nagrajenim dramam na nacionalnih natečajih v nekaterih bližnjih državah in so ga organizatorji pripravili v sodelovanju s Forumom slovanskih kultur.

Vsak dan več dogodkov

»Vsak dan bomo imeli dva, tri dogodke in nedvomno se nam obeta živahen festival. Tudi za predstave, ki se bodo zvrstile na njem, lahko rečem, da vsaj po mojem mnenju precej dobro odražajo duh časa, v katerem živimo,« je pred začetkom Tedna slovenske drame povedala Mirjam Drnovšček, direktorica Prešernovega gledališča Kranj, ter dodala, da je festival tudi velik finančni zalogaj; zanj je ministrstvo za kulturo letos prispevalo 53.000, Mestna občina Kranj pa 57.000 evrov. »Razmere niso rožnate, sponzorjev skoraj ni več, tisti, ki še ostajajo, pa zmanjšujejo sredstva,« je pojasnila.

Na festivalu se bo v tekmovalnem programu, torej v konkurenci za Šeligovo nagrado, zvrstilo osem predstav po izboru selektorja Gregorja Butale, ki je oblikoval tudi spremljevalni program. Izbor je opravil med 45 predstavami, ki so v preteklem letu nastale po slovenskih uprizoritvenih predlogah, omenjeno bero pa označuje kot precej zanimivo in raznoliko. »Posebnost celote lanske produkcije je ta, da je bilo razmeroma veliko krstnih uprizoritev slovenskih besedil in avtorskih projektov, le malo pa slovenske dramske klasike, prav tako je precejšnje število predstav nastalo po besedilih, ki izvorno niso nastala za gledališče,« je razložil. »Med njimi so bile tudi take, ki bolj kot na gledališkem temeljijo na glasbenem ali katerem drugem izrazu, to potezo aktualne slovenske produkcije pa sem poskušal zajeti v spremljevalnem programu.« Še štiri predstave so prireditelji uvrstili v mednarodni program, v katerem se bodo z uprizoritvami slovenskih dram predstavile gledališke skupine iz Izraela, Slovaške, Srbije ter Bosne in Hercegovine.

»Pisanje ni le stvar navdiha«

Že uveljavljene delavnice dramskega pisanja letos vodi priznani dramatik in pedagog Goran Stefanovski, udeležuje pa se jih enajst študentov AGRFT in filozofske fakultete. »Zelo smo počaščeni, da delavnice vodi tako izjemen dramatik, ki dobro ve, da dramsko pisanje ni le stvar navdiha, pač pa najprej predvsem veščina in znanje. Delavnice organiziramo že deseto leto, z njimi pa želimo prispevati k vzgoji novega rodu dramatikov v Sloveniji,« je dejala Marinka Poštrak, dramaturginja in vodja umetniškega oddelka v Prešernovem gledališču Kranj.

Na zaključku festivala bodo poleg že omenjene Šeligove nagrade za najboljšo predstavo podelili še Grumovo nagrado za najboljše izvirno dramsko besedilo leta, nagrado občinstva, za katero se potegujejo prav vse predstave na festivalu, ter nagrado za mladega dramatika. kul