Spredaj desno. Dve besedi, ki sta ta konec tedna zaznamovali dirko in vsakdan velike večine dirkačev ter ekip. Steza v Koreji je namreč neusmiljena do sprednje desne pnevmatike, kar so na dirki občutili številni dirkači. Očitno le Sebastianu Vettlu to ni prišlo do živega, kajti Nemec je dirko odpeljal brez najmanjše napake. Zmagal je četrtič zapovrstjo oziroma tretjič v Koreji: »Bila je zanimiva dirka, in čeprav je bilo videti, da je bilo enostavno, dejansko ni bilo tako. Tudi jaz sem imel nekaj težav s sprednjo desno pnevmatiko, a očitno manj kot nekateri tekmeci. Od starta sem počasi pridobival prednost, vendar nisem vozil na vso moč, ker sem moral še kako paziti ravno na pnevmatike. Da je bil na stezi dvakrat varnostni avtomobil, seveda ni veliko pomagalo. Komaj sem si privozil nekaj prednosti, je ta šla po zlu. Na srečo smo pri postankih v boksih ujeli prava trenutka, proti koncu dirke pa sta name pritiskala oba dirkača Lotusa, vendar sem vseeno imel dirko pod nadzorom. Zdaj se še kako veselim dirke v Suzuki, to je ena mojih najljubših stez, navijači tam so enkratni.«

Kako se ne bi veselil dirke, saj lahko že prihodnji konec tedna na Japonskem predčasno osvoji naslov svetovnega prvaka, če Fernando Alonso (Ferrari) dirke ne bo končal višje kot deveti. Zdaj je vse bolj teorija, namesto vprašanja, kdo bo prvak, bi se bilo bolj smiselno vprašati, kdaj bo Sebastian Vettel spet postal prvak. Kajti v tem trenutku mu očitno nihče ne more priti niti blizu.

Na dirki v Koreji sta se presenetljivo dobro odrezala oba dirkača Lotusa. Kimi Räikkönen je spet vstal od mrtvih in s pametno dirko s skromnega devetega startnega položaja prilezel na drugo mesto: »Start spet ni bil optimalen, a sem zelo pazil, da se v prvem krog ne bi zapletel v nepotrebna trčenja. Kot smo videli, je bilo kar nekaj dogajanja. O sprednjih pnevmatikah ne bi govoril, večina nas je že povedala, kaj si mislimo o tem, razen tega pa je bilo vse drugo v redu. Tudi brez varnostnega avtomobila bi mi uspelo priti na drugo mesto. Romain je pač napravil manjšo napako in sem ga lahko prehitel. Tako enostavno je to.«

Lauda pravi, da je junak Hülkenberg

V vodstvu Lotusa so imeli kar nekaj vročega dogajanja na radijskih zvezah, ko je Romain Grosjean lovil Räikkönena, pa so mu dali malo nejasno vedeti, ali lahko napade Finca ali ne. Za piko na i so mu takoj po dirki sporočili, da naj bo na odru za zmagovalce dobre volje in nasmejan. Kajti Švicar s francosko dirkaško licenco bi lahko iz te dirke iztržil tudi več: »Ne glede na vse dogajanje sem s tretjim mestom zadovoljen. Dobro sem se boril, najprej z Lewisom Hamiltonom, potem s Kimijem, približala sva se Red Bullu, a Vettla danes ne bi uspela prehiteti. In da, napravil sem manjšo napako in Kimi jo je izrabil. To je pač dirkanje.«

Pravi junak dirke je bil, tudi po mnenju nekdanjega svetovnega prvaka Nikija Laude, Nico Hülkenberg (Sauber). Nemec je prekrižal račune tako Lewisu Hamiltonu (Mercedes) kot Fernandu Alonsu, saj je bil njegov sauber neverjetno hiter na dolgih ravninah, pri pospeševanju iz ovinkov pa je imel očitno tako dober oprijem s cestiščem, da se je nad tem čudil še Hamilton: »Odlična dirka je bila, izrabili smo vse ponujene priložnosti. Bilo je nekaj nervoze, seveda, če te večji del dirke nekdo skuša prehiteti, a na to sem se zdaj že navadil. Posebno Hamilton, ta mi je dal vetra, vozil sem na vso moč. Zdaj sem seveda več kot zadovoljen, a ko sediš v kokpitu in gledaš v ogledali, kje je tekmec, nimaš časa razmišljati nič drugega.« A ni bil tako zanimiv le boj za mesta, saj si je nekaj dirkačev vseeno privoščilo kakšno napako, da je bila dirka bolj zanimiva. V prvem krogu Felipe Massa (Ferrari), ki se je zasukal pred tretjim ovinkom in skoraj treščil v Alonsa, ki je z odličnim reagiranjem rešil situacijo. »Moral sem tako reagirati, sicer bi od zadaj treščil v Rosberga,« je v svoj bran po dirki povedal Massa. Brazilec je dirko lahko nadaljeval, kar pa ne bi mogli reči za Adriana Sutila (Force India). Tudi on se je ovinka lotil na podoben način, le da je bolj na grobo priletel v bok Marka Webbra (Red Bull), ki se je vso dirko bojeval z mrtvimi pnevmatikami, in mu poškodoval hladilnik za olje, zaradi česar se je Webbrov štirikolesnik tudi vžgal. V tistem trenutku so nastopile razmere, pri katerih so vodstvu ekip in nekaterim dirkačem šli lasje pokonci.

Vodja gasilcev na stezi je enemu od gasilskih vozil namreč ukazal, naj se odpravi na kraj, kjer je gorel Webbrov dirkalnik, pri tem pa pozabil, da je vodja dirke Charlie Whiting tisti, ki lahko edini odredi, kdaj bo šlo na stezo določeno spremljevalno vozilo. Tako so dirkači pripeljali za gasilsko vozilo in neumno gledali, na srečo pa so videli vsaj bele zastave ob stezi, ki jih opozarjajo, da je na stezi počasnejše vozilo. »Nenadoma sem pred seboj zagledal avtomobil, a mi ni pred tem nihče povedal, da ga lahko tudi pričakujem. Ni mi bilo jasno, kaj se dogaja, šele nekaj trenutkov za tem sem videl ob stezi rumene zastave in napis za varnostni avtomobil. Seveda sem upočasnil vožnjo in samo gledal v ogledali, ali so drugi dirkači tudi upočasnili,« je situacijo opisal Vettel. Ravno mahajoče bele zastave so bile po vsej verjetnosti tiste, ki so preprečila kakšno trčenje, vendar bo moral organizator vseeno marsikaj pojasniti pri FIA.

Pnevmatike najbolj zavirajo dirkače

Vojna med Fernandom Alonsom in Markom Webbrom na eni strani in dobaviteljem pnevmatik Pirellijem na drugi bo še nekaj časa aktualna. Oba dirkača sta za svoj spodrsljaj krivila italijansko gumo, Alonso je ob tem celo dejal, da je žalostno, da ne moreš ne na kvalifikacijah, sploh pa ne na dirki voziti na vso moč, ker pnevmatike enostavno ne zdržijo dovolj. »Trenutno so pnevmatike tiste, ki nas najbolj zavirajo. Za vse ekipe je tako, če bi vozili na vso moč, toliko, kolikor zmore dirkalnik, ne bi zdržale niti pet kilometrov. Kako naj potem vozim na vso moč, če sem po nekaj krogih enostavno kot na drsalkah, samo drsam se po stezi sem ter tja. A ne krivim samo pnevmatik, tudi naš dirkalnik je daleč od tega, da bi se z njim lahko enakovredno bojevali proti Red Bullu. Vendar sedanje pnevmatike enostavno niso dobre. Zdaj nam v boju z Vettlom lahko pomaga le še čudež,« je po dirki bentil Alonso. Paul Hembery, vodja Pirellija, mu ni ostal dolžan: »Vsak dirkač ima svoj pristop, vsak dirkalnik je drugačen. Če bi od nas zahtevali pnevmatike, ki bi zdržale celo dirko, bi jim jih lahko naredili. Zato naj se dirkači raje obrnejo na svoje ekipe, ker so bile one tiste, ki tudi postavljaj določene pogoje in zahteve. Fernando se lahko pri Vettlu malce pozanima, kako je mogoče voziti tako hitro in pri tem ne uničiti pnevmatik.«

Zdaj dirkači in ekipe nimajo veliko časa za počitek, saj je naslednja dirka na sporedu že prihajajoči konec tedna v Suzuki na Japonskem.