Plačljive vsebine so navidez v nasprotju z dosedanjo in uveljavljeno prakso oz. uporabniškimi navadami, vendar so za izdajatelje in posledično tudi za novinarje postale ekonomska nujnost, je v danes objavljenem besedilu na spletni strani Delo.si zapisal Marko Crnkovič.

Mesečna in tedenska naročnina

Za zaračunavanje digitalnih naročnin bodo uporabili sistem Piano, ki prihaja s Slovaške in je zaživel maja lani. Osnovna značilnost tega sistema je, da se mediji, ki želijo monetizirati digitalne vsebine, povežejo in se zavežejo, da bodo v okvirih Piana ponujali vsebine pod enakimi pogoji in za isto ceno, vendar vsak od njih po lastnem izboru, v skladu s svojo poslovno in uredniško strategijo.

Pavšalna - mesečna in tedenska - digitalna naročnina nato ponuja uporabnikom za enkratno plačilo dostop do plačljivih vsebin vseh medijev, ki so pristopili k Pianu. To pomeni, da po prijavi v sistem in po enkratnem plačilu naročnine uporabniki dostopajo do vsebin vseh pridruženih medijev z enotnim uporabniškim imenom in geslom, ne da bi se prijavljali v vsak medij posebej.

Kot navaja Crnkovič, "preprosto prijavljanje in plačevanje, širok nabor konkurenčnih vsebin, ugodna cena in skupen nastop več medijev nevtralizirajo psihološke averzije ter načelne in praktične pomisleke uporabnikov ob uvedbi plačljivih vsebin".

Slovenskemu Pianu se bodo po zadnjih informacijah poleg Dela in Slovenskih novic pridružili tudi Dnevnik, Večer, Žurnal24, Primorske novice, Dolenjski list, Gorenjski glas, Ekipa, Požareport in Ringaraja.

V samem Delu načrtujejo, da bodo za digitalno naročnino ponujali 10 do 15 odstotkov Delovih vsebin. To bodo predvsem ekskluzivne Delove teme in zgodbe, intervjuji in reportaže, komentarji in kolumne, pa daljši tako imenovani feature teksti iz prilog in rubrik.

Digitalne naročnine, ki bodo omogočale dostop do vseh vsebin vseh naštetih medijev, bodo naslednje - tedenska 1,99 evra, mesečna 4,89 evra in letna 48,90 evra.

Da pa ne bi tisti, ki ne bo mogel ali hotel plačevati, ostal praznih rok, bo vsak plačljiv članek objavljen v dveh različicah: prva, ki bo dostopna vsem uporabnikom, bo vsebovala osnovne informacije in manj multimedijskih dodatkov, a bo kljub temu zaključena, smiselna novinarska celota; druga, naročniška pa bo obogatena z multimedijo in povezavami ter drugimi elementi.

Piano je sicer samo prva faza monetizacije digitalnih vsebin. Še letos imajo namreč namen preiti v drugo fazo, pri kateri se bodo zgledovali bolj po uglednem ameriškem časniku New York Times, ki na področju zaračunavanja digitalnih vsebin orje ledino.

Delove digitalne vsebine bodo tako začeli kmalu tržiti tudi samostojno, izven Piana, s še bolj obogatenimi vsebinami. Uporabnikom bodo na voljo dnevni, tedenski, mesečni in letni dostop, pa tudi enkratni dostop do posameznega članka; ponudili bodo digitalni paket; vse te naročnine bodo po bolj strukturiranih, a še vedno privlačnih cenah možne v različnih kombinacijah s tiskanim Delom ali brez njega ter Delom na iPadu ali brez njega.

Digitalni naročniki naj bi bili ob vsem tem v zakup za plačljivost vsebin sčasoma deležni vse manj pogosto motečih oglasov.