Prvi korak: izbor desetih regijskih kandidatov

Izhodišče izbora predstavljajo lestvice, ki temeljijo na računovodskih (AJPES) podatkih o stopnji rasti prihodkov od prodaje podjetij - gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov - v petih letih. Na podlagi seznama 100 najhitreje rastočih podjetij, ki ga skupaj z izbranimi kazalniki pripravlja družba Bisnode, v vsaki od šestih slovenskih regij Dnevnik skupaj s družbo Mediade, ki skrbi za metodologijo izbora, oblikuje seznam desetih kandidatov za regijsko gazelo - zmagovalec regije je obenem kandidat za priznanje zlata gazela leta.

Seznam kandidatov je oblikovan s pomočjo sintetiziranega kazalnika, izračunanega kot tehtano povprečje stopnje rasti čistih prihodkov od prodaje v obdobju zadnjih petih let, dodane vrednosti na zaposlenega in njene rasti ter indeksa DaBeg, ki pokaže stopnjo rasti števila zaposlenih, primerljivo med različno velikimi podjetji.

Sestavni del raziskovanja možnih kandidatov je namizna raziskava kandidatov in na tej podlagi izbor družb, ki po presoji nosilcev izbora najbolje odražajo vrednote in filozofijo dinamične in obenem trajnostne rasti. Usmeritev pri izbiri kandidatov je, da podjetje zaposluje vsaj 15 zaposlenih. Skladno s poudarjenim pomenom trajnostno naravnane rasti in inovativnosti metodologija v letu 2010 sprošča kriterij, da se mora kandidat po dinamiki rasti uvrščati na nacionalno lestvico najhitreje rastočih, kar omogoča širši nabor (še vedno pa je pogoj uvrstitev na regijsko lestvico).

Drugi korak: raziskovalni intervjuji

Na podlagi preverjanja člani metodološke komisije s petimi regijskimi kandidati opravijo raziskovalni intervju. V strukturiranem intervjuju je poudarek na raziskovanju podjetniške zgodbe, kakovosti rasti organizacije in njene naravnanosti k trajnostnemu razvoju. Prav tako metodološka ekipa v podjetjih raziskuje vidike družbene odgovornosti organizacije in njene umeščenosti v lokalno okolje.

Tretji korak: trije nominiranci in izbor regijske gazele

Na podlagi opravljenih intervjujev, finančnih in drugih razpoložljivih podatkov o podjetju metodološka komisija z glasovanjem določi tri nominirance za regijsko gazelo leta. Prednost imajo mednarodno in inovativno usmerjena podjetja, podjetja z višjo donosnostjo (ROE) in višjo dodano vrednostjo na zaposlenega, indeksom DaBeg najmanj 20, prav tako je pomembno, ali podjetje odraža vrednote gazele - dinamične in obenem trajnostno naravnane rasti. Glasovanje je tudi podlaga za izbiro posameznega regijskega zmagovalca, pri katerem komisija upošteva tudi s strani družbe Bisnode pripravljene dosjeje s poglobljeno poslovno analitiko nominiranih podjetij.

Četrti korak: razglasitev regijske gazele

V vsaki od šestih regiji Dnevnik organizira samostojen dogodek, na katerem predstavi tri regijske kandidate in razglasi regijsko gazelo leta.

Podjetje, ki pridobi prestižen naziv regijska gazela leta, avtomatično postane kandidat za priznanje zlata, srebrna ali bronasta gazela leta.

Peti korak: izbor zlate gazele leta

Z upoštevanjem usmeritev sveta Gazela kot najvišjega organa projekta je metodologija povečala težo glasovanja članov sveta Gazela v primerjavi z uvrstitvijo podjetja na nacionalni lestvici najhitreje rastočih. Na končni izid vpliva glasovanje članov sveta Gazela, ki jo poleg Dnevnika sestavljajo ugledni predstavniki akademske, civilne in poslovne javnosti kot déležniki blagovne znamke Gazela, ter glasovanje članov metodološke komisije v razmerju 2/3 (glasovanje sveta Gazela) in 1/3 (metodološka komisija).