MOL je s takšnim javnim zagotovilom za ureditev kanalizacije v ČS Polje izpolnila osnovni pogoj, ki so ga postavili tamkajšnji krajani za sprejem občinskega podrobnega prostorskega načrta (OPPN) za gradnjo komunalnoinfrastrukturnih objektov, ki so v širšem mestnem interesu.

Gre za predlog prostorskega akta, s katerim se po večletnih strokovnih pripravah in dobri dve leti po javni razgrnitvi osnutka OPPN predvidi gradnja zadrževalnega kanala Fužine - Zalog z zadrževalnim bazenom pred centralno čistilno napravo (CČN) v Zalogu, ki vključuje tudi nekaj funkcionalnih objektov na trasi šest kilometrov dolgega podzemnega kanala in na območju CČN.

Predvideno je, da bo mestni svet MOL ta prostorski akt obravnaval in sprejel na novembrski seji. Kot sta povedali predsednici četrtnih skupnosti Moste in Polje, Helena Vovk Šribar in Stanislava Ferenčak Marin, so jih mestni pripravljalci tega projekta prepričali, da gre za pomembne izboljšave v mestnem kanalizacijskem sistemu, ki ne bodo poslabšale njihovih bivalnih razmer, ampak nasprotno.

Gradnja zadrževalnega kanala z zadrževalnim bazenom pred centralno čistilno napravo bo zagotovila večjo zmogljivost obstoječega mešanega (iste cevi za odpadne in padavinske vode) kanalizacijskega sistema ter omogočila ustreznejše odvajanje odpadnih voda v Ljubljani v času večjih padavin. Presežki odpadnih vod iz kanalizacijskega omrežja se zdaj ob močnejšem deževju prelivajo v Gradaščico in Ljubljanico, z njihovim zadrževanjem v kanalu in zbiralniku pred čistilno napravo pa se bodo v reko zlivali postopoma in očiščeni. Zadrževalni kanal bo dolg nekaj več kot šest kilometrov, njegova trasa pa poteka večinoma v varovalnem pasu že obstoječega kanalizacijskega zbiralnika. V celoti bo speljan pod zemljo.

Na MOL pojasnjujejo, da bodo po predvidenem sprejemu tega prostorskega akta, torej v času, ko bodo pripravljali projekt za gradbeno dovoljenje, določili tudi podrobne ureditve s prizadetimi lastniki zemljišč. V strokovnih podlagah za ta projekt je izračun vrednosti vseh objektov, vključno s stroški projektne in tehnične dokumentacije, a brez stroškov pridobivanja zemljišč, znašal 10,5 milijona evrov. Med drugim vključuje zasaditev kar veliko dreves namesto tistih, ki jih nameravajo posekati zaradi gradnje zadrževalnega kanala, tudi ob Poti spominov in tovarištva.