Poklicni vozniki v skladu z novimi pravili ne bodo smeli voziti več kot 56 ur na teden oziroma 90 ur na dva tedna, obvezen čas počitka za voznike avtobusov in tovornjakov pa bo devet ur na dan. Na dva tedna voznikom po novem pripada 45 ur počitka oziroma dva polna dneva.

"Odprtje trga mora biti povezano tudi s pravili, ki veljajo za vse, saj se le tako lahko zagotovijo vsem enaki delovni pogoji. Nova pravila zagotavljajo delavcem nove pravice in ščitijo pred socialnim dumpingom," je ob tem dejal evropski komisar za promet Jacques Barrot.

Nadzor na delovnim časom voznikov se bo izvajal na cestah in v podjetjih, digitalne tahografe pa bodo morala ta v vozila namestiti najkasneje s 1. majem 2006. Za tovorna vozila z nosilnostjo, manjšo od 3,5 tone, danes sprejeta pravila ne veljajo, prav tako pravila ne veljajo za vozila, registrirana izven EU, ki uporabljajo ceste v povezavi. Za resno kršitev pravil gre, kadar bodo vozniki najdaljši dovoljeni delovni čas presegli za 20 ali več odstotkov, če bo njihov dnevni oziroma tedenski počitek krajši od predpisanega za 20 ali več odstotkov oziroma če bo njihov obvezni počitek krajši za 33 ali več odstotkov. O višini kazni bodo odločale posamezne članice EU.