Postopoma naj bi upravne enote pooblastile druge organizacije, pri katerih bo mogoče hkrati opraviti tehnični pregled, plačati povračilo za uporabo cest in zavarovalnino. Skratka, postopek registracije naj bi bil poslej bolj preprost, saj bo vse formalnosti mogoče opraviti na enem mestu.

Za dokazilo, da je vozilo tehnično ustrezno in da je registrirano, bodo na vozilo prilepili omenjeno nalepko. Novost je tudi, da bo te formalnosti poslej mogoče opraviti kjerkoli v Sloveniji in ne samo v kraju stalnega bivališča. Izjema je le prva registracija vozila. "Število pooblaščenih organizacij pa bo čim večje in to pomeni manjše vrste in manj čakanja," je pojasnil minister za notranje zadeve Rado Bohinc .

Nalepke bodo uvajali postopoma. Na vozila torej ni treba nalepke prilepiti takoj decembra, temveč bodo to storili šele takrat, ko bo poteklo prometno dovoljenje, ko bo treba vozilo registrirati.

Registracija vozila se zaradi novosti naj ne bi podražila. "V izhodišču smo zapisali, da naj cena za državljana ne bi bila višja kot do zdaj," je zagotovil Milan Brečko , predsednik sekcije za tehnične preglede pri Gospodarski zbornici Slovenije. Sama nalepka bo sicer stala 1105 tolarjev (cena brez DDV), vendar pa zato ob registraciji ne bo treba potrjevati prometnega dovoljenja.

Nalepka, ki jo bo na vozilo lahko nalepil le tehnik-kontrolor pri pooblaščeni organizaciji, bo nameščena v spodnji desni kot notranje strani vetrobranskega stekla. Če vozilo tega nima, bodo nalepko namestili na drugo vidno mesto. Pri traktorjih, ki nimajo stekla, jo bodo namestili na kovinski del poleg armaturne plošče, medtem ko bo pri motornih kolesih poleg rezervoarja za gorivo. Na ministrstvu za notranje zadeve ob tem še opozarjajo, da zakon predvideva, da bodo od maja prihodnjega leta registrirana tudi kolesa z motorjem. Tudi pri teh, zanje so že pripravili posebne registrske tablice, bo nalepka ob rezervoarju. V primeru poškodbe ali uničenja nalepke bodo lahko izdali nadomestno nalepko. Po drugi strani velja še, da bo lahko nalepko odstranil policist, če bo sumil, da vozilo ni tehnično brezhibno in, povedano poenostavljeno, varno za nadaljevanje vožnje. To lahko velja tudi v primeru, če bi bilo vozilo poškodovano v prometni nesreči.

Nalepka bo veljala eno leto, šteto od dneva, ko jo bodo nalepili. Je pa od tega pravila nekaj izjem. Med drugim tudi to, da nalepka za motorna in priklopna vozila, ki prevažajo potnike, velja le šest mesecev. Enako velja za večino motornih vozil, ki so starejša od 12 let. Nalepka je nekoliko večja od, za primer, karte pikovega asa. Narejena je tako, da je odporna proti dežju, vročini, snegu, da je zaščitena pred ponarejanjem. Zelo pomembna je serijska številka, ki je napisana na nalepki, saj so informacijski sistem prilagodili tako, da lahko na podlagi te številke policist izve, kdo je lastnik vozila, številko registrske tablice in podobno. Poleg tega bo na hologramski nalepki zapisana številka šasije in datum veljavnosti nalepke. Zaščitena je tudi pred kopiranjem, ima lasersko gravirano številko v hologramu, nekatere oznake so vidne samo pod določenimi pogoji. Nalepka je tudi retroodsevna.

Kljub novostim pa je prometno dovoljenje še vedno pomemben dokument, saj je dokazilo o lastništvu vozila. Prometna dovoljenja, ki jih bodo izdajali v prihodnje, bodo le nekoliko drugačna od starih. Še vedno jih bodo torej izdajali tudi za vozila, ki bodo kupljena po 3. decembru. Nekaj sprememb pa je prav pri prvi registraciji. To je treba še vedno opraviti v kraju stalnega bivališča. Pred registracijo pa bo potrebno pridobiti nalepko. To ne pomeni, da mora vozilo opraviti tehnični pregled, vendar se mora lastnik novega avtomobila pripeljati k pooblašeni organizaciji. Šele z nalepko lahko namreč vozilo registrira, so pojasnili na ministrstvu za notranje zadeve. Kot je ob tem opozoril Brečko, se morajo pri nekaterih podrobnostih še uskladiti in jih razjasniti. Kdo bo lahko opravljal tehnične preglede, bodo določili na ministrstvu za notranje zadeve. Takih pooblaščenih organizacij je za zdaj 47. Novost je še, da so v predpisih zapisali nove zahteve, kako naj bodo opremljene steze za tehnični pregled. V poštev bodo prišle samo računalniško vodene steze, tako da bo manjša možnost zlorab. Kot je povedal Milan Brečko, več kot polovica zdaj pooblaščenih organizacij nima ustrezne opreme. Tudi te novosti bodo torej uveljavljali postopoma.

Nalepke bodo v avtomobilih nalepili v spodnji desni kot vetrobranskega stekla. (Vir: MNZ)

1,350.000 vozil

V Sloveniji je bilo do konca leta 2000 registriranih 1,350.000 vozil, vozni park pa je pri nas razmeroma star, je povedal Vinko Poličnik z ministrstva za notranje zadeve. 56 odstotkov vozil je namreč starejših od šest let in 17 odstotkov starejših od 12 let. Zanimiv je še podatek, da tehnični pregled ne opravi vsako peto vozilo.