Prizorišče svetovne razstave Expo, ki bo v Dubaju potekala med 1. oktobrom letos in 10. aprilom prihodnje leto, bo sestavljeno iz treh vsebinskih in arhitekturnih segmentov, ki predstavljajo tri ključne teme letošnje razstave: trajnost, mobilnost in priložnosti. Slovenija se bo predstavila z geslom Slovenia. Green and Smart Experience, s čimer želijo sodelujoči poudariti trajnostno, sodobno in ustvarjalno plat našega značaja.

Lastni paviljon in ambiciozni načrti

Sodelovanje na najprestižnejšem dogodku leta pomeni izjemno priložnost za širitev slovenskega znanja in gospodarstva na nove trge. Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek je na današnji uradni predstaviti načrtov za Expo 2020 pojasnil, da je sodelovanje Slovenije na največjem svetovnem dogodku potrdil že leta 2016, ko si še nismo mogli predstavljati, kako zelo se bo zaradi pandemije koronavirusa spremenil svet: »Slovenija je bila prva država, ki je podpisala pogodbo o sodelovanju, in druga država, ki je že januarja odprla svoj paviljon. Kljub lanski negotovi situaciji bo Slovenija v Dubaju opazna ne le zaradi edinstvenega paviljona, ampak tudi zaradi ambicioznega poslovnega programa in uglednih povabljenih gostov.«

Kot je še povedal Počivalšek, se bo predstavitev Slovenije v Dubaju razlikovala od promocij na minulih razstavah Expo: »Letos bomo še bolj bazirali na znanju, gospodarskih priložnostih in trajnostnih izkušnjah, ki jih nudimo v Sloveniji. Te nas delajo edinstvene in dolgoročno prepoznavne. Smo država z izjemnimi posamezniki, ki so in bodo spreminjali preteklost, sedanjost in prihodnost. Sodelujočim podjetjem bomo odprli vrata in jim dali vstopnico za arabski trg. Upam, da jo bodo znali dobro iztržiti. Argumentov za sodelovanje na Expu je več kot dovolj, prav tako lahko podjetja računajo na podporo države, saj smo že oblikovali tudi vavčerske spodbude za sodelovanje na Expu.«

Po besedah direktorja javne agencije Spirit Slovenija Tomaža Kostanjevca predstavlja sodelovanje na Expu 2020 za slovensko gospodarstvo velik izziv: »Do odprtja svetovne razstave, ki nikoli ni bila klasični sejem, ampak zgodba trenda in poti prihodnosti, nas ločijo trije meseci in pol. Če bomo znali družiti moči, bomo Slovenci svetu pokazali svoje znanje in moč.« Kot je še pojasnil Kostanjevec, bodo svetovno javnost nagovorili z zgodbami o edinstvenem prepletu neokrnjene narave, znanja, inovacij in prebojnega gospodarstva. Obiskovalce bodo skušali navdušiti z avtentičnimi podobami in multimedijskimi predstavitvami najlepših kotičkov Slovenije.

Slovenski dan na Expu 2020 bo 8. februarja 2022

Matic Vovk, generalni komisar Slovenije za Expo 2020, je poudaril, da je Dubaj v Expo investiral ogromno denarja, iz nič so zgradili novo mesto, ki se razteza na 1100 hektarjih površine, povezali so avtocestno in železniško infrastrukturo, zgradili nove namestitvene kapacitete, obeta se 300.000 novih delovnih mest. » V Dubaju so lani uspeli obdržati 80 odstotkov turističnih namestitev glede na leto prej, vzdušje je izjemno, organizatorji razstave si želijo vsaj milijon obiskovalcev na teden, skupaj v pol leta pričakujejo 25 milijonov obiskovalcev. Tudi zanimanje slovenskih podjetnikov je veliko, tretjina mest je že zapolnjenih. Gre za izjemno priložnost, v Osaki, kjer bo naslednja razstava Expo, bo prostora samo za 100 sodelujočih držav, » je še povedal Vovk in dodal, da morajo majhne države, kot je Slovenija, sodelovati s sosednjimi državami in regijami, treba se je povezovati in ne zapirati.«

»Expo je vselej tudi izjemna priložnost za promocijo turizma. Tudi v Dubaju bomo našo državo predstavili kot unikatno, butično in zeleno zgodbo. Danes namreč vsi govorimo o drugačnem turizmu, ki stavi na edinstvenost, varnost in butičnost. Želimo organizirati kakovostne dogodke, na nas je, da sodelovanje na razstavi dobro izkoristimo, vsaj tako dobro kot Expo v Milanu, kjer je bila Slovenija za marsikaterega obiskovalca vroče odkritje,« je povedala Karmen Novarlič iz Slovenske turistične organizacije (STO).

V enajstih tematskih tednih bodo sodelujoči predstavili posebna slovenska doživetja, poudarek bo na spletanju vezi s svetom, obiskovalcem bo na voljo tudi restavracija s presežki slovenske gastronomije.

Anuša Gaši iz Spirita Slovenija je poudarila, da bodo med slovenskimi predstavitvami v ospredju les, voda, zdravje, pametne tovarne, biodiverzitete in druge teme, pa tudi vsebine, ki so pomembne za Slovence, od obletnice 30. rojstnega dne naše države do predsedovanja Svetu Evropske unije. Slovenski dan na Expu 2020 bo 8. februarja 2022, ko si želijo v Dubaju gostiti tudi kolesarskega šampiona Primoža Rogliča. Konkretnih sodelujočih podjetij Gašijeva še ni želela omenjati, izpostavila je le sodelovanje s steklarno Hrastnik in Radensko, ki bo uradna voda v slovenskem paviljonu v Dubaju. Njegov direktor Jurček Žmavc je ob koncu uradne predstavitve poudaril, da gre za priložnost, ki jo je treba vzeti z obema rokama. Slovencem bo na kožo pisana tudi nova letalska linija iz Ljubljane v Dubaj, ki bo zaživela 24. septembra in bo ostala stalnica tudi po končanem Expu. »Slovenci imajo radi Dubaj, ki je tudi odlična destinacija za potovanja na Maldive, Zanzibar, v Kitajsko, Šri Lanko in ostale priljubljene lokacije,« je bil zadovoljen Predrag Popović, predstavnik podjetja Flydubai.

Slovenski paviljon v Dubaju, pod katerega se podpisujejo arhitekti Robert Klun, Sandi Pirš in sodelavci, pa svojega mesta po končani svetovni razstavi ne bo dobil na slovenskih tleh. Za razliko od paviljona s svetovne razstave Expo Milano 2015, ki danes kot Expano krasi Pomurje, bodo tako kot ostale paviljone v Dubaju tudi slovenskega zasedli mladi podjetniki z vsega sveta.