Letošnja podelitev zlatih kipcev bo skrajšana na tri ure, potekala pa pa bo različnih prizoriščih. Na tradicionalnem hollywoodskem prizorišču, znamenitem gledališču Dolby, bo krajša rdeča preproga za redke izbrance, del prireditve pa bo potekal še na losangeleški železniški postaji. Večina nominirancev se bo podelitve udeležila v Evropi oziroma v Londonu in Parizu, kjer so zaradi omejitev potovanj vzpostavili dodatni prizorišči.

Producenti obljubljajo, da bodo prireditev skušali ustvariti kar se da filmsko. Koproducent Steven Soderbergh je pomembno vlogo pripisal tudi maskam, kaj več pa pred samo podelitvijo nagrad ni želel razkriti. Nominiranci bodo delili zasebne zgodbe, podelitev nagrad bo pospremilo tudi več intervjujev.

V boj za kipec tudi dve režiserki

V igri za oskarja za režijo so letos Chloe Zhao (Dežela nomadov), David Fincher (Mank), Lee Isaac Chung (Minari), Emerald Fennell (Obetavna mladenka) in Thomas Vinterberg (Nažgani), pri čemer velja izpostaviti, da se za enega najbolj zaželenih oskarjev tokrat potegujeta dve režiserki. Je pa Chloe Zhao tudi prva nebelka nominiranka v tej kategoriji.

Za najboljšo žensko glavno vlogo so nominirane Viola Davis (Ma Rainey's Black Bottom), Andra Day (Združene države proti Billie Holiday), Vanessa Kirby (Koščki ženske), Frances McDormand (Dežela nomadov) in Carey Mulligan (Obetavna mladenka). Riz Ahmed je prejel nominacijo za najboljšo glavno moško vlogo za Zvok metala, Chadwick Boseman posmrtno za vlogo v filmu Ma Rainey's Black Bottom, Anthony Hopkins za Očeta, Gary Oldman za Mank in Steven Yeun za Minari.

Rekordno število nominacij za zežnske

Ameriška filmska akademija je za letošnje nagrade podelila rekordnih 76 nominacij skupno 70 ženskam. Za oskarja za najboljši mednarodni celovečerni film je med drugim nominiran bosanski film Quo Vadis, Aida? režiserke Jasmile Žbanić. Zgodba govori o okupaciji Srebrenice in pokolu muslimanov, ki so ga izvedle srbske sile leta 1995.

Kot navaja britanski The Guardian, bi bila letošnja podelitev oskarjev lahko porazna. Ameriško filmsko akademijo namreč pokonci držijo prav oskarji, a vse manjše številke ogledov nakazujejo razkorak med nagradami in občinstvom. Priča nizki gledanosti v času pandemije sta bili tudi podelitvi nagrad bafta in zlatih globusov.