Podjetje JBL ni neznanka na sceni proizvajalcev zvočne elektronike. Ameriško podjetje je pod tem imenom izdelovalo prve zvočnike že leta 1946, danes pa je podjetje v lasti južnokorejskega tehnološkega velikana Samsung. Da gre takšno podjetje z izdelkom na množicarsko platformo, ne vidimo vsak dan. Odločitev še toliko bolj opozarja na nišnost izdelka. Podjetje je na indiegogo verjetno sprva želelo izvedeti, kolikšno je zanimanje za tehnološko rešitev, ki so jo razvili, preden bi stvar poslali v množično proizvodnjo.

Naprava je vsekakor zanimiva. JBL namreč trdi, da so razvili brezžične slušalke, ki ne potrebujejo polnjenja baterij na električni napeljavi, temveč se polnijo s pomočjo svetlobe. Naglavne slušalke JBL reflect eternal so namreč opremljene s sončnimi celicami, razporejenimi po traku, ki povezuje levo in desno slušalko. Celice zbirajo svetlobo in z njo polnijo baterijo z zmogljivostjo 700 miliamper ur. Ta kapaciteta sicer zadošča za 24 ur predvajanja glasbe, kar je že samo po sebi dobro, z dovolj svetlobe pa naj bi bilo predvajanje glasbe celo »neskončno«. Od tod tudi ime »eternal«.

Neomejena uporaba po dveh urah polnjenja

JBL pravi, da lahko v pravih razmerah že v uri in pol polnjenja na sončne celice slušalke zberejo toliko energije, kot jo porabijo za 68 ur predvajanja glasbe. V dveh urah za 168 ur. V dveh urah in pol pa naj bi bilo predvajanje praktično neomejeno. Seveda gre trditve vzeti nekoliko z rezervo. Glede na to, da imajo slušalke zmogljivost baterije omejeno na do 24 ur predvajanja, vse te lepe številke pričajo predvsem o hitrosti polnjenja naprave. Povedati želijo, da bo že manj kot ura sončne svetlobe na dan zadostovala za brezskrbno poslušanje glasbe. Seveda obstajajo tudi pogoji glede intenzivnosti te svetlobe. Pri JBL pravijo, da zgoraj omenjene številke o polnjenju baterije držijo ob pogojih, ki odgovarjajo 50.000 luksom. Gre za mersko enoto, ki označuje osvetljenost, o omenjeni vrednosti pa govorimo v primeru neposredne izpostavljenosti svetlobi. Takšni pogoji niso na voljo ves čas, imajo pa pri podjetju še enega asa v rokavu. Trdijo namreč, da slušalk ni treba polniti izključno s sončno svetlobo, temveč zmorejo energijo prejeti tudi od umetne svetlobe. Seveda je v tem primeru polnjenje občutno počasnejše. Koliko časa bodo morali uporabniki stati pod lučjo, da se jim bodo obnovile zaloge energije, pri podjetju ne razkrivajo. Ko ne bo pri roki ne sončne svetlobe ne umetne svetlobe, bo slušalke seveda mogoče polniti tudi na staromoden način, s pomočjo električne napeljave. V tem primeru naj bi 15 minut polnjenja zadostovalo že za 2 uri predvajanja glasbe.

Zamisel o brezžičnih slušalkah, ki se polnijo, medtem ko jih uporabljamo, je nadvse zanimiva. Zato tudi ni presenetljivo, da je množicarska kampanja že presegla zastavljeni cilj. Podjetje za njih v predprodaji želi 89 evrov, dostavili pa naj bi jih do oktobra prihodnje leto. V prosti prodaji naj bi nato stale 148 evrov. Žal bodo imeli slovenski potrošniki pri naročanju težave. JBL slušalke pošilja zgolj v ZDA in Nemčijo. To je lahko tudi prednost. Marsikatera množicarska kampanja se ni končala s kakovostnim končnim izdelkom, čeprav si podjetja, kot je JBL, takšne spodrsljaje težje privoščijo.