»Družinski član ima boljše izhodišče, da bo v podjetju vodil enako kulturo kot priučeni menedžer,« pravi Marjan Batagelj, predsednik upravnega odbora delniške družbe Postojnska jama in predsednik Kluba slovenskih podjetnikov (SBC).

Ideja je tista, na kateri je treba graditi podjetje

Vrhunski slovenski podjetniki, zbrani na okrogli mizi, so se strinjali, da za izvedbo uspešnega prenosa podjetja ni samo enega recepta in pogosto recepti niso zapisani. Tokratni osrednji gost srečanja je bil eden od največjih novodobnih podjetnikov srednje Evrope Branko Roglić, lastnik podjetja Orbico in podjetij, ki ustvarijo 2,5 milijarde evrov prihodkov na leto. Na predavanju o principih vodenja in etičnih vrednotah uspešnega podjetnika je poudaril, da je pri vodenju podjetja »logično, da podjetnik verjame v zaposlene, kot tudi, da v poslovanje podjetja po posameznikovih zmožnostih vključi družinske člane. Za predajo vodenja podjetja je potrebno neizmerno zaupanje, zato naj naslednika izbirajo menedžerji.« Pri tem je dodal: »Imeti morate idejo in hierarhijo ljudi, ki vodijo podjetje, a ne delajte globoke hierarhije, se ne izplača. V podjetju je ideja pomembnejša od hierarhije. Ideja je tista, na kateri je treba graditi podjetje.«

Pogled nove generacije

Da se nasledniki v uspešnih slovenskih podjetjih že dokazujejo, so na svojih primerih predstavili trije predstavniki nove generacije, ki so v primeru družinskih podjetij, ki so jih ustanovili njihovi starši, deloma ali v celoti že prevzeli pomembne odločevalske oziroma lastniške funkcije. Maja Lotrič, vodja projektov v podjetju Lotrič Meroslovje, je povedala, da je za njih družinska ustava zelo pomembna, saj si želijo ohraniti sočutje in pravo vrednost, ki jo imenujejo vrednota. »To bi menedžer lahko popolnoma porušil in ne vemo, kaj bi se zgodilo s podjetjem,« je opozorila. Filip Remškar, solastnik in direktor podjetja Smart Com, je razložil, da je bil v njihovem primeru družinski prenos uspešno izveden, dodelali so družinsko ustavo in tako razdelili vloge med njim, bratom in mamo. Kot pravi, so se te do danes večkrat zamenjale in obrnile na glavo, a »pomembno je, da se loči upravljalsko in lastniško funkcijo«, je prepričan. Martin Jezeršek, solastnik in direktor podjetja Jezeršek gostinstvo, pa je povedal, da je pri njih od prvega pogovora do prenosa lastništva minilo kar pet let. »Ni recepta, kaj je pravilno in kaj ne – kolikor je podjetij, toliko je receptov. Ključen je pogovor doma,« je dodal.

Mladi so prihodnost, brez njih ne more biti podjetne Slovenije

Klub slovenskih podjetnikov je javnosti predstavil tudi pred kratkim ustanovljeno sekcijo SBC Mladi. Po besedah Matica Vizjaka v sekciji združujejo najperspektivnejše mlade podjetnike, ki se dokazujejo s svojim poslovnim delovanjem in dosežki. »Vera vase, v ljudi, ki nas obkrožajo, in seveda tudi v Slovenijo je za začetek vse, kar potrebujemo. SBC Mladi smo aktivni člani, polni žara in entuziazma, željni povezovanja in nadaljnje rasti,« pravi Vizjak. Idejni oče projekta SBC Mladi in solastnik podjetja Dewesoft dr. Jure Knez pa je poudaril, da je SBC Mladi organizacija, ki združuje ljudi s podobnim razmišljanjem. Prepričan je, da se lahko družba marsikaj nauči od njih. »Vsi se sprašujejo, kako zadržati mlade doma; recept je enostaven, treba jih je ustrezno nagraditi, saj ne vidim razloga, da ne bi imeli perspektivni ljudje enake bruto plače, kot jo imajo v primerljivih podjetjih v tujini,« pravi Knez.