Tudi s pomočjo teh skrinjic, tako zatrjujejo odgovorni pri evropski prometni varnostni komisiji, bi lahko v prihodnje zmanjšali število žrtev v prometu. Gre pa le za enega izmed številnih ukrepov. Po njihovih podatkih bi bilo lahko število prometnih nesreč v prihodnjih 15 letih za kar 30 odstotkov manjše, s čimer bi ohranili do 25.000 življenj. A seveda ne le na račun črnih skrinjic, ampak bi bile te le del nabora varnostnih dodatkov, vključno s tako opevano (in enako osovraženo) mislijo o samodejnih omejevalnikih hitrosti. Ti bi delovali s pomočjo signala GPS in prepoznavanja prometnih znakov, do leta 2022 pa naj bi jih zdaj res dobili vsi novi avtomobili. Sicer obljubljajo, da bodo vozniki še vedno lahko z normalnim pritiskom stopalke za plin nekako povozili sistem za omejevanje hitrosti, ampak kje piše, koliko časa bo tako?

Telemetrični podatki iz črnih skrinjic pa bi najbolj pomagali preiskovalcem prometnih nesreč, od katerih so najpomembnejši seveda hitrost, vrtenje volana in še cel skupek drugih parametrov. Avtomobili bi se tako počasi spremenili v letala, pri katerih vsak pilotov odziv in izrečena beseda ostaneta zabeležena. Neumnosti za volanom bi bilo tako konec, pogovorov sicer (še) ne bi snemali, a kdo ve, mogoče pride nekoč na vrsto tudi to. Anahronizem vsega tega pa je nekje drugje. Če je danes zelo težko ali pa skoraj nemogoče dobiti kakšen podatek, ker nad vsem bedi zakon o varovanju osebnih podatkov, na drugi strani tudi intima osebnega avtomobila ne bo več to, kar je danes. Sploh pa ne pravica do odločanja, dobrega ali slabega. Kje torej postaviti mejo?

Vse za varnost, pravijo odgovorni, in ker sodobni okus kupcev – pardon, proizvajalcev – to tudi zahteva. Priznajmo si sicer, da modo določajo proizvajalci, ne kupci, tako kot pri oblekah. Mar to, kaj se bo nosilo v prihodnjih letih, določajo ljudje na ulici ali modni oblikovaci? Veliki križanci, iz dostavnikov v osebne avtomobile »predelani« modeli, morajo že zaradi svoje velikosti in teže imeti nekaj, kar bo lahko pojasnilo, kaj se je s temi vozili dogajalo v primeru prometne nesreče. Pustimo to, da so požrešni do goriva, pretežki zaradi vse mogoče opreme in da njihova lega na cesti ne more biti enaka legi klasičnega avtomobila, zato bodo v prihodnje seveda obvezni tudi sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah in sistem za zaznavo utrujenosti voznika. Nadzora bo tako še več kot doslej, zato bo večja pozornost voznikov nujna, saj boste v nasprotnem primeru lahko v hipu odgovorni za prometni prekršek ali nesrečo. Gre pri vsem res zgolj za varnost?