Zadnja rast cene nafte je s seboj potegnila ameriški energetski sektor, ki je v mesecu dni pridobil desetino vrednosti. Naj omenim, da je bil energetski sektor pred rastjo, ki jo je dosegel v zadnjem tednu, najslabši sektor znotraj S&P 500. Razloge za novo rast nafte gre iskati v izjavi ameriškega predsednika Trumpa, da bodo ZDA izstopile od iranskega jedrskega sporazuma in proti Iranu sprožile najostrejše možne gospodarske sankcije. To bo potencialno okrnilo ponudbo surove nafte na trgu, saj je Iran opazna članica naftnega kartela Opec. Po pričakovanjih analitikov bi lahko nove strožje sankcije poskrbele za dodaten 15-odstoten dvig cene surove nafte v letošnjem letu. Glede vpliva dviga cene pa so analitiki mešanega mnenja, saj bo dražja nafta nekaterim podjetjem podražila poslovanje, medtem ko bo energetski sektor beležil višje dobičke in s svojo relativno veliko sedemodstotno utežjo v svetovnem delniškem indeksu MCSI World poskrbel za »protiutež« morebitnim padcem drugih sektorjev.

Med poslovnimi novicami velja izpostaviti dobre poslovne rezultate Disneyja. »Proizvajalec zabave« za vse starostne razrede je v preteklem četrtletju ustvaril 1,84 dolarja dobička na delnico, kar predstavlja 23-odstotno rast, medtem ko so se prihodki ustavili pri 2,45 milijarde dolarjev. Odlične rezultate dosegajo predvsem medijske divizije (filmi, serije) in zabaviščni parki. Odličen rezultat je dosegel predvsem film Črni panter, ki je v blagajne po svetu natresel kar 1,3 milijarde dolarjev. Na drugi strani v oči znova nekoliko bodejo naraščajoči stroški športne divizije ESPN, ki je zaradi zdaj že večletnega upada gledalcev trn v peti Disneyju. Da bi se izognili katastrofi, se pri Disneyju pripravljajo na občutno prenovitev trenutnega poslovnega modela, saj bodo številni filmi in serije že v letu 2019 kmalu na voljo na novi medijski platformi, ki bo delovala po principu Netflixa in Amazona z videovsebinami »na zahtevo«. Jasno je torej, da vodilni pri Disneyju verjamejo v svetlo prihodnost, v katero že danes vlagajo obsežne količine denarja. To se pozna na trenutnih rezultatih, žal pa so ti edina pomembna stvar za vlagatelje. Po objavi podatkov so zato trgovalci izrazili nekoliko nezadovoljstva in potisnili vrednost delnic dva odstotka nižje.

Za nove informacije so v začetku tedna poskrbeli tudi pri kitajskem tehnološkem gigantu Xiaomi. Družba je objavila, da bo v prihajajoči prvi javni prodaji delnic (IPO) v Hongkongu ciljala na vrednotenje družbe med 70 in 80 milijardami ameriških dolarjev. Naj spomnim, da so nekateri časopisi pretekli teden že namigovali na potencialno 100-milijardno vrednotenje. Tudi v primeru nižjega vrednotenja bo IPO Xiaomija odlična osvežitev za IPO-sceno, saj bo šlo za največji IPO v zadnjem letu dni oziroma za enega največjih IPO vse od začetka kotacije Alibabe. Prek IPO želi Xiaomi priti do novih sredstev, s katerimi bo nadaljeval svoj pohod na zahodne trge. Na te že vstopa s prvimi fizičnimi trgovinami, ki spominjajo na trgovine konkurenčne družbe Apple. Ena prvih trgovin v naši »soseski« bo odprla vrata na Dunaju. Da bo Xiaomi pomemben igralec na tehnološkem parketu v prihodnjih letih pove številka, da gre za eno izmed redkih tehnoloških družb, ki so v letu 2017 na segmentu pametnih telefonov beležile rast prodaje, medtem ko je večina pomembnejših udeležencev zaradi stagnacije svetovnega povpraševanja po pametnih telefonih (predvsem višjega cenovnega razreda) izgubila del prodaje.