Mitsubishi je tako svojega najnovejšega aduta razvil, še preden je pred časom postal tretji del zavezništva Renault-Nissan, in kdo ve, morda je eclipse cross še zadnji povsem samosvoj tovrstni primerek te znamke. Oplov grandland X pa je po drugi strani eden prvih avtomobilov, ki so nastali na osnovi vozila koncerna PSA, odkar je nemško podjetje njegov sestavni del – natančneje na osnovi peugeota 3008. Pri čemer pa je dobra stvar ta, da ga uvrščamo v tisto zgoraj omenjeno skupino, pri katerih sledi sodelovanja dejansko ni opaziti. Dobra seveda zato, ker je Oplu s tem avtomobilom uspelo ohraniti svojo prepoznavnost, saj gre vendarle za preveč pomembno znamko, da bi ji zdaj lepili oznake nemškega peugeota.

Pri eclipsu smo že omenili samosvojost, v drugačnem kontekstu pa je to tudi beseda, ki ta avto najbolje opiše. Gre namreč za enega najbolj posebnih, drugačnih športnih terencev v poplavi mnogih, ki ne izstopajo. To mu lahko štejemo le v plus, pa čeprav bo zaradi tega precej bolj kot drugi delil mnenja – nekomu bo pač blazno všeč, drugemu nikakor. Drugačen je predvsem zadek tega 4,4 metra dolgega avtomobila, ki deluje kupejevsko, zadnja šipa pa je razdeljena na dva dela, kar se na srečo pri preglednosti ne pozna kaj bistveno. Prav tako na srečo položno spuščanje zadka ne oklesti prostora v kabini, saj je tega dovolj, medtem ko prtljažnik s 448 litri ne spada med največje, a je vseeno soliden – manj le, če zadnje sedeže, ki so vzdolžno pomični, pomaknemo nazaj. Ko smo že pri sedežih: ti so zelo udobni, tako zadaj kot spredaj, kjer voznik tudi hitro najde udoben položaj za volanom. Ga pa tam čaka kar nekaj privajanja na upravljanje infozabavnega sistema, kar lahko stori z drsno ploščico ali neposredno na zaslonu, ki je občutljiv za dotik. Ne ena ne druga možnost nista idealni, vsaj desni del zaslona je od voznika tudi precej oddaljen, a kombinacija obojega in še ukazov na volanu je dobrodošla.

Malce več fizičnih gumbov ter odzivnejši zaslon na dotik, ki je vozniku tudi bolj na dosegu roke, naredijo tovrstno izkušnjo pri grandlandu hitrejšo in uporabniku prijaznejšo. Delovno okolje je sicer klasično oplovsko in nima z »vesoljsko« Peugeotovo iz modela 3008 dejansko nikakršne povezave. Je urejeno, kakovostno, morda celo malce konservativno, a učinkovito. Bolj zadržan, a ne dolgočasen in z dovolj karakterja, je grandland v primerjavi s tekmecem tudi po obliki zunanjosti, po drugih »statičnih« parametrih pa sta si blizu. Prtljažnik ima sicer, tudi na račun večjih zunanjih mer (dolžina 4,48 metra), nekoliko večji, a se v praksi pozna manj, kot »govorijo« litri (v osnovi 514), prostornost kabine pa je podobna mitsubishijevi.

Kar se pogona tiče, smo tokrat soočili primerka bencinske krvi. Pri čemer je zanimivo, da je pri Mitsubishiju to tudi možnost, ki je edina na voljo. Ne samo to, tudi bencinski motor je le eden. Resda testnemu 1,5-litrskemu 163-konjskemu (120-kilovatnemu) primerku prav nič ne manjka in je v bistvu optimalna rešitev, a vsaj malce izbire ne bi škodilo. Kar se zmogljivosti (10,3 sekunde do 100 km/h) in porabe (na testu v povprečju 7,9 litra na 100 kilometrov) tiče, mu ne moremo očitati ničesar, zagotovo pa eclipse ne spada med tiste SUV, ki imajo radi dinamično vožnjo, saj volanski mehanizem deluje malce mlahavo. Grandland X, ki ga poganja šibkejši (130 KM/96 kW) 1,2-litrski 3-valjni »strojček«, je glede tega malce drugačna zgodba, je bolj suveren v ovinkih in ima odzivnejši volanski mehanizem, pri nižjih hitrostih pa deluje tudi dovolj odziven, a do stotice vseeno potrebuje nekaj več (11,1 sekunde), medtem ko je bila poraba bencina pri njem v povprečju za tri decilitre nižja – 7,6 litra na 100 kilometrov. Pri čemer velja poudariti še, da sta oba sodelovala s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, pogon pa sta imela speljan na prednji kolesni par; to je pri grandlandu tudi edina opcija, medtem ko eclipse seveda ponuja tudi štirikolesnega.

In cena? Testneža sta bila opremljena s precej bogatima opremama, ki ponujata vse bistveno in še kaj več, intense+ (mitsubishi) in innovation (opel), s katerima po ceniku staneta prvi 26.490 in drugi 23.990 evrov. A se razlika precej zmanjša, če grandlandu dodamo nekaj opreme, ki mu je v primerjavi s tekmecem manjka, in če upoštevamo določene popuste. Več pa v sklepu.