Kritika koncerta orkestra Slovenske filharmonije: Niz brez koncepta
Izpraznjeni avditorij koncerta Slovenske filharmonije v resnici vpije po spremembah: vodstvo mora razmisliti o najemanju izstopajočih dirigentskih imen, razmisliti o smiselno sestavljenih sporedih, ki bodo na svojstven način tudi bolj jasno odslikavali sodobni trenutek, in če ne gre drugače, mora razmisliti vsaj o spremenjenem načinu približevanja koncertnemu občinstvu, takem, ki glasbe ne bo samo posredoval, temveč tudi razlagal. Na zadnjem koncertu oranžnega abonmaja sem pogrešal razlago tudi sam – predvsem ali so bile izbrane skladbe sopostavljene s kakšnim posebnim premislekom ali pa je šlo za naključni niz dirigentove želje po velikem glasbeno-gledališkem delu (Bartók), prilagajanje dvema pianističnima solistoma (dvojni Mozartov koncert) in nato še nujno dopolnitev z Mozartovo uverturo kot nekakšno predjedjo.
Fotografija je simbolična (Foto: Matjaž Rušt)
V takšni arbitrarnosti je potem minil tudi koncert. Gostujoči dirigent György Győriványi Ráth je Uverturo k Čarobni piščali predvsem preb...
Zimski del ljubljanskih koncertnih sezon čedalje bolj postaja uglasbitev prazničnih funkcij v sodobnem spektaklu sveta. Od decembra naprej pravzaprav...
Tudi zunaj ustaljenih jazzovskih strujanj obstaja konsenz, da je album Milesa Davisa Kind of Blue (1959) ena večjih prelomnih točk v antologiji jazza...