InsurePal je z javno prodajo kriptožetonov zbiral sredstva za gradnjo zavarovalniške platforme na tehnologiji veriženja blokov, ki uvaja s patentom zaščiteno inovacijo po metodi socialnega vplivanja. V predprodaji so zbrali 12,6 milijona dolarjev, na dan prodaje žetonov pa v vsega 80 sekundah še preostali znesek do skupne vrednosti 18 milijonov dolarjev.

Le dan pozneje so še 4,5 milijona evrov več zbrali v ekipi OriginTrail, ki razvija rešitev za večjo transparentnost dobavnih verig na osnovi tehnologije veriženja blokov, nato pa je januarski cikel kriptomanije zaokrožil še CargoX. Podjetje je za razvoj pametnega tovornega lista na podlagi tehnologije veriženja blokov v sedmih minutah zbralo sedem milijonov dolarjev, kar bi lahko bilo dovolj za začetek revolucije logistične industrije.

Podobno kot Kickstarter, le da je vse digitalizirano

Če pomislimo, kako so pred leti Slovenci podobno navdušeno pripravljali kampanje množičnega financiranja na Kickstarterju in drug za drugim podirali rekorde v zbranem denarju, ni presenetljivo, da so podjetja uspešna tudi v še sodobnejšem načinu zbiranja kapitala. Le da so zbrane vsote v kriptožetonih potencirane in tako skorajda nepredstavljive. Kaj se dogaja v pičlih nekaj minutah, ko se sprožijo milijonske transakcije? Od kod tolikšno navdušenje in zaupanje kriptovlagateljev, ki imajo vsak dan na izbiro na desetine ICO-kampanj?

»To je rezultat izredno dobro načrtovane globalne kampanje, ki smo jo začeli dobra dva meseca pred tem in prek katere smo ciljno javnost dodobra seznanili z našo idejo, cilji in poslovnim načrtom,« pravi Matjaž Peterman, direktor in soustanovitelj podjetja InsurePal. Koncept pridobivanja zagonskih sredstev prek ICO oziroma prve javne ponudbe kriptožetonov je po njegovem mnenju do neke mere podoben Kickstarterju, le da se sredstva zbirajo v digitalnih valutah, podporniki pa v zameno dobijo kriptožetone. »Pri tem se prispevki posameznikov zelo razlikujejo; tisti, ki so v tem svetu že dlje časa in razpolagajo z več kapitala, vložijo tudi več sto tisoč evrov, medtem ko jih drugi prispevajo le nekaj deset. Veliko je tudi skupin, torej posameznikov, ki se na dan prodaje povežejo in prispevajo skupaj, da bi s tem pridobili moč in hitrost transakcije,« je pojasnil Peterman.

V specializiranih medijih in na dogodkih po vsem svetu

In kako se kriptovlagatelji odločajo, kam bodo vlagali, kje se o posameznih projektih lahko podrobneje seznanijo, če v času prodaje žetonov za to sploh nimajo več časa? Komunikacijski koraki se v fazi ICO-kampanje precej razlikujejo od tradicionalnih, pojavljati se je treba v specializiranih medijih in na številnih kriptodogodkih v tujini, predvsem pa je tu stik s celotno skupnostjo precej bolj neposreden, pojasnjuje Peterman, ki prav tako opaža, da je komunikacija v kriptosvetu izrazito dvosmerna in so običajno ravno tisti, ki v projekt vložijo, njegovi največji zagovorniki, a hkrati tudi največji kritiki procesa razvoja in lansiranja samega produkta.

Kako hitro se ICO nato odvije, je odvisno od več faktorjev. V InsurePalu so 70 odstotkov kapitala oziroma 12,6 milijona dolarjev zbrali že v predprodaji, javna prodaja žetonov pa se je nato odvila ob točno določenem bloku na Ethereum mreži. »Glede na hitrost te mreže, ki procesira transakcije, smo nato potrebovali pet blokov oziroma 80 sekund, da so vse transakcije stekle,« je dodal prvi mož InsurePala. To pomeni, da je izjemno veliko posameznikov pokazalo, da je trg pripravljen na nove produkte s področja zavarovalništva. »To zaupanje si želimo upravičiti, zato že pospešeno delamo pri številnih strateških partnerstvih, da bomo cilje realizirali v predvidenem roku; hkrati pa si seveda želimo, da uspeh InsurePala vpliva tudi na rast žetona IPL in njegove uporabne vrednosti,« je dejal soustanovitelj podjetja, za katero se po izjemni kampanji zanimajo zavarovalnice z vsega sveta.

Nad uspehom InsurePala pa je navdušen tudi Vinay Gupta, ki je med drugim odgovoren za izdajo kriptovalute ethereum. Tako so že sklenili partnerstvo z njegovim novim projektom Mattereum, ki želi postati arbitražno telo na blockchainu. Podjetji si bosta s tehnologijo veriženja blokov prizadevali posameznikom omogočiti shranjevanje podatkov na podlagi družbenega dokaza in suverenost pri odločanju o tem, kdaj in katera podjetja bodo z njimi razpolagala.

Zbrani milijoni dolarjev te ne naredijo milijonarja

A kljub vsem milijonom začetnega kapitala ICO ni hitra pot do zaslužka, poudarja Peterman. Preden se podjetja odločijo za zbiranje kapitala v kriptožetonih, naj temeljito premislijo, ali ideja nosi disruptivni potencial in predvsem ali za svoj obstoj potrebuje tehnologijo veriženja blokov ter posledično tokenizacijo, svetuje sogovornik. »Tisti, ki v ICO vidijo zgolj priložnost za hiter zaslužek, bodo hitro spoznali, da je ICO-projekt izredno velik zalogaj, tako operativno, finančno in navsezadnje zakonodajno,« opozarja vodja projekta, za katerim je stala ekipa več deset strokovnjakov, ki je komunikacijo, tehnološki razvoj in pravne ureditve vseskozi strateško usmerjala in gradila temelje InsurePala.

Nasploh pa je Slovenija odličen kraj za zagon ICO-projekta, saj obstaja kar nekaj posameznikov in podjetij, ki imajo tovrstno izkušnjo že za sabo, je prepričan Peterman. InsurePal je za partnerje izbral Netis Group, kjer so se s tehnologijo veriženja blokov ukvarjali med prvimi v Sloveniji, in njihove izkušnje so se očitno izkazale za izjemno dragocene.