Ko govorimo o primerjavah na mestu, bi najbolj realno sliko bržčas narisala po motorju in opremi vstopna modela obeh avtomobilov, ki pri BMW predstavlja tudi vstopni model znamke, a ker smo na test dobili močnejša in opremsko bogatejša primerka, tudi glede tega ni bilo treba razmisliti dvakrat. Pri BMW je šlo za različico z drugim najmočnejšim dizelskim motorjem v ponudbi (2-litrski s 190 konji oziroma 140 kilovati), ki je za nameček ponujala 4-kolesni pogon in 8-stopenjski samodejni menjalnik, pri seatu pa za takšno z najmočnejšim dizlom (2-litrski s 184 KM/135 kW), a s prednjekolesnim pogonom in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Dejansko bi bilo napačno reči, da razlike med obema ni bilo čutiti, a po drugi strani smo, preden smo se z obema zapeljali, pričakovali še bolj očitno. Leon se je namreč izkazal za izredno »vozen« avtomobil, lahkotno vodljiv in v vseh pogledih odziven, a serija 1 ga je tu malenkost prekašala – pa saj bi bilo vendar nekaj narobe, če ga ne bi, a že to, da se ji je leon tako pokončno postavil po robu, je bilo presenečenje. Ko smo že omenili odzivnost, dodajmo le, da je leon do stotice pospešil v 7,5 sekunde, BMW pa v 6,8, kar že samo po sebi pove, da se testneža ne branita priganjanja in hitrih pospeškov ter nasploh, ko razmere dopuščajo, dinamične vožnje. Kar je pri obeh v luči zapisanega in dejstva, da je šlo za tako ali drugače »športnejše« opremljeni različici edition M sport shadow (BMW) in FR (Seat), pohvalno, pa je, da sta bila lahko ob tem tudi zelo udobna in uglajena, k čemur sta zagotovo pripomogli tudi možnosti izbire različnih voznih programov, ki prilagodijo odzivnost volanskega obroča, stopalke za plin in vzmetenja, pa tudi varčna – na 100 kilometrov sta nam porabila dva (BMW) oziroma deciliter manj od sedmih litrov dizelskega goriva.

Razlika, a spet manjša od pričakovanj, je bila tudi nasploh pri počutju za volanom. Naj nekateri še tako poudarjajo razliko o kakovosti materialov in podobno, a v tem avtomobilskem razredu so na tem področju nekatere ljudske znamke skorajda povsem enakovredne premijskim. Seat je z leonom med njimi, saj ga od BMW dejansko ločijo malenkosti in detajli. No, v prednosti pa je bavarec tudi pri upravljanju infozabavnega sistema, kjer se mu z izredno uporabnim velikim vrtljivim gumbom in ob enostavnosti uporabe po robu tako in tako težko postavi kdor koli, zato to ni bilo presenečenje. Kot po drugi strani ni bilo niti, da je na zadnji klopi kljub petim centimetrom »primanjkljaja« pri dolžini (4,28 : 4,33 metra) in kar šestim pri medosni razdalji (2,63 : 2,69) malenkost več prostora v vseh pogledih ponudil leon. Ter da je bilo enako tudi pri prtljažniku (360 : 380 litrov).

Skratka, pri prostornosti je v manjši prednosti leon, pri vožnji in počutju voznika pa BMW. V sicer malenkostni, a dovolj veliki, da bi ga razglasili za zmagovalca, če… Če ne bi bilo cene. Serija 1 z omenjenim precej bogatim paketom opreme namreč stane 41.450 evrov, leon s prav tako bogatim kar dobrih 17 tisočakov (!) manj – 24.200 evrov. A tudi če bi enki odvzeli štirikolesni pogon in samodejni menjalnik, bi bila razlika ob opisani opremi še vedno 13.000 evrov. Kar je ne nazadnje razlika, za katero lahko denimo kupite še enega povsem osnovno opremljenega bencinskega leona. Več pa v sklepu.