Sorodniki in prijatelji dobro vedo, da mi hoja v hrib ni pri srcu. Še več, preprosto je ne maram. Kljub temu pa ne mine mesec, da me ne bi zbadali v slogu: »Pravi Slovenec postaneš šele, ko enkrat stopiš na vrh Triglava!« Nič čudnega, ko pa so sami zapriseženi hribolazci, ki so v razgledu z vrha uživali že večkrat. Pa sem jim v trenutku slabosti dejal, da obljubim, da bom do dopolnjenega 50. leta starosti 2864 metrov visoki slovenski ponos zagotovo osvojil. Sem jim pa »pozabil« povedati, da to načrtujem s helikopterjem… Kljub temu da nisem hribolazec, sem za tovrstno premagovanje višinskih metrov presenetljivo dobro opremljen, saj premorem tako pohodne čevlje kot tudi nahrbtnik. Še posebno brez dobrega nahrbtnika in njegove vsebine se lahko večurna zahtevna hoja kaj klavrno konča.

Dober nahrbtnik, predvsem tak, ki zna pogoltniti čim več tovora, igra pomembno vlogo tudi pri nakupu jeklenega konjička, še posebno takšnega, ki ga označujemo kot karavan. Prav prostorsko razkošni nahrbtnik (beri: prtljažnik) je pika na i, ko se družinski očetje odločajo za nakup. Pod drobnogled smo vzeli dva karavana, renaulta megana grandtour in škodo octavio combi, oba z oznako priporočljivo. A kateri je boljši, za odšteto ceno ponuja več in je predvsem prostorsko prepričljivejši?

Odločitev družinskega očeta za nakup je kot omenjeno pogosto povezana prav s prtljažnimi litri. Škoda je v manjši prednosti tako v teoriji (610:521) kot v praksi. Tudi zato, ker prtljažnim vratom streže elektrika, česar Francozi ne ponujajo niti za doplačilo. Seveda je mogoče zadnjo klop preprosto podreti, dno pa je ravno. Hvalevredno, saj nadgradi uporabnost. Tudi pri tem scenariju več prostora – celo občutno – ponuja octavia (1740:1504 l). Navedeni litri predvsem pri čehinji tako prevedeno pomenijo, da luknja golta potovalke še hitreje, kot potrebuje Usain Bolt, da preteče 100 metrov. To pomeni, da bo zagata, kam s prtljago, še redkejša, kot v Sloveniji starši poimenujejo otroka Feta ali Aulona; v bazi imen se pojavita po petkrat. Da tudi zadaj dva povprečno raščena odrasla zemljana sedita udobno, sploh ni čudno, saj dolžinski meter pokaže 463 (megane) in še zajetnejših 467 centimetrov (octavia). Škodina prednost pri prostornosti ni pravzaprav nič novega, saj se podobna zgodba piše tudi pri primerjavah modelov v drugih razredih.

Toda megane morebitne zmage ne želi prepustiti brez boja, njegov veliki adut pa je – videz. Odkar je šef oblikovalskega oddelka Laurens van den Acker, so renaulti videti nadvse všečno in prepoznavno, megane grandtour pa ni nikakršna izjema. Poglejte ga, kako zelo je privlačen in športen. Vas je dovolj v hlačah, da bi mu dali košarico? Če vas ni, ste se ujeli v past, iz katere skorajda ni rešitve. Ko boste namreč vstopili v njegov svet, je možnosti, da se mu boste uprli, bore malo. Sploh zavoljo najvišje stopnje opreme GT, ki je kot nekakšna zlata ribica, ki izpolnjuje skrite želje. Pametni tempomat? Ni problema. Ogrevanje prednjih sedežev? Prav tako. Samodejno parkiranje, parkirna kamera in senzorji? Odgovor je enak. Navigacija? Pritrdilno. A kaj, ko je Škodin odgovor silovit in sliši na ime Laurin & Klement. Ta oprema pa zagotavlja še ogrevane tudi zadnje sedeže in voznikovega električno pomičnega ter pametni tempomat, ki deluje celo do hitrosti 210 km/h. Meganov je v območju med 50 in 150 km/h precej manj uporaben, sploh za vožnjo v mestih.

Zdaj veste, katero opremo izbrati, kaj pa motor? Po spoznavanju s testnima dizloma se zdi, da je to celo najlažji del. Močna sta, o tem ni dvoma (163:150 konjev v korist megana), zato ni čudno, da zlahka izpolnita še tako zahtevno voznikovo željo po dinamični vožnji (214:213 km/h najvišje hitrosti in 8,8:8,6 sekunde pospeška do stotice), je pa dotičnemu za volanskim obročem v veliko pomoč tudi 6-stopenjski samodejni menjalnik, ki pri obeh tekmecih nadgrajuje vozno udobje in skrbi, da bo stopnja utrujenosti na daljši relacijski vožnji občutno manjša, kot bi bila pri ročnem menjalniku. Je pa občutna razlika v porabi. Ob omembi številke 5,6 bodo okoljevarstveniki na račun octavie gotovo od veselja skakali v zrak, ob izreku 6,7 pri meganu pa bo veselje gotovo nekaj manjše. Tudi zato, ker je njegova posoda za gorivo prostorsko skromnejša (47:55 l), kar se občutno pozna pri dosegu z enim polnjenjem; ta je pri čehinji na robu magične tisočice, pri francozu pa vsega 700 kilometrov. Kljub temu pa ima testni renault zaključno besedo, saj je skorajda tri tisočake cenejši (27.790:30.631 evrov). Več pa v sklepu.