V nasprotju z ljubico in njenim sinom, pesnikom, pa vseznalec vendarle nečesa ne zmore – ne zna leteti, kar čuti kot manko in celo poraz (»Bog, ni prav, / človeka mamiš, da zavzplahutava, / peruti pa ne ti mu nisi dal / ne kurčeva država«). Letenje, prastaro človekovo stremljenje, je vodilna hrepenenjska metafora zbirke. Maršal ne razume, kako lahko »lebdijo babnice debele« kot njegova »dvestokilska« ljubica, ki jo ob plesu proti vsem zakonom gravitacije lahkotno dviguje, on pa se »ne more odlepiti od tal«. Jesihu je na teh mestih uspela ena najočarljivejših ubeseditev presežne vrednosti umetnosti in domišljije. Ni naključje, da zbirko zaokroža pesem v oklepaju, ki deluje kot pripis, v kateri se maršal (po svoji fizični smrti) pojavlja le še kot obrobna opomba, glavna akterja pa sta pesnik in njegova debela mati – plesalka, ki ju povezuje ista lastnost: »[K]o rimam, zavzdiguje me od tal, / kot njo je v piruetah vzdigovalo.« Zato je Jesihova zbirka Maršal z vsemi že znanimi retorično-ritmičnimi bravurami tudi in predvsem pesnikov hommage materi in otroštvu, »ki v starcu nikdar ne premine«, ob čemer figura maršala deluje kot medij za priklicevanje spomina.