V luči ozaveščanja o osamljenosti, ki se po mnenju mnogih v sodobnem svetu razrašča v pravo epidemijo, so pri gibanju Kampanja za preprečevanje osamljenosti izvedli družbeni eksperiment.

Prostovoljec Joe se je za potrebe eksperimenta za teden dni izoliral od vseh ljudi. Odpovedal se je mobilnemu telefonu, računalniku in neposrednemu stiku s komerkoli. Svoje doživljanje osamljenosti in tesnobe je posnel, posnetek pa se že širi po družbenih omrežjih.

»Zjutraj vedno najprej preverim obvestila na svojem pametnem telefonu, kar pa tokrat seveda ni bilo mogoče,« je dejal Joe in dodal, da ni pogrešal tehnologije same po sebi, pač pa občutek povezanosti. V posnetku še pove, da je bilo poslušanje človeških glasov na hodniku in v sosednjih stanovanjih zanj zelo mučno.

Cilj je ozaveščanje javnosti

Cilj projekta je v vzbujanju empatije do osamljenih ljudi in prizadevanju za njihovo vključitev v družbo. Projekt je spodbudil nedavni statistični podatek, da v Veliki Britaniji živi kar pol milijona ljudi, ki teden za tednom z nikomer ne spregovorijo besede in živijo osamljeno, povsem izolirano življenje.

Večinoma gre za starejše, bolne in ovdovele ljudi. »O osamljenosti nihče ne razmišlja, dokler ga ne doleti,« je v posnetku dejal vdovec Barry. »Življenje brez nekoga, s komer bi se lahko pogovarjal, ga objel in z njim delil stvari, je realnost za veliko število ljudi,« je povedal. »Nihče, ki si želi družbe, ne bi smel biti brez nje,« je prepričan. Pri Kampanji za preprečevanje osamljenosti organizirajo aktivnosti in delavnice, s katerimi se trudijo osamljene ljudi razbremeniti. S posnetkom pa želijo ljudi opomniti na osamljenost in jih spodbuditi k skrbi za osamljene ljudi v njihovi okolici.