Kanadsko dirkališče formule 1, ki je skozi leto sicer sprehajalni park na otoku Notre Dame v neposredni bližini središča Montreala, nosi ime po že pokojnem kanadskem dirkaču Gillesu Villeneuvu, zahtevna steza pa zna poskrbeti za veliko dogajanja. Ena od značilnosti tega dirkališča je tako imenovani Zid prvakov, ki stoji na zunanji strani zadnje šikane pred vstopom v startno-ciljno ravnino, dirkači pa tam ob najmanjši napaki lahko kaj hitro dirko končajo v zidu. Ime zidu se je prijelo leta 1999, ko so v njem končali trije takratni prvaki, Damon Hill, Michael Schumacher in sin že omenjenega Gillesa, Jacques Villeneuve.

Svojevrstna posebnost tega dirkališča so tudi svizcem podobne živali, ki živijo v podzemnih rovih na otoku in se večinoma ne zmenijo kaj prida za hitre dirkalnike, tako da je bilo bližnjih srečanj s temi prikupnimi živalmi v preteklosti že kar nekaj. Nato je tu tudi prvi ovinek, v katerem smo bili tudi že priča številnim trčenjem in prevračanjem, vse to pa so sestavine, ki bi znale poskrbeti za zanimivo nedeljsko pozno popoldne po srednjeevropskem času.

A do takrat je še nekaj časa, dirkači pa se seveda pospešeno pripravljajo na novo dirko, na kateri bo moral predvsem Mercedes pokazati veliko več kot na nekaj minulih dirkah. Letošnji Mercedesov dirkalnik je namreč zelo težko nastaviti po željah dirkačev, predvsem pa težko ujamejo »delovno okno« pnevmatik, torej temperaturno območje, v katerem pnevmatike delujejo najbolje. »Ferrari ima pred nami vsaj pol leta prednosti. Medtem ko smo mi lani še ostali osredotočeni na razvoj boja za naslov prvaka, so oni že začeli razvijati letošnji dirkalnik. Največja sprememba so seveda pnevmatike in tukaj so v določeni prednosti. Dirkalnik je zelo občutljiv za vsake spremembe, zato morata biti dirkača pri nastavitvah zelo previdna. In če med dirko pademo iz tega delovnega področja pnevmatik, je dirkalnik skoraj nevozen. Poznamo problem in si prizadevamo, da bi ga rešili. Vseeno menim, da motivacija pri Hamiltonu ne bo problem, kajti ni težava v Lewisu, ampak v dirkalniku. Mislim celo, da si naslova prvaka želi letos še bolj kot recimo lani. Verjemite, da ne bo tako hitro obupal,« meni vodja ekipe Mercedes Toto Wolff.

Če ne bo obupal Hamilton, pa je eden pomembnejših ljudi pri Mercedesu Niki Lauda drugačnega mnenja. Prednost Ferrarija namreč postaja iz dirke v dirko bolj očitna in Avstrijec meni, da če bo Vettlov dirkalnik zdržal vse dirke, bo srebrnim zares začela teči voda v grlo: »Če Vettel ne bo vsaj dvakrat odstopil, lahko na letošnjo sezono počasi pozabimo. In trenutno nič ne kaže, da bi delal napake.« Zato tudi mnogi ugibajo, ali bi se znali srebrni kot tovarniška ekipa že po koncu naslednje sezone posloviti, kar sami za zdaj še zanikajo. Vse bolj verjetna pa postaja ločitev med McLarnom in njihovim motornim dobaviteljem Hondo, ki jim pogonske agregate sicer dobavlja zastonj, a zmogljivosti in zanesljivost njihovih pogonskih enot oranžne počasi priganjajo na rob obupa.

Vodja ekipe McLaren Zak Brown je bil zelo jasen: »Očitno pri Hondi ne vedo več, kako naprej. Kar koli se naredi, ni pravega rezultata. Meja potrpežljivosti je dosežena, težko bomo obdržali Fernanda Alonsa, če mu bomo še naprej lahko dali na voljo le tak dirkalnik.« Zato so vedno glasnejše govorice, da naj bi se Španec že pogajal z Renaultom, s katerim je pred dobrimi desetimi leti osvojil dva naslova svetovnega prvaka.