V začetku maja bodo začeli delovati parkomati ob Litostrojski cesti, ki so jih v Ljubljanskih parkiriščih in tržnicah tja postavili spomladi 2015. Zakaj se je na njih skoraj dve leti nabiral prah, ni povsem jasno. Znano je sicer, da je do nekajmesečne zamude prišlo zaradi širitve tretje parkirne cone, ki so jo šele po postavitvi parkomatov razširili do obvoznice, šele pred kratkim pa so stanovalce na tem območju pozvali, naj si uredijo parkirne dovolilnice. Za vsako stanovanje bodo na voljo do tri dovolilnice, prva bo stala 60, druga 120, tretja pa 180 evrov.

Tako kot drugod naj bi pobuda za postavitev parkomatov prišla prav od stanovalcev, ki jim zaradi dnevnih migrantov primanjkuje parkirnih prostorov. Čeprav je to območje precej oddaljeno od središča mesta, je okolica Litostrojske ceste polna poslovnih prostorov in trgovin, zato veliko ljudi tu zastonj parkira in se sprehodi do službe. Po novem bodo morali za uro parkiranja plačati 40 centov, čas parkiranja pa je v tej coni omejen na deset ur.

Nove parkomate bodo v Ljubljanskih parkiriščih in tržnicah predvidoma prihodnje leto postavili tudi na južnem odseku Vodnikove ulice, ki jo KPL preureja v enosmerno. V skladišču podjetja naj bi imeli še deset parkomatov, umaknjenih z območij, ki jih je občina zaprla za promet. Morda bodo na občini območje plačljivega parkiranja razširili še na kakšno ulico, ampak za zdaj še ni načrtov za kakšno obsežnejšo širitev. Ne nazadnje počasi tudi zmanjkuje območij, kjer bi sploh še imelo smisel postavljati parkomate. Za vsak primer pa je ljubljanska občina v proračunu za letošnje leto rezervirala 100.000 evrov za morebiten nakup parkomatov.

Pričakujejo višje prihodke iz parkirnin

Po podatkih Ljubljanskih parkirišč in tržnic so se lani prihodki iz parkirnin v primerjavi z letom 2015 povečali za slabih sto tisočakov. Promet je bil opazno večji na parkiriščih in na območjih s parkomati, medtem ko je v garažnih hišah Kozolec in Kongresni trg upadel. Pozitivni tok naj bi se po načrtih nadaljeval tudi letos. Kar za deset odstotkov bolj zasedena naj bi bila parkirišča v središču mesta, medtem ko naj bi se v širšem mestnem središču in na obrobju fizični obseg parkiranja povečal za okoli dva odstotka. Nekaj manjše naj bi bilo povečanje na območjih s parkomati.

Po slabših rezultatih naj bi letos bolje poslovali tudi garažni hiši. »V parkirni hiši Kongresni trg je načrtovan za pol odstotka večji fizični obseg, kot je ocenjen za leto 2016, in za 7,4 odstotka manjši fizični obseg v primerjavi z letom 2015. V parkirni hiši Kozolec je načrtovan za 46,9 odstotka večji fizični obseg v primerjavi z ocenjenim za leto 2016, kar bo posledica dograditve druge faze parkirne hiše, pa tudi abonentskega parkiranja, ki ga je družba ponudila stanovalcem zaradi spremembe prometnega režima na Kersnikovi ulici,« so v družbi predvideli v letnem načrtu.