Suzuki ima relativno majhno paleto vozil, se bo v prihodnjih letih kaj širila?

Trenutno premoremo sedem modelov, kar ni tako malo. Seveda se z marsikatero znamko po številu modelov ne moremo primerjati, a v nižjem segmentu A, B in tudi C ustrezno pokrivamo potrebe trga. Dodatnih modelov v bližnji prihodnosti ne pričakujemo.

Sprašujem namenoma, načrti so visokoleteči, tudi v Evropi, jih bo mogoče doseči z obstoječo paleto vozil?

Če bosta ignis in swift uspešnici, o čemer ne dvomimo, so načrti uresničljivi, toliko bolj, ker se odlično prodajata tako vitara kot tudi S-cross. Velik potencial vidimo predvsem na zahodnoevropskih trgih, kjer so na primer letos vse večje države že 10 odstotkov nad načrti.

Kaj je razlog prodajnega uspeha v Sloveniji, prehiteli sta celo Mazdo?

Suzuki je bil že v preteklosti relativno dobro uveljavljena znamka. Resda ni odila med največje, toda ljudem so bila vozila nekoč že všeč. Res je, da se je potem kar malce pozabilo na znamko, nato pa smo jo z novo organiziranostjo obudili, začeli vlagati v marketing in gradnjo znamke, ljudje pa so hitro pokazali zanimanje za naše avtomobile. Za nameček smo trgu predstavili vitaro in S-cross, ki sta prodajni uspešnici.

Je ključ do uspeha tudi štirikolesni pogon? Kako ga dojemajo Slovenci?

Svetovni trendi kažejo, da skorajda ni znamke, tudi prestižne, ki ne bi imela štirikolesno gnanega modela. DNK športnih terencev je prav štirikolesni pogon. Suzukija naše stranke ne dojemajo kot šminko, zato naše avtomobile vidijo zgolj v povezavi s štirikolesnim pogonom. V Sloveniji pri vitari in S-crossu prodamo do 80 odstotkov štirikolesno gnanih različic.

Vaše avtomobile proizvajajo na Japonskem, Tajskem, v Indiji in Evropi. Je to z vidika usklajevanja cen zahtevno?

Res je vse skupaj kompleksno. Proizvodnjo na Madžarskem jemljemo kot domačo, zato so razmere predvidljive in stabilne. Proizvodnjo zunaj Evrope pa je težko načrtovati, tudi zaradi nihanja jena in dodatne obdavčitve, zato so avti dražji. Seveda skušamo najti konkurenčno ceno, zato iščemo številne kompromise, praviloma pa ti avtomobili niso tako zanimivi z vidika dobičkonosnosti. Na srečo pa je pri Suzukiju tako, da ko enkrat cene določimo, te veljajo na daljši rok, ni dnevnega ali mesečnega nihanja zaradi valutnih tečajev. Določena tveganja že vnaprej predvidimo.

Kako pa gledate na boj znotraj japonskih znamk?

S tem se ne obremenjujemo, saj imamo sami s sabo dovolj dela. Seveda konkurenco spremljamo, toda dejansko ne tekmujemo z nikomer. Imamo svoje vizije, smo pa uspešni. V Sloveniji smo bili februarja celo prva japonska znamka po prodaji, prehiteli smo tudi Toyoto, kar se sliši lepo. maš