Prav v besedah »moramo« in »lahko« se skrivata ključna razlika in razlog, zakaj je okoli 15. novembra zamenjava pnevmatik vsako leto glavna tema pogovorov in prispevkov v medijih ter zakaj je pred nekaj dnevi 15. marec s tega vidika mimo »zletel« brez posebnega pompa, zgolj z omembo tu in tam. Ker ta datum glede obveznosti pač ničesar ne spremeni. Če to, da moramo imeti med 15. novembrom in 15. marcem vozniki na vseh kolesih bodisi zimske pnevmatike bodisi poletne in v priboru ustrezno velike snežne verige, določa zakon in takšno primerno opremljenost večkrat preverja tudi policija, predpisa, ki bi določal, da moramo imeti v preostalih osmih mesecih na kolesih obvezno letne pnevmatike, ni. Zato tudi ni kontrol in preverjanj, če in ko teh ni, pa je jasno, da je tudi upoštevanja priporočil manj. Pa naj bodo ta še tako na mestu in še tako koristna.

Tudi strokovnjaki, ki po eni strani priznavajo, da je ozaveščenost slovenskih voznikov glede ustreznih pnevmatik na precej višji ravni kot nekoč, v isti sapi ne poudarjajo zaman, da lahko v Sloveniji zasledimo visok odstotek zamenjave letnih pnevmatik za zimske ob zakonsko določenemu roku, odstotek zamenjave zimskih za letne pa je manjši. Sicer bi bilo napak trditi, da so zimske pnevmatike v toplem vremenu enako nevarne kot letne v zimskem, a veliko podatkov kljub temu kaže na to, na vse skupaj pa opozarja tudi stroka, da je vožnja z zimskimi pnevmatikami v toplejših letnih časih precej manj varna izbira. Mehkejša pnevmatika se pač na višjih temperaturah obnaša drugače, ob vselej najpomembnejšem varnostnem razlogu pa zagotovo niso zanemarljivi niti drugi. Letne pnevmatike imajo tako med drugim manjši kotalni upor, kar bo pripomoglo k nižji porabi goriva, poleg tega pa uporaba letnemu času ustreznih pnevmatik pomeni tudi, da bomo z njimi lahko prevozili več kilometrov. Tekalna plast zimske pnevmatike je namreč mehkejša in se zato pri visokih temperaturah začne veliko hitreje obrabljati, zato zimske pnevmatike na vročem poletnem asfaltu dobesedno izginjajo.

No, v zadnji povedi pa se skriva še en ključen podatek – od vročega poletnega asfalta smo vendarle še precej oddaljeni, kljub prekrasnim toplim dnevom pa je jutranja temperatura še vedno okoli ledišča. In če vemo, da pri temperaturah do 7 stopinj Celzija delo učinkoviteje opravijo zimske pnevmatike, da so si pri okoli 7 stopinjah enakovredne in da so letne učinkovitejše pri višjih temperaturah od omenjene, danes, 18. marca, zamudili zagotovo še niste ničesar. Lahko pa, če ne živite v višjeležečih krajih, v katerih lahko na zimske razmere naletimo še lep čas, ali zagotovo veste, da se tja v kratkem ne boste odpravili, o zamenjavi začnete resno razmišljati. Sploh če gre verjeti srednjeročnim vremenskim napovedim, ki nam nizkih temperatur ali snega v nižinah ne obetajo več.