Ženevski avtomobilski salon tudi letos ni razočaral. Realnost in sedanjost, torej avtomobile, ki so tu in danes pripravljeni zapeljati na ceste, vam predstavljamo tokrat (svetovne premiere tudi v fotografijah), naslednji teden pa sledijo še koncepti, ki napovedujejo bližnjo in tudi srednjeročno avtomobilsko prihodnost.

Mali avtomobili: nove generacije starih dobrih znancev

Ford je novo, sedmo generacijo fieste razkril že pred časom, v Ženevi pa se prvič predstavlja najprivlačnejša izvedenka fiesta ST, ta sicer v tretji generaciji. Gre za prvi model oddelka Ford Performance, ki ga poganja trivaljni motor (1,5-litrski). Premogel bo 200 konjskih moči (147 kilovatov), do hitrosti 100 km/h bo pospešil v 6,7 sekunde, obenem pa bo to prva fiesta ST z možnostjo izbire voznih načinov. Razred nižje spada nova, tretja generacija kie picanto, ki med mestne malčke prinaša občutek višjega razreda. »Že sama pojava novega picanta je močna, impresivna, zanj pa ob tem ne trdimo zaman, da je najprostornejši in najkakovostnejši predstavnik razreda, z rešitvami, kot je brezžično polnjenje telefona, najnovejšimi tehnologijami, na primer s samodejnim zaviranjem v sili, in številnimi možnostmi personifikacije,« je povedal predsednik Kie Europe Michael Cole. Picanto je sicer zadržal dolžinsko mero predhodnika (3,6 metra), prtljažnik bo pogoltnil 255 litrov prtljage, na začetku (pri nas od maja) bo na voljo z litrskim (67 KM/49 kW) in 1,25-litrskim (84 KM/62 kW) bencinskim motorjem, ob koncu leta pa še z litrskim turbobencinarjem s 100 KM (74 kW).

Nazaj k številko večjim mestnim avtom – Seat je novo, peto generacijo ibize uradno razkril pred tedni, vseeno pa je privabila precej pozornosti. Avto je zdaj malenkost daljši (4,06 metra), a precej širši (za 8,7 centimetra, zdaj 1,78 metra) in z daljšim medosjem (za 9,5 centimetra, 2,56 metra), prijaznejši pa je tudi do potnikove prtljage, saj ima prtljažnik prostornino 355 litrov. Narejen je na novi koncernski platformi, na kateri bosta zrasla tudi novi VW polo in škoda fabia, medtem ko so motorji znani, začenši z litrskim bencinskim trivaljnikom. Prvič se v Evropi predstavlja tudi japonski adut suzuki swift, ki je nastal na novi platformi, s čimer so omogočili, da je 120 kilogramov lažji od predhodnika, od katerega je tudi precej prostornejši in ima 54 litrov večji prtljažnik (265 litrov). Ponudil bo številne asistenčne sisteme, na voljo pa bo z običajnim 1,2-litrskim bencinskim motorjem z 90 KM (66 kW) in trivaljnim litrskim turbom s 111 KM (81 kW). Rahli prenovi sta doživela škoda citigo in toyota yaris, ki je zdaj na voljo tudi v športni različici GRMN – ta bo konkurent že omenjeni fiesti ST in se lahko pohvali z 210 KM (154 kW).

(Kombi)limuzine in karavani: prostornost in privlačnost

Po limuzinski je čas za karavansko različico BMW serije 5 touring. Ta je z dolžino 4,94 metra enako dolga kot limuzina, imela bo tudi enake motorje in tehnologijo, a zato večji, 570-litrski prtljažnik. Na cestah bo junija, nemške cene pa se bodo začele pri 47.700 evrih. Prav tako karavansko različico z imenom wagon dobiva novi hyundai i30. Ta je s 4,58 metra dolžine bistveno (za 24 centimetrov) daljša od petvratne in se lahko pohvali s 602-litrskim prtljažnikom, večina reči, ki zadevajo motorje in opremo, pa je enaka kot pri v Sloveniji ravnokar predstavljeni kombilimuzini.

Opel je bil zaradi znanih zadev okoli prehoda pod okrilje koncerna PSA v središču pozornosti predvsem zaradi tega, pa čeprav je predstavil pomembne novosti. Mednje spada tudi nova opel insignia v limuzinski (grand sport) in karavanski (sports tourer) različici. »Gre za avto, ki ga sam označujem za najlepši opel v zadnjih 40 letih in je pravi znamkin zastavonoša. Premore več tehnologije kot kateri koli od tekmecev, vključno s premijskimi, cel kup asistenčnih sistemov in je do 200 kilogramov lažji od predhodnika,« je povedal izvršni direktor Opla Karl-Thomas Neumann. Limuzina je dolga 4,9, karavan 4,98 metra, prva ima 40 litrov manjši osnovni prtljažnik od predhodnika (zdaj 490), pri drugem pa je precej večji, ob podrti klopi celo do 1640 litrov. Dizelski motorji bodo močni od 110 do 170 KM (81 do 125 kW), bencinski med 140 in 260 KM (103 do 181 kW), okvirni ceni pa znašata 25.940 (grand sport) in 26.940 evrov.

Eden izmed najbolj obleganih avtomobilov salona je bil novi volkswagen arteon. Tako se zdaj imenuje avto, ki je naslednik modela CC, se pravi zanimiva, 4,9 metra dolga kupejevska limuzina. »Naša znamka se sooča z izzivi, a se trdo delo že obrestuje in z globalno ofenzivo novih produktov bo še bolje. Pri tem nam bo v veliko pomoč novi arteon, ki pomeni vrh naše ponudbe. Je zelo zanimiv, a hkrati tudi izjemno funkcionalen avto, v katerem je dovolj prostora za pet ljudi in njihovo prtljago (prtljažnik ima 563 litrov osnovne prostornine, op. p.). Je odličen za tiste, ki pri nakupu poslušajo tako srce kot glavo: doslej so morali le enega od njiju, zdaj jim ni treba več,« je povedal predsednik uprave Volkswagna Hermann Diess, mi pa dodajmo še, da bo imel številne najnovejše asistenčne sisteme in da bo na voljo s številnimi bencinskimi (moč od 150 do 280 KM oziroma od 110 do 206 kW) in dizelskimi motorji (150 do 240 KM). Omenimo tudi, da je Kia prvič v Evropi pokazala lepotca stingerja, o katerem smo pisali že ob premieri v Detroitu, zato dodajmo, da bo v Evropi na voljo z 2,2-litrskim dizlom z 200 KM (147 kW), 2-litrskim bencinarjem z 255 KM (188 kW) in 3,3-litrskim bencinarjem z dvema turbinama, 370 KM (272 kW) in pospeškom do stotice v 5,1 sekunde, kar ga postavi na prvo mesto pri pospeških in zmogljivostih med vsemi Kiinimi vozili. Prvič se predstavljajo še športne različice audi RS3 sportback (poganja ga 2,5-litrski TFSI s 400 KM/294 kW), audi RS 5 coupe (2,9 TFSI V6 biturbo s 450 KM/331 kW), honda civic type R (320 KM/235 kW) in škoda octavia RS (245 KM/180 kW) – octavia je sicer dobila tudi »terensko« različico scout, dacia logan MCV različico stepway, prenove pa so bili deležni BMW serije 4, škoda rapid in rapid spaceback

Športni terenci in križanci: novosti, prenove, različice

Najbolj prodajana karoserijska oblika avtomobilov prinaša največ novosti. Povsem nov model je tako DS 7 crossback, ki v skladu s slovesom znamke ponuja privlačno zunanjost in luksuzno notranjost. Avto ima dovolj prostora za pet potnikov in 550 litrov velik prtljažnik, poln je naprednih sistemov in ponuja pisano paleto motorjev. Dizelska imata 130 ali 180 KM (96 ali 132 KM), trije bencinski enako in ob tem še 230 KM (169 kW), na voljo pa bo tudi hibrid. Na voljo naj bi bil proti koncu leta. Evropi se prvič predstavljata novi, drugi generaciji jeepa compassa, dobrega 4,4 metra dolgega avta, in mazde CX-5, ki oblikovno sicer predstavlja le evolucijo dovolj zanimivega in svežega prejšnjega modela, od katerega je tudi slab centimeter krajša (4,54 metra). Pohvali se lahko s 505-litrskim prtljažnikom, ostrejšimi in agresivnejšimi zunanjimi potezami, motorna ponudba pa je ostala enaka. Svetovno premiero medtem doživlja mitsubishi eclipse cross, ki bo tej znamki ob manjšem ASX in večjem outlanderju zagotovil aduta v »vmesni« kategoriji. »Nov član naše družine nam bo zagotovil nove kupce, tiste, ki iščejo avto njegovih dimenzij (4,4 metra, op. p.). Razvojnikom smo pri njem postavili tri pogoje: da je avto povezljiv in tehnološko napreden, privlačen in da ima štirikolesni pogon – ta je pač del našega izročila. Menim, da jim je popolnoma uspelo,« je povedal predsednik uprave Mitsubishija Osami Masoko. Eclipse bo na voljo s po enim dizelskim in bencinskim motorjem, naprodaj pa bo jeseni. Opel je medtem še ena znamka, ki bo enega izmed svojih enoprostorcev (merivo) sredi leta nadomestila s športnim terencem oziroma križancem. To bo novi crossland X, 4,21 metra dolg avto, ki družinsko naravnanost vendarle kaže s pomičnimi zadnjimi sedeži, na račun katerih se lahko povečata bodisi prostor na zadnji klopi bodisi v prtljažniku (od 410 do 520 osnovnih litrov). V Nemčiji bo stal najmanj 16.850 evrov, in sicer z osnovnim 1,2-litrskim motorjem z 81 KM (60 kW). Motorna paleta bo precej pisana, štirikolesnega pogona pa ne bo.

Novega aduta so predstavili tudi pri Land roverju, gre pa za range rover velar, model, ki se dimenzijsko uvršča med evoqua in sporta, pa čeprav je od slednjega krajši le za pet centimetrov (4,8 metra). Subaru XV po šestih letih dobiva novo generacijo, ki je oblikovno podobna prejšnji, precej drugačen pa je novi volvo XC60, ki starega nadomešča po kar devetih letih. »Ko pogledam ta avto, mi je jasno, da so naši razvojniki opravili izjemno delo. Nova generacija nadomešča avto, ki je bil še lani najbolj prodajan SUV svoje velikosti v premijskem razredu, prepričani pa smo, da bo ta več kot dostojen naslednik. Hkrati je to prvi avto s končnico 60, drugi bodo sledili, prav tako kot manjši športni terenec XC40, tako da bomo prisotni v vseh razredih športnih terencev,« je povedal Hakan Samuelsson, predsednik uprave Volva. Novi XC60 na hitro deluje kot pomanjšani XC90, v primerjavi s predhodnikom je v dolžino zrasel šest centimetrov (4,69 metra), v medosje pa devet (2,86 metra). Ena izmed njegovih novosti je sistem za čiščenje vetrobranskega stekla, pri čemer tekočina priteče iz brisalnika, ki ima pore skrite po vsej dolžini, brisalniki pa so lahko celo ogrevani. Notranjost avtomobila je izredno moderna in kakovostna, s prilagodljivim vzmetenjem se avto lahko zviša za štiri centimetre, pisana pa je tudi izbira bencinskih in dizelskih motorjev, ki imajo moči od 190 do 407 KM (140 do 299 kW). Na voljo naj bi bil tudi kot priklopni hibrid, sicer pa bo, vsaj na začetku prodaje (poleti), naprodaj le s štirikolesnim pogonom. Od predhodnika bo dražji za okrog 5000 evrov, govori se o začetni ceni med 45.000 in 50.000 evri. Zadnja večja novost, ki pa jo je Volkswagen predstavil že v Detroitu, je volkswagen tiguan allspace, podaljšana različica priljubljenega športnega terenca s prostorom za sedem potnikov.

Ob vsem omenjenem sta prenovo doživela nissan qashqai in renault captur, kia niro se predstavlja kot priklopni hibrid, škoda kodiaq pa v različicah scout in sportline.

Športni, luksuzni, kabrioleti: dosegljivi redkim Slovencem

Zgoraj omenjeni vselej predstavljajo najzanimivejši del salona, bolj kot ne pa jih le preletimo, saj jih bomo v Sloveniji videli malo ali nič. Slednje za zdaj velja za novo znamko Alpine, ki jo je Renault ločil od drugih in bo izdelovala le športne avtomobile. Prvi primerek znamke je model A110, 4,17 metra dolg dvosedežnik z 250 KM in pospeškom do stotice v 4,5 sekunde. V neki drugi dimenziji je novi ferrari 812 superfast, ki povsem upraviči svoje ime (superhiter): gre za najmočnejši in najhitrejši Ferrarijev proizvodni cestni avto v zgodovini, njegov 12-valjni 6,5-litrski motor proizvede 800 KM (588 kW), do stotice pospeši v komajda verjetnih 2,9 sekunde, končna hitrost pa znaša več kot 340 km/h. Do desetinke enak pospešek ter nekaj nižji končno hitrost (325 km/h) in moč (640 KM/471 kW) ima medtem lamborghini huracan performante, predstavlja pa se tudi novi porsche 911 GT3 (500 KM/368 kW), ki do stotice s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom potrebuje 3,4 sekunde in doseže najvišjo hitrost 318 km/h, na voljo pa je tudi z ročnim.

V drugo kategorijo spada novi mercedes-benz razreda E cabrio. »Družina razreda E je zdaj popolna. Tokrat v Evropi prvič predstavljamo kupe, prvič nasploh pa tudi kabriolet. Gre za stilsko ikono, ki navduši z zunanjostjo in notranjostjo. Toliko prostora boste pri kabrioletih drugih znamk iskali zaman – to je štirisedežnik v pravem smislu. In tudi pravi kabriolet, z mehko streho, ki ponuja odlično zvočno izolacijo. Nobena druga znamka glede kabrioletov nima takšnega znanja, nobena tako bogate ponudbe in s tem izdelkom svoj sloves le še utrjujemo,« je povedala Britta Seeger, članica uprave Daimlerja. Porsche je poleg omenjenega GT3 predstavil tudi novo karoserijsko različico panamere, in sicer panamero sport turismo, bolj praktično, skorajda karavansko izvedenko običajne panamere (med drugim na zadnji klopi poleg dveh klasičnih ponuja še zasilno sredinsko sedišče), v primerjavi s katero je le malenkost višja. Druge zunanje mere ima enake (dolžina 5,05 metra), z osnovnimi 520 litri pa za 20 litrov zmogljivejši prtljažnik. Na voljo bo v številnih različicah, tudi hibridni, v Nemčiji pa bo stala slabih sto tisočakov. Lexus, ki je novega LS razkril pred dvema mesecema v Detroitu, pa je v Ženevi prvič predstavil še hibridno različico LS 500h s sistemsko močjo 354 KM (260 kW).