V Mestnem gledališču ljubljanskem so spet dali avtorsko priložnost svojemu stalnemu članu, igralcu in režiserju Gašperju Tiču, in nastal je komični muzikal Trač ali Mnogo hrupa za nič. Napisal je libreto, skladatelj Davor Herceg glasbo, v projektu pa sta se povezala MGL in Gledališče Koper. Angažirali so več kot petnajst igralcev (tudi za alternacije), ki jih bo spremljala šestčlanska glasbena zasedba s pianistom Jožijem Šalejem ter skladateljem Hercegom na čelu; sorežijo je prevzel Jaka Ivanc.

Trač kot gibalo predstave

Avtor libreta si je del naslova muzikala sposodil kar pri Shakespearovi komediji Mnogo hrupa za nič. Dramaturginja Ira Ratej ugotavlja, da je Shakespearova ljubezen lahko pogubna, neuslišana in destruktivna ali pa povsem pasivna, in kot taka je osrednje gibalo njegovih dram. Tudi v Tičevem Traču je ljubezen osnovno osišče: »Shakespeare je seveda nesporni genij, gledališki bog. O njem govorijo vključeni citati in seveda naše delo pri tem projektu; tudi on je pisal za svojo igralsko družino in z njo ustvarjal.« Dvema ljubezenskima paroma, ki ju ima Shakespearova komedija, z melodramatičnimi zapleti doda še dva.

Ves trušč pa kajpada sproži trač in govorice postanejo pogonsko gorivo komedije. Messina postane Tračistan, ta ima gostilnico Pri Maši, ki nosi ime po lepi oštirki, s tem pa zgodba dobi tudi bolj slovenske obrise. Ljubezen na koncu premaga zlo oziroma trač, tega pa avtor libreta uniči z »manifestacijo resnične ljubezni«.

Libretist se je tudi odločil, da v Tračistanu vsi govorijo v verzih, rimščini, ki sicer nima veze z Rimom, ampak z rimami; sicer pa Tičev verz sam po sebi ni komičen, zanimivo pa je, da avtor v predstavo vpelje anomalijo: osrednji ženski lik Hero namreč ne zna govoriti v verzih!

Te dni tudi Tič razmišlja v verzih: »Abeceda ljubezni je odprto srce, glava se moti, ker misli, da ve…«, odgovarja na to, kako sicer dojema »čisto ljubezen«. V besedilu jo je podčrtal s stotimi stranmi verzov – z dialogi in songi. Forma muzikala mu je v režijskem smislu služila tudi kot »okvir za smeh in solze, torej življenje. Seveda skozi veliko glasbe, ki ima čudežno moč in jo je Herceg mojstrsko skomponiral.« im