Sedmerico finalistov v kategoriji mala podjetja sestavljajo Intera, Kompas Xnet, LIST, Lotrič Meroslovje, Mega M, Optiweb in TU-VAL. Tokrat od njih predstavljamo zadnji dve podjetji. Optiweb je mlado škofjeloško podjetje, ki je specializirano za izdelavo in optimizacijo spletnih strani in trgovin. V podjetju za polni delovni čas trenutno dela 40 ljudi, več kot polovica je redno zaposlenih. V zadnjem mesecu so zaposlili tri nove sodelavce, v kratkem bodo vsaj še enega. »Do konca leta bomo redno delo ponudili še kateremu od sedanjih študentov,« napoveduje Miha Lavtar, direktor podjetja.

Prodajo in število zaposlenih podvojili

V minulem letu so ustvarili 786.000 evrov prihodkov, letos naj bi jih vsaj 1,1 milijona. »Preteklo leto je bilo za nas polno rasti in izboljšav. Ekipo in prihodke smo podvojili, uspelo pa nam je tudi izboljšati delovne procese in klimo v podjetju. Naredili smo ogromen korak naprej, zato sem na ekipo zelo ponosen,« poudarja Lavtar. Dobili so tudi sodelavko za HR. »Še pred nekaj meseci sem bil mnenja, da je ta funkcija primerna zgolj za večja podjetja, a se je po nekaj pogovorih in izpisanih nalogah pokazalo, da to še zdaleč ne velja in da bo to ena boljših investicij. Vedno namreč iščemo razlike, ki nas delajo drugačne in boljše od konkurence,« poudarja direktor Optiweba.

Vse spremembe ob hitri rasti podjetja so vplivale tudi na sodelavce. Ena izmed povsem spontanih stvari je bila opazka sodelavcev, da so nekateri sodelavci slabo tehnično podkovani. Kmalu so samoiniciativno začeli izvajati interna izobraževanja. Sprva so bila bolj tehnične narave, nato so dodali še druga področja, na primer mehke veščine. Letos bodo izobraževanja snemali in tako poskrbeli tudi za tiste, ki se bodo podjetju še pridružili. Večja sprememba je bila tudi vpeljava prodajne ekipe. S tem so razbremenili direktorja. »Ker sem prej za celotno prodajo skrbel sam, nisem imel časa za izboljšave, ki pa so bile, kot smo ugotovili zdaj, ko so rezultati prodaje v nekaj mesecih bistveno boljši, nujno potrebne,« pravi Lavtar.

Na kavo z direktorjem

Za boljšo klimo v podjetju so uvedli tudi »kavo z direktorjem«, masaže na delovnem mestu, plačan dopust za rojstni dan in »podobne male reči, ki pa, ko potegnemo črto, kar veliko štejejo«, poudarja Lavtar. Potencial njihove branže je velik in za nadaljnji razvoj jih ni strah. »Splet je že dlje časa v porastu, zato je strah, da bi ostali brez dela ob kvalitetni izvedbi, povsem odveč. Pri tem pa je seveda treba ostati agilen in se prilagajati trgu. To pa pomeni dodajati, odstranjevati ali pa vsaj preoblikovati svoje storitve in izdelke glede na zahteve,« našteva Lavtar.

Kot IT-podjetje tudi Optiweb najtežje dobi programerje, ki sicer pri njih že zdaj predstavljajo večinski delež. Trg na tem področju dela je preprosto preobsežen. »Sicer pa nobenega od profilov ni lahko najti, če seveda iščeš že oblikovane talente, ki imajo veliko dodano vrednost in so obenem dostopni s stališča cene. Ker je menjava kadrov zelo draga, se trudimo, da sodelavce motiviramo in jih obdržimo v podjetju.«

Najboljši zaposlovalec ne odneha

Podjetje TU-VAL, ki trenutno zaposluje 12 sodelavcev, je v svoj CV tudi že vpisalo, da je prejelo naziv najboljši zaposlovalec. Za najboljše med majhnimi podjetji je bilo domžalsko hitro rastoče podjetje namreč prepoznano v Zlati niti 2015. »Naziv najboljši zaposlovalec je zagotovo pozitivno vplival na prepoznavnost podjetja. Nagrada nam je dala še dodaten zagon, da skupaj iščemo rešitve za vsakodnevne izzive, ki nastajajo v vsaki medsebojni interakciji oseb z vsaj malo različnimi interesi,« pojasnjuje Uroš Oven, direktor družinskega podjetja.

Decembra lani so zaposlili inženirko strojništva – magistrico strojniških znanosti in inženirja mehatronike. V proizvodnji vzdržujejo fleksibilnost zmogljivosti v odvisnosti od naročil z zaposlovanjem študentov, od katerih pa nameravamo najboljše s področja strojništva po končanem študiju tudi zaposliti. S tem ohranjajo tudi vitkost in prilagodljivost našega podjetja. Letos nameravajo, če jim bo uspelo v celoti izpeljati razvoj in izdelavo družine specialnih pnevmatskih cilindrov, vzpostaviti merilni laboratorij in zagnati proizvodnjo vzorcev in prototipov, zaposliti do štiri nove sodelavce.

»Najbolj potrebujemo profile, ki jih je tudi na trgu najmanj – strojniki, tehniki in sposobni prodajniki, kljub temu svoje potrebe pokrivamo dokaj uspešno, ker svoj razvoj in delovanje poskušamo predvideti na srednji oziroma dolgi rok. Če je treba, oglašujemo prosto delovno mesto tudi večkrat, kar ni idealno, je pa koristno tako za zaposlene kot za podjetje. Pravi človek na pravo mesto!« poudarja Uroš Oven.

V letu 2016 so v TU-VAL ustvarili 3,7 milijona prihodkov, od tega na tujih trgih 86,7 odstotka. »Letos ne pričakujemo velike rasti prihodkov, ker smo ravno v fazi prenove našega poslovnega modela. Zdaj vstopamo v glavnem samo v projekte z višjo dodano vrednostjo, ki pa zaradi zahtevnosti potrebujejo svoj razvojni ciklus tudi do dveh let,« pravi Oven.

Kmalu do lastnega centra

Zelo je ponosen, da se podjetje razvija v razvojnega dobavitelja velike multinacionalke na področju proizvodnje medicinske opreme ter da so v zelo kratkem času razvili specifični pnevmatski ventil za znanega kupca – proizvajalca avtobusov. »Po drugi strani pa smo ponosni na pridobitev 1500 m2 poslovnih površin v Domžalah, kamor se selimo v drugi polovici leta in ki nam bo omogočila razviti našo idejo tehnološkega in distribucijsko-logističnega centra za naše stranke. Pred nami so torej kar veliki projekti – selitev v nove prostore, osvajanje novih tehnologij in novih družin proizvodov, ki bodo dvignile našo dodano vrednost. Skušamo tudi razširiti sodelovanje z več slovenskimi partnerji – v prvi meri s podjetji z veliko znanja pri CNC-obdelavi strojnih delov, ki bi nas lahko podpirali pri prevzemanju večjih poslov in rasti – seveda pa morajo biti v zgodbi TU-VAL vsi vpleteni zadovoljni.«

Agitavit Solutions (do novembra lani Agito) dosledno preverja kakovost odnosov med zaposlenimi in organizacijo, saj v Zlati niti sodeluje že sedmič zapored. Podjetje, ki ga vodi Anka Brus, redno zaposluje 67 ljudi, nekaj ima tudi rednih zunanjih sodelavcev. Minulo leto je bilo za IT-podjetje, ki je specializirano za svetovanje in razvoj informacijskih rešitev, uspešno, saj so zrasli na vseh področjih. Ustvarili so za skoraj 3,9 milijona prihodkov, za letos pa načrtujejo 15-odstotno rast.

»Veliko dela smo vložili v projekt za stranko iz tujine, ki bo z novo rešitvijo spremenila svoj koncept ponudbe končnim strankam in uporabnikom. Projekt je za stranko strateški, za oboje pa poln izzivov, saj smo pri razvoju uporabili nekaj novih tehnologij in pristopov. Prvi odzivi testiranj so zelo dobri in vsi komaj čakamo, da gre rešitev letos v produkcijo. Zaključili smo dva večja projekta v Nemčiji, eden predstavlja B2B-rešitev, drugi pa je intranet portal,« našteva Anka Brus.

Še aktivneje na nemški trg

Letos bodo nadaljevali aktivno prodajo na nemškem trgu, kjer želijo pridobiti dve novi stranki. Tudi letos bodo širili ekipo sodelavcev. Iščejo predvsem razvijalce programske opreme, projektne vodje ter svetovalce. »Izziv je dobiti izkušene razvijalce, saj je povpraševanje na trgu večje od ponudbe. Brusova poudarja, da v Agitavitu nikoli ne obstanejo na mestu, zato običajno ne uvajajo radikalnih sprememb, ampak se ves čas prilagajajo in izboljšujejo. »Ker ves čas rastemo in zaposlujemo nove sodelavce, moramo po eni strani poskrbeti, da nove sodelavce čim hitreje uvedemo v delo, hkrati pa prilagajati tudi interne procese, tako da zagotavljamo ustrezno raven kakovosti za stranko ter omogočamo sledljivost. Uvedli smo dodatna interna usposabljanja ter nadgradili poročilni sistem za spremljanje projektov. Z letnih smo prešli na četrtletne razvojne pogovore med vodji in zaposlenimi. Sprva je kazalo, da bo s tem ogromno dela, zdaj pa smo to posvojili in se strinjamo, da je komunikacija v ekipah še boljša.«

Ker delajo predvsem projektno, je zelo pomembno, da znajo pravilno povezati aktivnosti v marketingu in prodaji ter čim bolj pravilno napovedati, katere priložnosti se bodo zgodile in kdaj, zato da ne pridejo v situacijo, ko imajo kadrov preveč ali premalo. Zato so povzeli metodologijo napovedovanja prodajnih priložnosti in iz tega izpeljali načrtovanje potrebnih kadrov, ki je podlaga za zaposlovanje. »Zaposleni so navajeni, da ves čas uvajamo izboljšave in spremembe, ki jih sodelavci tudi sami predlagajo, zato s tem večinoma nimamo težav.«