V senci Mladega papeža, ki je po desetih epizodah prve sezone obveljala za eno najzanimivejših serij leta, so v Italiji pred kratkim svoj pohod na televiziji začeli tudi Medičejci: Gospodarji Firenc in z veliko manj hrupa postali bistveno večja uspešnica. Medtem ko Mladega papeža, mednarodno koprodukcijo, ki je bila posneta za Sky Italia, pri nas pa jo je bilo mogoče gledati na HBO, promovirajo imena, kot so z oskarjem nagrajeni režiser Paulo Sorrentino ter igralca Jude Law in Diane Keaton, Medičejci, ki jih producira državna televizija RAI, stavijo na dvakratnega oskarjevca Dustina Hoffmana in Richarda Maddna ter hrvaškega režiserja z italijansko mamo Sergia Mimico - Gezzana.

Italijanska nacionalka je očitno nekaj naredila prav, saj je že v prvih dveh 60-minutnih epizodah, ki ju je predvajala v enem kosu, dosegla izjemno gledanost. Mladega papeža je v Italiji na televiziji na primer videlo nekaj manj kot milijon ljudi, vendar je ob tem treba omeniti, da gre za kabelski program, Medičejce pa neverjetnih 7,6 milijona, kar v Italiji pomeni 27,7 odstotka gledalcev, ki so bili takrat pred televizijskimi sprejemniki. Serija, ki je v štirih tednih predvajanja pristala na sedmih milijonih gledalcev, je ob svoji TV-premieri prehitela celo Juventusovo ligo prvakov, kar je v deželi nogometa, če se izrazimo po papeško, pravi čudež.

Najbolj priljubljena je med dekleti

Še bolj vesela novica od skoraj 28-odstotnega deleža TV-gledalcev, ki je kakih 10 odstotkov višji od običajne gledanosti serij na RAI, je ta, da je serija pritegnila tudi mlade, višje izobražene gledalce, posebno pa ženske oziroma dekleta med 15. in 24. letom starosti. Delež teh je bil 30-odstoten, po vsej verjetnosti pa so vzdihovale za igralcem Richardom Maddnom, ki je bil kot privlačni Robb Stark v tretji sezoni Igre prestolov po mnenju marsikatere prehitro ubit.

Mlada publika je s seboj potegnila še nekaj zanimivih številk, ki so Medičejce spravile na prvo mesto v različnih kategorijah. Po podatkih Wild Bunch TV, ki serijo distribuira po svetu, se je v povezavi z njo pojavilo 750.000 omemb na facebooku in twitterju, postala je tudi najbolj tvitana serija v Italiji v letošnjem letu, dosegla je 1,6 milijona ogledov na spletni platformi televizije RAI RaiPlay, na družbenih omrežjih RAI pa je tudi ena najbolj komentiranih serij v zgodovini te televizije. Pravijo celo, da jo je na spletu tako ali drugače komentirala polovica Italije, zaradi nje pa so opazili tudi povečan pritok turistov na lokacijah, kjer so jo snemali.

RAI je zadeve že na začetku zastavil velikopotezno. Proračun serije je znašal 25 milijonov evrov, na premiero prve epizode, ki se je zgodila v Stari palači v Firencah, pa je zvabil celo italijanskega premierja Mattea Renzija. Pravice za predvajanje osemdelne drame so kupili v več kot 30 državah po svetu, zdaj pa jo je pograbil še Netflix, ki bo serijo 9. decembra najprej ponudil v ZDA, Veliki Britaniji, na Irskem, v Kanadi in Indiji, nato pa po vsej verjetnosti tudi v drugih državah, v katerih je navzoč, kar pomeni še nekaj dodatnih milijonov gledalcev.

Zgodovinsko netočna, a kaj potem

Kaj serijo o družini Medičejcev, ki je iz skromnega družinskega posla ustvarila bankirski imperij, ki se mu ni mogel izogniti niti Vatikan, ter Firence pomagala spremeniti ne samo v eno eno od evropskih finančnih središč, ampak je iz mesta s svojim podpiranjem umetnosti zanetila tudi renesanso, dela tako privlačno, je vprašanje, ob katerem o odgovorih lahko samo ugibamo. Morda je to Madden za punce, Hoffman za starejše, kostumi in tema za vse, zagotovo pa to ni zgodovinska točnost. Eden od avtorjev Medičejcev Frank Spotnitz, ki je sodeloval tudi pri Dosjejih X, je bil iskren: »To bo bolj triler kot zgodovinska saga. Režiserji so dejali, da želijo povedati zgodbo o družini Medičejcev, a so bili zelo odkriti pri tem, da so si vzeli nekaj umetniške svobode.« Njegove besede so se izkazale za resnične, ko je postalo jasno, da se bodo Medičejci bolj kot s čim drugim ukvarjali s tem, kako je umrl glava družine Giovanni di Bicci, ki ga igra Hoffman, in ko so serijo začeli komentirati tisti, ki kaj vedo o zgodovini. Serijo je treba gledati kot fantazijsko delo in zaradi zgodbe, kostumov, pravijo, po zgodovinska dejstva pa se je bolje zakopati v zgodovinske knjige ali kar v Wikipedio.

Fantazija gor ali dol, RAI in drugi koproducenti serije, Lux Vide, Big Light Productions in Wild Bunch TV, si manejo roke. »Vpletenost Netflixa je samo dodaten dokaz o visoki kakovosti serije in svetovni pozornosti, ki se namenja italijanskemu trgu,« sta zadovoljna šefa Luxa Vide Matilde Bernabei in Luca Bernabei, ki uspeh pripisujeta kombinaciji odličnega scenarija, igralcev ter lokacij, kostumov, fotografije in glasbe, ki glede na dozdajšnji uspeh serije zagotovo še ne bo tako kmalu utihnila.