Ko v istem paketu zapišemo imeni Mick Jagger in Martin Scorsese, vemo, da ne more biti slabo. Frontman skupine The Rolling Stones in filmar, ki se je po klasikah, kot so Taksist, Pobesneli bik, Dobri fantje in Casino, do oskarja za režijo pripraskal šele z Dvojno igro, sta pred osmimi leti skupaj posnela že dokumentarec o skupini Rolling Stones Shine a Light, zdaj pa bosta sceno napadla še z igranim projektom. In to tako velikopoteznim, da je bil preveč za filmske studie, in tako megalomanskim, da je bilo za končni izdelek potrebnih kar pet let.

Jagger je o filmu, v katerem bi pokril 40-letno glasbeno zgodovino in vse, kar klubsko norenje prinese zraven, začel razmišljati že pred srečanjem z Martyjem, kot ljubkovalno pravi Scorseseju, ko mu je omenil idejo, pa je Scorsese, tudi sam velik ljubitelj in poznavalec glasbe, lahko rekel samo da. So pa, ubiti zaradi finančne krize, ki je bila v zagonu leta 2008, takrat rekli ne studii.

Imperij rokenrola

Še dobro, da obstaja HBO. Televizija, s katero je Scorsese sodeloval že pri večkrat nagrajeni seriji Imperij pregrehe (Boardwalk Empire), ni pomišljala dolgo. Z nekaj popravki. Dogajanje so umestili v leto 1973, »ko so se začeli disko, punk in hiphop«, dva prijatelja, načrtovana za filmsko zgodbo, pa sta v seriji postala šef založbe Richie Finestra, ki v krizi srednjih let drvi v pogubo. Izgubil bo založbo, ženo, življenje. Ali pa tudi ne. Jaggerju je bilo prav, Scorseseju prav tako, Terence Winter, ki je s Scorsesejem sodeloval tako pri Imperiju pregrehe kot pri celovečercu Volk z Wall Streeta, pa se je usedel za tipkovnico in napisal scenarij. Dokler se ni zgodil Vinil, desetdelna glasbena drama, ki v ponedeljek prihaja na HBO z dvournim pilotom, ki bi bil film lahko že sam po sebi. Pilotom, ki dokazuje, da je scenarij samo ena od stvari, ki bo serijo zagotovo pognala med največje popkulturne hite tega leta.

Na HBO so si, da bi 70. leta oživili do zadnje podrobnosti, dali duška s kostumografijo in scenografijo, Scorsese pa je v eno od scen vključil še nikoli videno sceno iz Taksista, filma iz leta 1976, v katerem se bo namesto Roberta De Nira po ulicah New Yorka zdaj prevažal Bobby Cannavale, ki igra prvo ime Vinila Richieja Finestro.

Glasbenih legend ne bo manjkalo

A tisto, kar dela serijo najbolj relevantno in najbolj zanimivo, so glasba in glasbeniki, ki se v njej pojavijo. Oziroma mešanje resničnih glasbenih legend, ki nastopajo v seriji, z glasbenimi legendami, ki jih igrajo igralci. V prvi epizodi bo to Robert Plant, ki ga Finestra prepričuje, naj pristopi k njegovi založbi, nato še menedžer skupine Led Zeppelin Peter Grant, v cameo vlogah se bodo do konca prve sezone pojavili člani New York Dolls, potem pa še odigrani Patti Smith, Lou Reeed, Andy Warhol in Alice Cooper.

Z usklajevanjem glede glasbe Jagger in Scorsese nista imela težav, saj naj bi bila glasba Rolling Stonesov po besedah Scorseseja navdih za kar nekaj vizualizacij scen v njegovih filmih, od Ulic zla iz leta 1973 pa vse do Volka z Wall Streeta, kaj vse je mogoče najti na seznamu skladb, ki se pojavijo v seriji, pa je podatek za glasbene fetišiste. Veliko bo soula, bluesa in rocka, denimo Otis Redding, The Meters, Edgar Winter, Foghat, Ruth Brown, za serijo napisana uvodna pesem pevca countryja Sturgilla Simpsona in glasba skupine Mickovega sina Jamesa Jaggerja The Nasty Bits. HBO pa bo kakopak izdal tudi več vinilk, na katerih bo posamezne epizode mogoče gledati sami z ušesi. Ki so za to serijo tako in tako ključna.