Rdeča nit letošnjega projekta Gazela je povezovanje odličnosti gazel s talentom mladih. Tako so mladi sodelovali pri večini faz priprave regijskih izborov najboljših najhitreje rastočih podjetij. Dijaki Srednje medijske in grafične šole Ljubljana so pod mentorstvom profesorice Justine Gračner Botonjić snemali videopredstavitve podjetij, ki so bila nominirana za gazelo regije, in posneli nove predstavitve sponzorjev.

SMGŠ je edina šola v državi, ki v celoti izobražuje za medijske in grafične poklice. V šolskem letu 2000/01 so kot prvi v državi začeli program medijski tehnik. Pet let pozneje se je šola preimenovala v Srednjo medijsko in grafično šolo Ljubljana. Šolo obiskuje okoli 650 dijakov, pouk poteka v sodobno opremljenih učilnicah, televizijskem in animacijskem studiu ter v delavnicah za tisk in dodelavo.

»V šoli si prizadevamo, da bi dijakom poleg obveznega kurikula ponudili nekaj več. Dijaki višjih letnikov se udeležujejo filmskih in fotografskih delavnic, sodelujejo pri pripravi programa za spletno televizijo in šolsko prireditev, zelo uspešni pa so tudi na tekmovanjih. Že kar tradicionalno je sodelovanje s partnerskimi šolami v tujini. Kar nekaj naših dijakov vsako leto odide na praktično usposabljanje k delodajalcem v Švedski, Finski, Malti, Poljski in Nemčiji,« je naštela Justina Gračner Botonjić. »Našo šolo odlikujejo strokovnost, pedagoški eros, odlični pogoji za delo. Zahvala gre ravnateljici Ani Šterbenc. Odlikujejo pa nas tudi mladostna ustvarjalnost, barvitost in pozitivno vzdušje.«

In kako je doživljala sodelovanje dijakov v letošnji Gazeli? »Odlično! Sicer za nas tovrstno sodelovanja ni novo. Z dijaki skušamo izvesti čim več praktičnih projektov.« Šola sodeluje tudi z Izobraževalnim središčem RTV Slovenija. Dijaki spoznajo profesionalne studie, režijo, strokovno osebje, dinamiko njihovega dela. V drugem in tretjem letniku v RTV Slovenija opravljajo tudi obvezno prakso. Sicer pa si veliko izkušenj naberejo tudi v šolskem studiu, ki je zelo dobro opremljen in so v njem posneli predstavitve sponzorjev projekta Gazela 2016.

»Kamor koli bodo šli naši dijaki, kjer koli bodo našli zaposlitev, se bodo srečali s pospešeno digitalizacijo. Na naši šoli pridobljena znanja jim bodo vedno prišla prav, zlasti če si bodo za študij izbrali nekaj povsem novega, saj bodo znanja s področja medijev in grafike odlična dopolnitev. Podjetja iščejo mlade ljudi z več različnimi znanji. Naši mladi so zagotovo v prednosti, saj znajo na primer fotografirati, urejati spletne strani, poznajo animacijo, televizijsko in filmsko produkcijo. Naša šola daje tako široka znanja, da jim s tem zagotovo daje tudi možnosti za boljšo zaposljivost.«

Za zavzete, talentirane in delovne mlade ljudi se vedno najde mesto, je prepričana mentorica. »Taka sodelovanja so tudi najboljša pot do zaposlitve. Podjetja namreč potrebujejo čas, da spoznajo mladega človeka, da vidijo, iz kakšnega testa je, kako vedoželjen je in ali je sposoben delati v timu. K temu jih ves čas spodbujamo tudi pri nas, saj projekte delamo timsko.« Pri izbiri dijakov, ki so sodelovali pri snemanjih v podjetjih, niso imeli nobenih težav, četudi se je njihovo delo dejansko začelo že konec avgusta, torej še med šolskimi počitnicami. »Na teren sta hodila dva, v šoli pa je ena dijakinja montirala posneto. Nekatere najbolj zagrete smo morali kar malo držati nazaj, saj bi najraje delali samo obšolske projekte, a je treba opraviti delo tudi pri drugih predmetih,« je v smehu pripovedovala Justina Gračner Botonjić. jpš