Verjamete, da lahko tak pregovor prenesemo tudi v svet zloščene pločevine? Ni težko, samo poskusite, to pot naj vam bo za primer ravno ta, da se dan po jutru pozna. Kdor ga bo slabo začel, se mu po navadi že zaradi slabe energije to vleče skozi vse svetle ure dneva, da o temnih, nočnih uricah ne govorimo. In če recimo brata karavanske različice peugeota 308 z manjšim motorjem označimo za jutro, njegovega precej močnejšega in agresivnejšega brata pa za večer, potem vemo, da če se jutro dobro začne, se večer ne more slabo končati.

Z zadnjo generacijo modela 308 je Peugeot zadel v polno. Na kolesa so postavili avtomobil, ki je dovolj drugačen in samosvoj, a hkrati prijazen do sodobnega uporabnika. Sploh v karavanski različici, ki v dolžino meri ravno prav obvladljivih 4,59 metra, ponuja tisto, kar kupci podobnih avtomobilov iščejo: veliko prostora in udobja. Avto je pač pisan na kožo družinskim uporabnikom, zato ni čudno, da medosna razdalja 2,73 metra zagotavlja udobje tako za kolena kot glavo najbolje dveh potnikov tudi na zadnji klopi, zgodba zase pa je prostorni 660-litrski prtljažnik, ki ob podrti zadnji klopi meri razkošnih 1775 litrov. Dovolj, da vanj spravite tudi dve gorski kolesi in zvrhano mero potovalk.

A s tem se pravzaprav jutro še ni niti začelo, prvi svit jutranjega sonca je le nakazal, kaj in kdo je peugeot, a ko prvi žarki posijejo tudi v notranjost, je zadeva še malce jasnejša. Tam namreč kraljuje že prej omenjena Peugeotova samosvojost, ki jo nadgrajuje majhen volanski obroč z na prvi pogled nenavadnim položajem, saj so merilniki postavljeni nad njim. Ob predstavitvi so sicer ob tej pogruntavščini mnogi zmajevali z glavo, a se uporabnik hitro navadi, vse skupaj pa mu postane nekaj domačega, preprostega. Ponovno preprosto je upravljanje osrednjega zaslona na dotik, ki streže mnogim funkcijam, zato je na armaturni plošči manj gumbov, posledično pa deluje preprostejša, kakovostnejša, bolj sproščujoča.

Kot pravi poletni dan, ki kar kliče po takšnih in drugačnih aktivnostih, za katere pa je potrebna ustrezna konjenica pod motornim pokrovom. Če začnemo pri šibkejše motoriziranem, 1,6-litrskem dizlu, ugotovimo, da 120 konjičev povsem zadostuje za vsakodnevno vožnjo in tudi za izlet na dopust z nekaj več prtljage. Njegov adut pa je tudi ugodna poraba, ki se je ustavila pri povprečju vsega 6,3 litra na 100 kilometrov. Večji dvolitrski brat seveda že na papirju zavoljo 180 konjičev obeta še več. Maksimalna hitrost je občutno višja (220:189 km/h), podobno pospešek do stotice (8,4:10,6 s), poraba pa s povprečnimi 6,9 litra presenetljivo ugodna. Zgodba zase je gumb »sport« ob menjalni ročici. Ko ga pritisnemo, se premeni obarvanost merilnikov, prikaže se način delovanja nekaterih motornih parametrov, iz dvojnega izpuha začne motor veliko agresivneje grgrati, avtomobil pa dobesedno izstreli v lepšo prihodnost. Tudi po zaslugi pike na i, samodejnega menjalnika, ki je pri obeh dizlih moč prenašal na prednji kolesi. Premore šest prestav, deluje pa nežno in hitro, zato ga močno priporočamo. Doplačilo zanj je ugodnih 1200 evrov.

Seveda ima močneje motoriziran peugeot 308 posledično tudi občutno višjo ceno, saj stane 29.730, a je del opreme GT prav vse, kar potrebujemo za varno in udobno vožnjo, ter še več (preproge z oznako GT, aluminijasti športni pedali, zaščita pragov iz aluminija, prilagoditev odzivnosti volanskega obroča, športen zvok motorja, 18-palčna lita platišča, dvojna izpušna cev). Šibkejša različica je imela tudi nekoliko slabšo stopnjo opreme allure, a brez večjega očitka na račun varnosti (zračne blazine in zavese, ABS, ESP, dežni senzor, bluetooth...) in udobja (samodejna klima, električni paket, parkirni senzorji spredaj in zadaj, 16-palčna platišča, tempomat, radio s CD in mp3...), je pa cena s 23.980 evri seveda denarnici morebitnega kupca prijaznejša. Več pa v sklepu.