Dvomov ni – vsaj uradno je na slovenskih cestah najboljša opel astra. Tako je odločilo sedem slovenskih medijev in njihovo občinstvo. Toda nikoli ni najtežje priti na vrh, ampak tam ostati. Še toliko težjo nalogo bo imela astra, saj ima že znotraj lastnega razreda kompaktnih avtomobilov ogromno konkurence. Kajti prav v tem razredu je nekaj najbolj prepoznavnih modelov. Denimo ford focus, volkswagen golf, renault megane, kia cee'd pa tudi honda civic, ki v tokratnem vzporednem testu izziva slovenski avto leta 2016.

Ker smo ljudje vizualna bitja, je videz eden ključnih dejavnikov pri nakupu (novega) avtomobila. Drznejši so bili oblikovalci civica, ki na pogled deluje agresivno in športno. Gledano iz profila je vozilo kot puščica. Bolj zadržana je astra, toda v najnovejši verziji kljub temu spada med najbolj všečne primerke v razredu. Če je pri civicu izpostavljen zadek, je pri astri sprednji del, gledano v celoti pa je bil v času testnih voženj v očeh mimoidočih večkrat zaznan civic kot astra. V notranjosti so opazne enake razlike. Drznejši so bili ustvarjalci civica, ki so največ inovativnosti pokazali z deljivimi prikazovalniki pred volanom. Polovica je analogna (prikazovalnik obratov, stanje goriva in olja) in jih voznik opazuje skozi volan, druga polovica pa digitalna (hitrost in drugi podatki iz potovalnega računalnika), ki jih voznik spremlja nad volanom. Drugačen pristop ima astra z večjimi analognimi prikazovalniki (hitrost, obrati…) in manjšim zaslonom za potovalni računalnik, vse skupaj pa uporabnik spremlja skozi volan. Kaj je bolje, je težko trditi, toda v obeh primerih uporabnik ne potrebuje prav veliko časa, da osvoji koncept. To pa je najbolj pomembno.

A pomembno je tudi, da imajo potniki dovolj prostora. Spredaj ni problema. Ne v civicu ne v astri, saj za volanom in ob njem brez težav sedijo tudi višji od dveh metrov. Malce drugače je z udobnostjo sedežev. Na kratke proge ni večjih razlik, toda na daljših razdaljah se zadnjica in hrbet bolje počutita v astri, medtem ko je sedalo v civicu za naš občutek preveč školjkasto. Na zadnji klopi gre v obeh primerkih bolj za silo. Ljudje, ki so visoki tam nekje do 175 centimetrov, še sedijo pokončno, višji pa morajo imeti malce skrivljen vrat. Ali povedano drugače – zadaj se najbolje počutijo otroci.

Vozne lastnosti prepričajo v obeh 4,37 metra dolgih avtomobilih. Kdor ima narejen izpit, bo takoj hotel prijeti za volan, čeprav je sprva le sovoznik. Predvsem astra z dizelskim motorjem in 136 konjskimi močmi (100 kW) prepriča že v prvih ovinkih. Potniki imajo občutek, da avtomobila ne more s ceste odnesti prav nič. Podobno velja za civic, ki ima dizelski motor s 120 konjskimi močmi (88 kW), njegova glavna odlika pa je tekoč in natančen šeststopenjski ročni menjalnik (na enak način se moč razporeja pri tekmecu). Potniki povsem mirno dihajo tudi pri najvišji hitrosti, ki se v astri ustavi pri 205 km/h, pri civicu pa pri dveh več.

Že pogled na tehnične podatke razkrije, kaj sta največji prednosti astre in civica, kar se je izkazalo tudi v praksi. Komur je ljubša astra, bo najbolj ponosen na zgledno porabo goriva (5,5 litra na sto prevoženih kilometrov), pri čemer vožnja ni bila prav nič varčna. Marsikaj pove dejstvo, da je bila poraba v civicu ob enakem stilu vožnje večja za pol litra. Toda tudi civic ima svoj ponos – velik prtljažni prostor. Vanj gre kar 477 litrov prtljage, s čimer je v nedvomni konkurenčni prednosti. Tudi proti astri, ki sprejme 370 litrov.

Poleg porabe pa je astra za kupca ugodnejša še po cenovni plati. Opel astra 1,6 CDTi ECOTEC namreč stane 20.800 evrov, pri čemer ima v paketu opreme innovation številne koristne pripomočke (tudi parkirne senzorje, električno ročno zavoro, sistem za opozarjanje na nevarnost trčenja…). Na drugi strani honda civic 1,6 Di-D stane 24.020 evrov, kjer se v paketu opreme elegance najde tudi vzvratna kamera. Oba imata sicer številne osnovne pripomočke, kot so ESP, zračne blazine, klima, potovalni računalnik… Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si