Obstajajo starši, ki bi svoje otroke najraje zavili v vato, okoli njih postavili varnostne kamere in neprestano skrbeli, da se ne bi nikdar soočili z nevarnostmi. Sodobne tehnologije jim omogočajo precej pripomočkov za takšen življenjski slog. Mi pa se bomo posvetili drugemu ekstremu, adrenalinskemu preživljanju skupnega časa z otroki.

Nizozemski oblikovalci podjetja Quinny so ugotovili, da so številni urbani prebivalci precej manj mobilni, ko postanejo starši. Da bi odpravili njihov odpor do gibanja po mestu, so začeli preučevati različne oblike mobilnosti v mestih in iskati primerna alternativna prevozna sredstva. Naposled so naleteli na dolge rolke oziroma longboarde, ker pa zgolj deska na štirih kolesih ne bi bila inovativna rešitev za starše, ki bi želeli v mesto z otrokom, se je na papirju izrisala prva rolka, ki je hkrati voziček za otroka.

Drag izum za malo uporabnikov

Izum je nekakšna kombinacija tradicionalne dolge rolke, ki v dolžino meri meter in dobro tretjino, in sedeža z otroškega vozička, ki je pričvrščen na konico rolke. Da bi bila izkušnja vseeno dovolj varna, da bi si upali z rolko prevažati otroka, ima sedež na vrhu tudi ročko, ki deluje kot nekakšno držalo za večje ravnotežje staršev med vožnjo in vključuje tudi zavoro. Ne gre namreč pričakovati, da bi starši v nevarni situaciji z rolke preprosto odskočili, kot bi to storili v primeru vsakdanje rolke, saj je otroški sedež narejen tako, da je otrok v njem pripet. Nastala kombinacija torej še najbolj spominja na nekakšen povečan skiro s sedežem za otroka, pri 11 kilogramih teže pa prevozno sredstvo ne sodi med bolj priročne. Prav tako je med njegovimi slabimi platmi dejstvo, da je rolka omejena na precej kratko obdobje otrokovega razvoja. Ustvarjalci namreč pozivajo, naj z rolko ne prevažamo otrok, mlajših od enega leta, medtem ko je najvišja dovoljena teža otroka 15 kilogramov. To pomeni, da boste za 600 evrov dobili dobri dve sezoni zabave.

Pobrskali smo tudi za mnenji ljudi, ki so se z omenjeno rolko že peljali, in naleteli na mešane odzive. Ti so povezani predvsem z infrastrukturo okolja, v katerem živijo. Rolka je bila očitno narejena predvsem za mesta s širokimi sprehajalnimi potmi, kamor avtomobili nimajo dostopa. Tam se izkaže odlično, ko pa imate opraviti z ožjimi ulicami in potmi z mnogimi ostrimi ovinki, rezultati niso več tako dobri. Otroci so medtem znali oceniti predvsem kvaliteto posamezne cestne podlage, saj zna biti vožnja na bolj grobih površinah zanje precej turbulentna.