Če je kdo to dobro razumel, so bili to pri Mazdi in na kolesa postavili model MX-5, ki že vrsto let skrbi za nekaj več cestne erotike, z novo generacijo pa so naredili še korak naprej. Recept? Narediš krajši avtomobil z bolj poudarjenimi oblinami, kratkimi previsi, mu dodaš platneno streho, kratko prestavno ročico in vozniku ponudiš delovno okolje, ki si ga bo dobesedno oblekel. MX-5 v novi generaciji ima nekaj tistih stvari, ki jih ljubitelji erotičnih kabrioletov ne bodo spregledali. Toda pozor, kabrioleti pač niso avtomobili za vsak dan. Kabrioleti so avtomobili za občasna uživanja. Kako bi si drugače razlagali 3,92 metra dolgo in nesramno nizko vozilo, ki ima poudarjene blatnike, slabo preglednost nazaj, ko sediš skorajda na tleh, ko motor glasno ropoče, piš vetra pa vam ne da miru? Tako, da je to pač del celotnega paketa. Saj je res, da je njen 130-litrski prtljažnik bolj za okras kot za kaj drugega, a to je pač avtomobil za drugačne namene.

Mini cabriolet je še en avtomobil, ki to dobro razume. Tudi ta stavi na nekaj erotike, ki pa vseeno ni tako poudarjena kot pri mazdi, a vendar je je dovolj, da zna pritegniti. In še več, mini cabrio je celo avtomobil, ki je uporaben tudi za vsak dan. Da, čeprav je s 3,85 metra nekaj krajši, daje več prostora, tudi v prtljažniku, ki ima prostornino 215 litrov, za sprednjima sedežema pa je celo pogojno nekaj prostora za kakšnega malega potnika ali dva. A bolj kot to navdušuje njegovo udobje, vsaj v primerjavi z mazdo, nežno delovanje in prepričljiva tehnika. Pravi erotični volk v ovčjem kožuhu.

Mazda MX-5 svojih 130 bencinskih konjičev (96 kilovatov) črpa iz 1,5-litrskega motorja, ki pa se oglaša precej glasno, a v zameno ponuja dobre pospeške, spodobno hitrost, voznik pa bo od vsega še najbolj vzljubil kratko prestavno ročico. Klik klak in že gremo veseli prihodnosti naproti. V MX-5 je namreč možno občutiti, da prestavljanje postane pravi užitek. A tudi mini cabrio tukaj ni od muh. Njegov samodejni menjalnik deluje tako, kot mora, posebej ker je povezan z dvolitrskim bencinskim motorjem, ki pa zmore tistih še bolj erotičnih 192 konjičev (141 kW). Tukaj prihodnost dosežete še nekaj prej kot v mazdi, in tudi ko pridete tja, ugotovite, da niste utrujeni. Ko voznik pohodi na plin, mini cabrio takoj ve, kaj hoče od njega in se temu primerno tudi odzove. Kabriolet seveda ne bi bil to, kar naj bi bil, če ne bi imel platnene strehe. V mazdi zlaganje opravi voznik, v miniju elektrika. A zaradi tega, ker se streha v slednjem ne zloži povsem v vozilo, je tudi pregled nazaj nekoliko slabši. A nič ne de, to je vozilo, v katerem se praviloma gleda naprej, medtem ko se v mazdi gleda še levo in desno. Za vsak primer, da preverite, ali vas mimoidoči vseeno ne gledajo z neko mere zavisti. Ja, erotika je tista, ki pri obeh naredi tisto prepotrebno razliko in z nekaj drznosti še pol koraka več, ta pa je vseeno bolj pisana na pločevino mazdi. Mini stavi na nekaj manj, ki pa se v vsakdanji praksi pokaže za več. Verjeli ali ne, tudi pri porabi goriva. 192 konjičev namreč ni nenasitnih, 7,1 litra na 100 kilometrov je več kot spodbudna številka, če upoštevamo, da je mazda na testu popila ravno sedem litrov.

In naslednji erotični šok lahko potencialni kupec doživi pri pogledu na cenik. Mazda MX-5 z vsem svojim erotično-športnim nabojem s paketom revolution in šibkejšim od obeh bencinskih motorjev namreč stane 27.790 rednih evrov. Mini cooper S cabrio pa je z vsem udobjem in tehnologijo, motorno močjo in še čem, vsega 1910 evrov dražji. Roko na srce, je tudi bolj udoben v vsakdanjem življenju, kajti če nič drugega, je prijaznejši potnikoma pri vstopanju in izstopanju. Da, teh 2000 evrov je vredno doplačati. Seveda v primeru, da sploh zajadrate v te številčne vode, kajti ne en ne drugi nista cenovno ugodna. Erotika pač očitno ni bila nikoli prav poceni in tudi to pot ni.