"Italija je pomembna gospodarska sila (članica G 8); je tudi prva po obisku turistov v Sloveniji, druga najpomembnejša zunanjetrgovinska partnerica Slovenije in tretji največji tuji investitor v Sloveniji. V letu 2013 smo po podatkih SURS zabeležili za 5,9 milijarde evrov blagovne menjave z Italijo, in sicer je izvoz Slovenije v Italijo dosegel 2,5 milijarde evrov, uvoz iz Italije pa 3,4 milijarde evrov," pojasnjujejo v Spiritu, kjer so zato prepričani, da je italijanski trg izjemnega pomena tudi z vidika slovenskega turizma, saj je v samem vrhu glede na število ustvarjenih prihodov in prenočitev. Italijane najbolj privlačijo obala, aktivne počitnice v Julijskih Alpah, zdravilišča in wellness ponudba ter igralništvo, kažejo statistični podatki.

Slovenska podjetja se lahko v nastop Slovenije na svetovni razstavi vključijo na naslednje načine:

Sodelovanje gospodarstva preko partnerskih paketov

Prvič v času predstavitev Slovenije na svetovnih razstavah EXPO gredo prizadevanja v smer vzajemnega sodelovanja z gospodarstvom. V ta namen je objavljen tudi javni poziv, ki bo odprt do konca meseca.

Oblikovali so partnerske pakete za podjetja, ki bi se želela predstaviti v okviru slovenske predstavitve na EXPO. Za tako obliko sodelovanja so se v Spiritu odločili, ker so glede na dostopne podatke med državami udeleženkami s samostojnimi paviljoni z najmanj sredstev. "S sredstvi pridobljenimi preko prodanih paketov nameravamo predvsem obogatiti polletni program", pojasnjujejo.

Expo business Matching

Expo business Matching je spletna stran oz. platforma, ki je nastala kot iniciativa Gospodarske zbornice Milano, Promosa, Gospodarskega razstavišča  Milano (Fiera Milano), PWC ter pod pokroviteljstvom Ministrstva za zunanje zadeve Italije, Ministrstva za gospodarstvo in Ministrstva za kmetijstvo Italije. Platforma bo omogočala, da se bodo slovenska podjetja preko Gospodarskega urada Milano (Ministrstvo za zunanje zadeve) in SPIRIT Slovenija lahko prijavila v bazo 8000 podjetij z vsega sveta, navedla svoj profil ter poslovne cilje oz. partnerje, s katerimi se želijo srečati. Sistem bo direktno obvestil podjetja, kje in kdaj bo srečanje s potencialnim poslovnim partnerjem. Storitev je za podjetja brezplačna. Prijava v sistem bo v kratkem omogočena.

Sektorska promocija

Sektorji, ki imajo največji interes ter potencial predvsem na italijanskem trgu, so živilsko - predelovalna industrija,  lesno - predelovalna industrija, turizem, logistika, kovinsko - predelovalna in IT. Za te sektorje in za sektorje, katerih interes bo še dodatno izražen, bo izvedeno ciljno usmerjeno iskanje partnerjev in trgov in sicer v obliki izhodnih gospodarskih delegacij, predstavitev slovenskih logističnih potencialov in projektov za investiranje, investicijskih konferenc, udeležba na B2B dogodkih in srečanjih s tujimi podjetji… Pozivi podjetjem za prijavo bodo predvidoma v kratkem objavljeni na www.exposlovenia.si. in www.izvoznookno.si.

V času svetovne razstave bo potekala izmenično tudi predstavitev slovenskih regij; predstavitev destinacijskih in investicijskih potencialov posameznih regij s turističnega, kulturnega področja… Več o tem se nahaja na povezavi, 19. junija pa bo v slovenskem paviljonu potekal tudi nacionalni dan, ki bo priložnost za obisk slovenskega državnega vrha, organizacijo poslovnih delegacij in kulturno umetniški program.

Vse v zvezi z Expom Milano 2015 sicer zainteresirani gospodarstveniki lahko spremljajo na spletnem mestu www.exposlovenia.si, Facebook strani ali na Twitterju (@ExpoSlovenia).