Da bo letos izbor, na katerega se je prijavilo več kot 70 podjetij, izjemno zahteven, sta mnenja tudi lanskoletna zmagovalca izbora Anja in Alen Marič, ki vodita podjetje Eko Saja, najbolj znano po verigi butičnih trgovin Woodway. »Za vsemi temi podjetniškimi zgodbami so zelo ambiciozni posamezniki, zgodbe, ki jih pišejo, pa so vsaka zase nekaj zelo posebnega. Najbolj so me prepričala tri podjetja in odločitev v četrtek nikakor ne bo lahka,« je komentiral Alen Marič, ki je tudi član izborne komisije.

Sicer pa sta Anja in Alen Marič z razvojem, ki ga je v zadnjega pol leta doseglo podjetje, ki ga ustvarja že 15 sodelavcev, zelo zadovoljna, saj bodo že v torek odprli svoje prve pisarniške prostore v Lescah na Gorenjskem, nedavno pa so odprli zeleno poslovalnico na Bledu. Tako imajo sedaj pet butičnih prodajaln z lesenimi modnimi dodatki v Sloveniji in tri v tujini.

Nedavno so na trg lansirali lastno linijo lesenih metuljčkov, kjer je sicer kar nekaj konkurence, jeseni sledi ekskluzivna linija lesenih sončnih očal, s čimer nadgrajujejo ponudbo lesenih ur, nakita, očal in predmetov za stanovanje. Na vprašanje, ali bodo sodelovali tudi z Žigom Lundrom, ki izdeluje lesene ovitke za pametne telefone, nedavno pa je na kickstarterju začel kampanjo še z ovitki iz naravnih materialov, Maričeva pravita, da sta za nova sodelovanja odprta, saj želita svojim kupcem ponuditi čim bolj raznovrstne in ekskluzivne modne dodatke.


Podjetje je lani ustvarilo okoli 600 tisoč evrov prihodkov, letos jih načrtujejo ustvariti dober milijon. K temu naj bi v veliki meri prispevala pospešena prodaja preko kmalu povsem prenovljene spletne strani, ki bo v petih jezikih, ter širitev v tujino. Njihov fokus internacionalizacije bo v drugi polovici leta osredotočen na evropski trg, predvsem italijanskega in nemškega.

Smart Ninjo predstavljata Miha Fabjan in Matej Ramuta, ki prihajata iz Novega mesta in sta soustanovitelja startupa SNIT. Ta se znotraj izobraževalne panoge osredotoča na IT-veščine in tako rešuje problem pomanjkanja IT-kadra. Startup, ki želi pomembno prispevati k večji zaposljivosti mladih v Sloveniji, se je pred kratkim razširil še v Avstrijo, kjer se predstavlja kot prvi ponudnik tovrstnih storitev. Prihodki ekipe naj bi letos znašali 250 tisoč evrov.


Popolno postavo predstavljajo Matej Bešter, Jaka Žukovec in Miha Geršič, ki želijo z ekipo Popolne postave postati vodilni strokovnjaki za telesno preobrazbo in zdrav življenjski stil v Sloveniji. Ekipa sedmih članov se po prodoru na domači in hrvaški trg letos širi še na nemško govorečega. Ekipi, ki naj bi letos ustvarila milijon evrov prihodkov, je uspelo klasično prodajo trenerskih storitev v fitnesu preusmeriti na splet in svojim uporabnikom med drugim ponuditi tudi povsem brezplačno kakovostno vsebino. Do danes so pri hujšanju, preoblikovanju telesa in spremembi življenja pomagali že več kot pet tisoč posameznikom.


Soustanovitelja podjetja Mali junaki sta Mitja Melanšek in Rado Dardan, sodelujeta pa s številnimi slovenskimi avtorji. Mali junaki ustvarjajo personalizirane otroške knjige, v katerih je glavni junak lahko prav vsak otrok. Letos se ekipa širi na nemški trg, na katerem si Melanšek in Daradan obetata uspešno poslovanje. Ekipa, ki sodeluje z bolgarskim pospeševalnikom Eleven, naj bi še letos izdala prvo personalizirano otroško kuharico na svetu. Višino letošnjih prihodkov ocenjujeta na 300 tisoč evrov.


Akademijo Int je »zakrivil« Matija Kovač, navdušenec nad jadranjem in tujimi jeziki. Marca 2014 je skupaj z dvema prijateljema razvil inovativen sistem jezikovnih tečajev z mesečno naročnino. Na trg jezikovnih tečajev, ki je precej tog in zastarel, so vnesli prilagodljiv sistem, ki omogoča učenje prek spleta in vpis v tečaje kadarkoli, ne glede na letni čas. S svojim prvim projektom, v katerem nastopa v vlogi lastnika in direktorja, letos načrtuje 275 tisoč evrov prihodkov.


Komisijo je prepričalo tudi Kmetijsko gospodarstvo Panorganic. Lastnik Panorganica, ki ni konvencionalna in tradicionalna slovenska kmetija, je Mario Kurtović, ki poudarja, da je moderno oziroma digitalno kmetijstvo bližje podjetništvu kot pa klasičnemu tradicionalnemu kmetijstvu. Panorganic, ki naj bi letos dosegel kar tri milijone evrov prihodkov, prodajne police polni s česnom, fižolom, ameriškimi borovnicami, jagodami goji in solato Živo. Solato prodajajo tudi v Avstriji, širitev na sosednji trg pa jim predstavlja tudi dobro popotnico za širitev na druge tuje trge.