Na občini Brezovica žaljivih grafitov niso opazili. Župan Metod Ropret je povedal, da bi v nasprotnem primeru Slovenske železnice nemudoma opozorili nanje. »Kaj več pa ne bi mogli storiti, saj je objekt njihov in na njem ne smemo izvajati nobenih posegov – niti dobronamernih, čistilnih,« je pojasnil Ropret.

Na Slovenskih železnicah (SŽ) se menda zavedajo, da je grafitiranje moteče za njihove potnike, zato skušajo grafite – vsaj tako pravijo – kar najhitreje očistiti. »Ko se na naši lastnini pojavijo grafiti, pa naj gre za postajne objekte ali vlake, o tem obvestimo policijo in vložimo kazensko ovadbo. Grafitiranje ni problem le na postaji Brezovica. S podobnimi težavami se namreč srečujemo tudi na postajnih objektih drugod po državi in predvsem na vlakih. Za potnike so moteči predvsem grafiti na vlakih, še posebej tisti, ki zakrijejo okna,« so po enotedenskem premisleku pojasnili pri SŽ.

Odstranjevanje grafitov ni poceni

V tem času so odstranili tudi sovražne napise na brezoviški postaji, kar je opazil tudi naš zvesti bralec in nam zadovoljno sporočil, da je pot v Ljubljano zdaj prijaznejša. Zakaj so potrebovali več kot pol leta in naš poziv, da so se vendarle zganili in odstranili islamofobne zmazke, nam pri SŽ niso pojasnili. Prav tako nam niso odgovorili, ali tudi na drugih postajališčih oziroma objektih, kjer se pojavijo neprimerni napisi, odlašajo toliko časa, preden jih odstranijo.

So se pa razgovorili o tem, da odstranjevanje grafitov ni poceni, še posebno ne tistih, ki se pojavijo na vlakih. »Strošek čiščenja enega vlaka znaša nekaj tisoč evrov, čemur je treba dodati še nanos zaščitnega premaza, ki prav tako stane več tisoč evrov. Poleg tega moramo iz prometa umakniti že tako premajhno število vozil. Da jih s čiščenjem ne bi dodatno poškodovali, po navadi očistimo predvsem oznake na vlakih in vagonih, ki morajo biti zaradi predpisov nujno vidne,« je razložila Mateja Živoder iz SŽ.

Okrepili bodo varovanje objektov

Kaj so storili za to, da bi preprečili pobalinska dejanja posameznikov? Pri SŽ pravijo, da skušajo na postajnih objektih grafitiranje preprečiti z antigrafitnimi premazi, »vendar ti niso primerni za vse podlage in vse vrste barv za grafite, poleg tega so ti premazi zelo dragi. Vse postaje tudi niso opremljene z videonadzorom, zato storilci pogosto ostanejo neznani.« Podobne težave imajo tudi na vlakih, velika večina grafitov nastane ponoči. »Varovanje je tako povezano z zelo visokimi stroški, saj bi morali za učinkovit nadzor zgraditi ograje, namestiti kamere in zaposliti dodatne varnostnike,« je povedala Živoderjeva in dodala, da bodo vseeno okrepili videonadzorne sisteme na območjih, kjer se grafiti večkrat pojavijo. Obljubila je tudi pogostejše obhode varnostnikov in preventivne akcije.