»Večkrat sem klicala na Kam Bus, ker sem opazila, da šofer uporablja mobilni telefon celo med prevozom otrok. Vendar se mi je zdelo, da se jim zdi vse skupaj kar preveč nepomembno. Po nekaj klicih so mi celo rekli, naj jih ne kličem več, naj raje obvestim policijo,« je opisala izkušnjo s kamniškim avtobusnim prevoznikom in priložila dopise, ki to potrjujejo.

V družbi Kam Bus pa so tako njej kot nam zagotovili tudi, da jemljejo vsako prijavo zelo resno. Med drugim uporabo telefonov prepovedujeta tudi njihov pravilnik o prevozih, notranji kontroli ter delu voznega in prometnega osebja ter odredba o prepovedi uporabe mobilnega telefona v času opravljanja prevoza. Težava pa je v tem, da tovrstni prekrški niso dokumentirani in na dogodkih niso vedno prisotni njihovi kontrolorji, ki bi o tem pričali.

Volan držal s koleni

Bralka nam je posredovala tudi pisno opozorilo in odgovor, ki ga je naslovila na kamniški Calcit, od koder material dnevno odvaža okrog sto tovornjakov. Opisala pa je tudi dogodek, ko naj bi videla zasebnega prevoznika (ime hranimo v uredništvu), ki tudi sicer med vožnjo skoraj vedno telefonira, brska po internetu ali bere listine, kako je med pisanjem sporočila v Stranjah volan držal s koleni. Pravi, da je večkrat klicala lastnika podjetja, a odmeva ni bilo. V podjetju njenih obtožb niso komentirali, saj naj bi bile »vedno pavšalne, v določenem delu nelogične in brez argumentiranih dokazov«. Dodali so, da še niso obravnavali nobene take pritožbe, saj tudi še niso prejeli nobene argumentirane in dokazane obtožbe. Če pa bi jo, bi jo po zagotovilu lastnika podjetja obravnavali resno in odgovorno, saj se trudijo za optimalne delovne pogoje in ozaveščenost voznikov ter učinkovito prometno preventivo.

Vsi Calcitovi tovornjaki imajo GPS

»Tudi v Calcitu sem dobila odgovor šele, ko sem jim zagrozila z mediji,« pravi bralka in dodaja, da naj se tudi po prijaznem odgovoru ne bi nič spremenilo. Opozorila jih je namreč tudi na to, da si njihovi tovornjaki krajšajo pot skozi Godič, kjer je to prepovedano. Tudi pri smodnišnici je po njenih besedah stanje nevzdržno, na eni strani ograja, na drugi drevesa, vozniki tovornjakov pa divjajo po sredini ceste in največkrat z mobilnim telefonom v roki. Kot pravi, policije tam ni še nikoli opazila.

»Zavedamo se, da tovornjaki predstavljajo določeno obremenitev za sokrajane. Zato smo lani uvedli za vse pogodbene partnerje obvezna predavanja iz pravil varne in odgovorne vožnje tovornih vozil,« je povedal Gašper Maleš, vodja logistike v Calcitu, in dodal, da so na junijskem predavanju govorili prav o nevarni uporabi mobilnih telefonov med vožnjo. O prehitri vožnje tovornjakov pa je pojasnil, da so pred tremi leti v vse tovornjake pogodbenih prevoznikov namestili GPS naprave, s katerimi lahko spremljajo njihovo hitrost. Na območju Stranj in Kamnika so uvedli območja, kjer GPS-naprava pošlje ob prehitri vožnji (nad 50 kilometrov na uro) odgovornim v Calcitu alarm z vsemi ključnimi podatki o prekršku. Ker je tako sankcioniranje prekrškov hitro in učinkovito, kršitev ni.

So pa v zadnjem letu prekinili pogodbo s tremi vozniki, ki so prevozili rdečo luč na semaforju. Tudi o tem so jih obvestili očividci. »Razmišljamo tudi o uvedbi dodatnih območij, na katerih nas bo o prehitri ali vožnji v prepovedano smer skozi Godič obveščal alarm,« še pravi Maleš in doda, da bodo to storili takoj, ko bodo zaznali potrebo. Trenutno so namreč njihovi sodelavci, tudi zaradi že izvedenih sankcij, zelo disciplinirani in spoštujejo vse predpise.