»Nič, krivde ne priznam,« je bil na včerajšnjem predobravnavnem naroku kratek 26-letni Ardit Ademi, ki je bil septembra 2014 udeležen v izjemno hudi prometni nesreči na Viru pri Domžalah, v kateri je umrl komaj 22-letni domačin Jordan Latas. Tožilstvo mu očita, da je skupaj s 26-letnim Elbasanom Destanijem, ki na prejšnjem predobravnavnem naroku prav tako ni priznal krivde, tekmoval, kdo bo hitrejši. Kar s 165 kilometri na uro naj bi s svojima audijema drvela po cesti v naselju, ko se je pred njima pojavil Latas s svojo hondo.

Tožilstvo krivi oba vpletena

Ademi bo priložnost za obširnejši zagovor dobil na začetku glavne obravnave, njegov zagovornik Mitja Jelenič Novak pa je že včeraj nanizal več dokaznih predlogov, s katerimi bo poskušal dokazati Ademijevo nedolžnost. Med drugim je v spis vložil tudi strokovno mnenje izvedenca prometne stroke dr. Nika Čertanca, ki je do njegove stranke precej bolj ugodno kot mnenje sodnega izvedenca, ki ga je v preiskavi določilo sodišče. Kot nam je po obravnavi zaupal odvetnik Jelenič Novak, je Čertanc ugotovil, da sta Ademi in Destani vozila precej počasneje, in sicer okoli 100 kilometrov na uro in ne 165 kilometrov na uro, kot je ocenil sodni izvedenec. Omejitev hitrosti, kjer se je zgodila nesreča, je sicer 50 kilometrov na uro. Tudi sam opis poteka nesreče naj bi bil v Čertančevem mnenju ugodnejši za Ademija.

Ta je imel manjšo vlogo kot Destani, ki je v Latasa tudi trčil. Ademi je vozil po svojem, desnem pasu Papirniške ceste, Destani pa ga je prehiteval oziroma vozil vštric. Prav tako je v Latasovo hondo treščil Destani, Ademi pa je trčil v hidrant in betonski zid prve hiše, nato pa še v podporni zid in steber žičnate ograje druge hiše. Tožilstvo zaradi kaznivega dejanja predrzne vožnje v cestnem prometu preganja oba, saj so tožilci prepričani, da sta s tekmovanjem, kdo bo hitrejši, oba pripomogla k tragičnemu koncu septembrskega popoldneva.

Obramba: V lokalu nista bila skupaj

Tedaj je Latas zapeljal s parkirišča nasproti trgovine Tuš na prednostno Papirniško cesto, v njega pa je silovito trčil Destani s svojim audijem A6 s trilitrskim turbodizelskim motorjem. Silovito trčenje je za seboj pustilo pravo razdejanje, Destani pa je čelno trčil naravnost v levi bok Latasove honde in poškodbe so bile tako hude, da je ta umrl že na kraju nesreče. Hondo je najprej odbilo v hidrant, prometni znak in betonsko ograjo bližnje hiše, nato pa je poletela v zrak in med padanjem še udarila zadnji del Destanijevega audija.

Ker so pri pokojnem mladeniču ob obdukciji našli tudi sledi THC, se je Jelenič Novak pridružil predlogu Destanijeve obrambe, da naj toksikolog pojasni, ali je vsebnost THC morda vplivala na Latasovo zmožnost presoje prometne situacije, ko se je vključeval s parkirišča na prednostno cesto.

Obramba je sodišču včeraj predlagala tudi zaslišanje gradbenika Roka Z. iz Lukovice, ki naj bi pričal, da je Ademi iz lokala, v katerem je bil tik pred nesrečo tudi Destani, odpeljal pred Destanijem ter da v lokalu nista bila v isti družbi.