Podjetje Xvida ponuja uporabnikom iphona rešitev, za katero v matičnem Applu (še) niso poskrbeli sami. V torek je ljubljanski start up na kickstarterju začel zbirati 35.000 dolarjev za zagon proizvodne linije naprav za brezžično polnjenje pametnih telefonov in njihovo preprosto magnetno nameščanje v avtomobilu, na delovnem mestu ali v domačem okolju.

»Z našo napravo lahko uporabnik preprosto, le z eno roko prisloni telefon na nosilec, ki ga s pomočjo vgrajenih magnetov čvrsto zgrabi in začne polniti,« pojasnjujejo princip naprave v Xvidi, enem od slovenskih pionirjev zbiranja sredstev s pomočjo množičnega financiranja. Že konec leta 2012 so na kickstarterju zbrali 40.000 dolarjev za zagon serijske proizvodnje boomeranga, inovativnega nosilca in stojala, ki s posebnimi magneti omogoča pritrditev Applovih tablic na različne površine.

Jih bodo v Applu opazili?

Uroš Čadež, 43-letni direktor in solastnik Xvide, je več let delal v Londonu in je zagovornik globalnega podjetniškega delovanja. »Ni dovolj, da se povezuješ lokalno, z znanci in znanci znancev,« pravi Čadež. »V Sloveniji se pogosto pritožujemo zaradi države, vendar pa bi si le morali priznati, da je danes svet drugačen, da moramo tudi sami znati in želeti izkoristiti možnost ter se ponuditi na trgu.«

Po uspešnem začetku proizvodnje boomeranga so v Xvidi v dveh letih razvili celo kolekcijo dodatkov in nosilcev za pametne tablice in telefone: med seboj kompatibilne ovitke za telefone iphone, stojala za ipad, univerzalni montažni dodatek stickypad, ki omogoča, da na Xvidin nosilec pritrdite kateri koli telefon ali tablico, namizno stojalo in vrsto nosilcev za avto, kolo in steno. »Poudarek ostaja na uporabnosti in vrhunskem oblikovanju,« pravi direktor Xvide, ki je predlani za boomerang prejela prestižno oblikovalsko nagrado red dot design.

Letos so v Xvidi sistem stojal in nosilcev nadgradili z zbirko sedmih brezžičnih polnilnikov, poleg tistih za iphone tudi takšnih za uporabnike telefonov z operacijskimi sistemom android. Za vse tiste telefone, ki že omogočajo brezžično polnjenje, so oblikovali tudi univerzalni magnetni dodatek, združljiv z vsemi njihovimi brezžičnimi polnilniki za avto, pisarno ali dom. V start upu so razvili tudi posebno elektroniko, ki omogoča maksimalen prenos energije iz polnilnika v pametni telefon, zato je njihovo brezžično polnjenje zanesljivo in približno enako hitro kot s tovarniškim iphonovim žičnim polnilnikom.

Kickstarter ni čarobna palica

V Xvidi tržijo svoje izdelke predvsem po spletu, prek družbenih omrežij in v sodelovanju z uspešnimi tujimi spletnimi trgovinami, redno sodelujejo tudi na mednarodnih sejmih porabniške elektronike. In zakaj so se spet odločili za kickstarter? »Zato, ker ni le portal za zbiranje sredstev za ustvarjalce na začetku podjetniške poti, ampak ponuja tudi možnost za testiranje trga in omogoča, da nov izdelek spozna zelo veliko ljudi,« odgovarja Uroš Čadež. Po drugi strani, pravi direktor Xvide, marsikdo zmotno gleda na kickstarter kot na nekakšno čudežno rešitev. »Za uspešno kampanjo so nujne zelo skrbne predpriprave. Najprej moraš natančno opredeliti problem, ki ga tvoj izdelek oziroma storitev rešuje, sledi izračun stroškov, ki vpliva na določitev zneska, ki ga moraš zbrati na kickstarterju. V poplavi projektov je treba izstopati, zato moraš pripraviti odlična promocijska gradiva, ki preprosto in jasno pojasnijo bistvo izdelka, posneti je treba odličen predstavitveni film, ki vzbudi pozornost, ne nazadnje pa potrebuješ še veliko močnih živcev, saj gre lahko vedno kaj narobe in takrat se je treba odzvati zelo hitro,« našteva Uroš Čadež obvezne sestavine recepta za uspeh na kickstarterju. »Navznoter«, po podjetniškem nazoru, se Čadež uvršča med »socialne kapitaliste«. »Zagovarjam skrbno, hkrati pa družbeno odgovorno ravnanje,« pravi. »Ne glede na situacijo poskušamo poskrbeti, da so ljudje v podjetju zadovoljni.«