Mogoče z brega ni videti tako, vendar je sup, deska, s katero lahko veslaš po širnem morju, zelo zabavna in uporabna stvar. Slovenski start up Sipaboards je njegovo uporabnost še izpopolnil in v desko kot pomoč pri plovbi vgradil do okolja prijazni električni motor. Do te zamisli je Sebastjan Sitar, ustanovitelj podjetja, prišel med počitnicami, ko je opazoval, kako njegovi hčeri zaradi morskega toka s težavo veslata proti obali. Za nameček je za desko iz plastike razvil sistem samodejnega napihovanja in s tem dosegel, da jo je mogoče praktično zložiti v nahrbtnik in prenašati okrog.

Lansko pomlad je bila zadeva zrela za kickstarter, na katerem so za samonapihljivo desko za veslanje z električnim motorjem namesto ciljnih 150.000 zbrali več kot 320.000 dolarjev zagonskih sredstev. »Prva sezona je pokazala, da ima naša inovacija ogromen potencial,« pravijo v podjetju Sipaboards. »Največji izzivi lanskega leta, ki smo jih uspešno rešili, so bili pričakovano v preskoku iz prototipa na serijsko proizvodnjo in logistiko.« Poleti so avtorji slovenske deske za veslanje prejeli prestižno mednarodno oblikovalsko nagrado red dot, nad njihovim izdelkom so bili navdušeni tudi strokovnjaki na specializiranem veslaškem sejmu Paddle Expo v Nürnbergu. Januarja so svojo desko predstavili še na največjem svetovnem sejmu športne opreme ISPO v Münchnu in se uvrstili med finaliste v kategoriji novih izdelkov.

Generacija zračnih supov

Na letošnji prvi pomladni dan so v podjetju, ki šteje deset ljudi, predstavili novo generacijo treh oblikovno različnih samonapihljivih desk za veslanje. Poimenovali so jo AIR, gre za desko z vgrajenim kompresorjem, ki v petih minutah napihne desko do idealnega tlaka. Svetovno predstavitev so izvedli z začetkom nove kampanje na kickstarterju, na katerem poskušajo zbrati vsaj 100.000 dolarjev zagonskega kapitala. V prvih dveh dneh so prodali že za 36.000 dolarjev samonapihljivih desk za veslanje.

V Sipaboardsu pravijo, da so pri liniji supov, za katero so zbirali sredstva pred letom dni, kot osnovno prednost ponudili pomožni električni pogon. »Samonapihovanje je bilo le pomemben dodatek, ki poenostavi pripravo supa.« Vendar pa so že med testiranjem deske zaznali, da se je veliko aktivnih uporabnikov navduševalo prav nad rešitvijo njenega napihovanja. »Pogosto smo od uporabnikov dobili namig, da jih zanima dostopnejša in preprostejša različica supa, ki bi kot ključno prednost poudarila prav samonapihljivost. Zato smo za te kupce razvili še različico z integriranim samonapihljivim sistemom brez pomožnega električnega pogona,« pravijo v Sipaboardsu.

Nezainteresirane banke in neučakani vlagatelji

V slovenskem zagonskem podjetju poudarjajo, da želijo ponujati inovativne in kakovostne izdelke po pošteni ceni.  »To nam omogoča tudi naš prodajni model,« pravijo. »Z neposredno prodajo po spletu prihranimo tudi več kot 35 odstotkov, zato smo konkurenčni, kupec pa plača manj.«

Seveda se v Sipaboardsu težavam v otroškem obdobju razvoja podjetja ne morejo izogniti. Poslovno okolje v Sloveniji je za njihov tip podjetja zelo neprijazno. »Banke so nezainteresirane za sodelovanje, vlagatelji pa nimajo realnih predstav o vrednosti svojih sredstev. Banke zahtevajo nemogoča poroštva, investitorji pa zaslužek čez noč. To v razvojno naravnanem podjetju, za katero dobiček v začetni fazi ni prioritetna naloga, ni mogoče,« poudarjajo v Sipaboardsu in si za svojo drugo sezono delovanja zastavljajo visoke cilje. »Konkurenca nas za zdaj sprejema z odobravanjem in željo po sodelovanju,« pravijo. Njihov poslovni cilj je ostati prvi ponudnik desk za veslanje s pomožnim pogonom in postati prvi proizvajalec integriranih sistemov za polnjenje supov. »Vsa večja priznana podjetja želijo vgrajevati naše sisteme v svoje deske,« pravijo v Sipaboardsu, prepričani, da se jim s tem odpirajo nove razvojne možnosti.