Newyorško podjetje Blue Apron je leta 2012 skupaj s še dvema tridesetletnikoma ustanovil Matt Salzberg, da bi družinam v časovni stiski olajšal domačo pripravo kakovostnih obrokov. Milijoni ameriških odjemalcev tako dobivajo recepte in sveže sestavine jedi, pripravljene v porcije za dve ali štiri osebe. Poleg časovnega prihranka tak način zmanjšuje tudi količino zavržene hrane. V manj kot treh letih delovanja je Blue Apron zaposlil 2500 ljudi, ki na mesec pripravijo več kot pet milijonov predpripravljenih jedi. Podjetje je imelo lani več kot 600 milijonov prometa, investitorji pa so njegovo vrednost ocenili na več kot dve milijardi dolarjev.

Povprečen čas za pripravo obroka Blue Apron je 30 minut. V tekočem letu se ne ponovi nobena jed oziroma recept. V prvem tednu aprila so na primer na voljo ragu z mesnimi kroglicami, nepalski piščančji tarkari (curry), začinjeni losos z narezanim sladkim krompirjem na žaru, rezanci z bolonjsko gobovo omako, pica s pestom iz špargljev in rukole in falafli s solato caciki. Sveže sestavine skupaj s tiskanim, nazorno napisanim receptom pripeljejo brezplačno na dom v hladilni kartonski škatli. Za meso jamčijo, da ni vzrejeno s hormoni in antibiotiki, zelenjavo kupujejo pri družinskih kmetijah, ki prisegajo na trajnostno pridelavo. Štiri kosila za štiričlansko družino stanejo 140 dolarjev.

Takojšen odjemalski hit

Matt Salzberg je že po prvem tednu razvažanja paketov živil z recepti vedel, da bo podjetje uspešnica. Najprej je preizkusil svojo zamisel pri dvajsetih prijateljih. Kot pravi, prijatelji po tem, ko so poskusili s pripravo obeda Blue Apron, kar niso prenehali razpravljati o tem, kaj in kako so si skuhali za kosilo, enako vneto pa so delili fotografije svojih kuharskih dosežkov v družbenih medijih. »V zvezi s tem poslom se je pojavilo na tone problemov in vprašanj, vendar se je večina nanašala na kompleksnost in operativno delovanje poslovnega modela,« je Salzberg povedal v intervjuju za ameriški spletni tehnološki časopis Business Insider.

Pred ustanovitvijo prehranskega zagonskega podjetja je Salzberg delal v Silicijevi dolini za investicijsko podjetje Bessemer Venture Partners. Potem je prijatelja Ilio Papasa povabil k ustanovitvi start upa. Najprej sta preizkusila nekaj drugih zamisli in se naposled odločila za koncept preproste ponudbe receptov in odmerjenih svežih sestavin jedi, dostavljenih odjemalcem najpozneje v 24 urah. Noben od njiju ni imel izkušenj v industriji prehrane, zato je Salzberg v podjetje povabil še Matthewa Wadiaka, ki je pripravljal catering za svojo taščo in se ukvarjal s prodajo tartufov in avokadov.

Recept za uspešno podjetje

»Marsikdo ustanovi podjetje s svojimi najboljšimi prijatelji, ki razmišljajo in delajo enako in imajo enako poslovno zgodovino,« pravi Salzberg. »Mi smo namenoma sestavili ekipo iz ljudi z različnimi, a komplementarnimi poslovnimi izkušnjami in s tem dobili dostop do različnih omrežij in informacij.« Sam je po prvih prodajnih uspehih Blue Aprona pri svojem nekdanjem podjetju zagotovil tri milijone vlagateljskega kapitala, Wadiak je vzpostavil na stotine povezav s kmeti in živinorejci, Papas pa je poskrbel za preprosto in učinkovito delovanje spletne prodaje živil. Kmalu je Blue Apron oblikoval ponudbo še za uporabnike z dietnimi potrebami in odprl spletno prodajo kuhinjskih rekvizitov.

Salzberg pravi, da morajo v gradnji največje ameriške platforme za distribucijo svežih živil izpolniti še veliko ciljev. »Dela imamo še za deset, petnajst let,« pravi. V ZDA konkurira Modremu predpasniku več zagonskih podjetij z enakim poslovnim modelom (Freshdirect, Goodeggs, Greenling, Plated), eno od najnevarnejših pa je leta 2011 ustanovljeno berlinsko podjetje Hellofresh, ki posluje v Ameriki, Avstraliji, Nemčiji, Angliji, na Nizozemskem in v Avstriji. Blue Apron je nemškega tekmeca po številu prodanih obrokov prehitel že v začetku lanskega leta.