Fiat 500 je tako avtomobil, ki za svojega 3,57 metra dolžine ponuja veliko prostora na sprednjih sedežih. Prtljažnik s 185 litri sicer ne bo mogel požreti vsega, a za vsakdanjo mestno vožnjo je s tem dobro poskrbljeno. In že njegov videz pove vse: majhen, igriv, zanimiv, drugačen. Tradicija mu tukaj le pomaga, če dodamo še malce zanimivih barv na zunanjosti in notranjosti, pa je slika popolna. Na drugi strani se renaultov twingo, ki je malce tudi naš, saj nastaja v Novem mestu, prav tako lahko pohvali s preteklostjo, čeravno je zdaj ubral zares povsem drugo pot. Mali trivaljni motor in pogon zadaj, veliko plastike… Taka zasnova ima svoje prednosti in slabosti, je pa res, da je zaradi tega še lahkotnejši v mestnem prometu. Svoje seveda naredi tudi motor, ki premore odločnih 90 konjičev (66 kilovatov), robotiziran menjalnik pa je vsekakor dobrodošel dodatek, ker deluje mirno, za nekdanjim »cukanjem« takih menjalnikov pa ni več ostalo veliko sledi. Kot idealen za mestno vožnjo, bi rekel marsikdo. In tukaj je fiat 500 z 1,2-litrskim klasičnim motorjem malce v zaostanku, samo 70 konjičev (51 kW) sicer zadostuje za običajno vožnjo, za kaj več pa ne, saj ga rado zmanjka pri nižjih vrtljajih. Kakšen konj več bi se mu še kako prilegel, posebej zato, ker je njegov dom tudi odprta cesta, vsaj kar se podvozja in celotne pojave tiče. Avtocest se tako ne boji, a voznika vseeno rad opozori, da višje hitrosti niso njegov domači teren. Kar je škoda, ker bi že zaradi motorja to tudi zmogel. Če že na malce daljšo pot, potem je fiat 500 vseeno primernejši. V mestu pa je twingo v določeni prednosti. Lahek volan, že zaradi zadnjega pogona, omenjeni menjalnik in zabava se lahko začne. Pod pogojem seveda, da s seboj nimate veliko prtljage. Trije litri več kot pri fiatu (188) namreč ne omogočajo čudežev.

Notranjost je v fiatu nekoliko bolj »žlahtna«, daje malce več občutka kakovosti in uporabnosti, medtem ko v twingu prevladujeta plastika in ne najbolj zanesljiv občutek, da vam sem ter tja kakšen del armaturne plošče ne bo ostal v rokah. Zato je celotno počutje v fiatu boljše, bolj zanesljivo. In seveda je tukaj še cena, mimo katere ne gre. V osnovni izvedbi je fiat 500 cenejši od twinga – 11.990 proti 13.100 evrom je kar nekaj denarja, res pa je tudi, da svoj delež evrov zahteva robotizirani menjalnik v twingu. Ki pa je dejansko vreden vsakega evra, ki ga morate nakazati na bančni račun prodajalca.

Precej bolj plastični twingo je očitno smer, ki so jo pri Renaultu ubrali tudi zaradi sodelovanja s Smartom, saj ima slednji v svoji prodajni paleti twingovega tehničnega brata, ime twingo pa je s tem dobilo nov pomen. Čeprav je tehnika več kot solidna, izdelava sorazmerno kakovostna, pa je sama zasnova stvar privajanja. Tukaj fiat 500 igra na veliko varnejše strune, njegova melodija zna bolje zlesti kupcem v ušesa. Skratka, fiat 500 pokaže, da je lahko drugačno tudi bolj vsakodnevno uporabno. Ali vsaj zanimivo. In če svoje doda še cena, potem verjetno ni več dvoma, katero prevozno sredstvo bi izbrali naši štirje sloni.

Več fotografij na www.dnevnik.