To velja tudi za mrtvo naravo, kamor štejemo pločevinaste štirikolesnike, ki lahko izhajajo iz istega gnezda, imajo zelo veliko skupnega, a tudi zelo veliko stvari, ki jih med seboj razlikujejo. Nissan in Renault, znamki, ki sta si v marsičem podobni, a tudi tako zelo različni, da jih le malo ljubiteljev avtomobilov rado vrže v isti koš. Le kako bi si drugače razlagali dva od njunih modelov, Nissanovega qashqaija in Renaultovega kadjarja, ki imata skupno le to, da sta oziroma želita biti terenca. Terenca za prosti čas in ne prezahtevne terenske vožnje. In tukaj se dejansko njuno koncernsko sorodstvo tudi konča.

Čeprav sta qashqai in kadjar tako rekoč ptička iz istega gnezda, sta si po svojem značaju in tudi lastnostih precej bolj različna, kot bi mnogi pričakovali. Je to prav ali ne, je seveda stvar okusa ali odločitev odgovornih v »hišnem vodstvu«, kupca bolj zanima, kaj dobi za svoj denar. In tukaj je kadjar, nenavadno ime in še bolj nenavaden videz gor ali dol, v prednosti. A začnimo s qashqaijem. Že predhodnik je prepričal veliko kupcev, nova generacija pa je le nadaljevala tam, kjer je prejšnja končala. Na cestah jih vidimo zelo veliko in tudi novincev je že precej, kar ne preseneča, saj ta 4,38 metra dolgi avtomobil ponuja veliko prostora za potnike in prtljago. Prtljažnik ima osnovno prostornino 401 liter, vse skupaj pa je zapakirano v obliko, ki vam enostavno mora biti všeč. Kot velja za celoten avtomobil, saj je lahkoten, nezahteven, okreten, skratka avtomobil, ki vam hitro zleze pod kožo.

Iz drugačnega testa je narejen nekoliko večji, v dolžino meri 4,45 metra, kadjar. Ta je oblikovno v tisti ligi, ki praviloma deli opazovalce. Eni so za, drugi proti, dejstvo pa je, da deluje veliko bolj zabuhlo, napihnjeno, okroglo, kot qashqai. In s tem izgubi nekaj dinamike, ki jo izraža Nissanov kandidat. In tudi vozi se tako, čeravno se z njim lahko hitro spoprijateljite, le da ni tako odziven kot qashqai. Nekaj centimetrov več se pozna tudi pri prtljažniku, ki ima prostornino 472 litrov, zatorej je nekoliko bolj priporočljiv za tiste, ki s seboj prevažajo nekaj več prtljage.

Armaturna plošča je pri qashqaiju nekoliko bolj logična, po svoje kakovostna, kar velja tudi za menjalnik, ki je voznikov prijatelj, medtem ko pri kadjarju zahteva nekaj več vaje. Glede voznih lastnosti in obnašanja na cesti je qashqai tudi v določeni prednosti, čeravno se je kadjar izkazal kot zelo zanesljiv sopotnik na cesti. Vse to pa v določeni meri pokvari motor. Pri qashqaiju je bil na delu 1,6-litrski štirivaljnik s 163 konjiči (120 kilovati), ki je avtomobil spremenil v poskočnega in nenapornega »prevoznika«, ki ni razočaral v nobenem pogledu. Še celo poraba osmih litrov na 100 kilometrov je še sprejemljiva, glede na vse, kar avtomobil zmore in ponuja. Kadjar na drugi strani stavi na manjši motor, ki so ga s pomočjo tehnike malce bolj oželi in iztisnili iz njega 130 konjev (96 kW). Na prvi pogled povsem dovolj, v praksi pa se to izkaže kot malo premalo. Enostavno je ta avtomobil prevelik in pretežak za tako motorno zasnovo in te konje, in če ga voznik želi malce bolj »uporabiti«, se poraba prav nič presenetljivo dvigne na skoraj 9 litrov na 100 kilometrov. To pa so že številke, ki v sodobnem času niso več sprejemljive. Da, zasnova avtomobila naredi svoje.

Zato pa kadjarju v prid govorijo druge številke, tiste v kombinaciji z evri. Uganili ste, kadjar je z 22.100 evri precej cenejši od qashqaija, ki je v testni izvedbi stal 26.320 evrov, torej okoli 4000 več. Da, ob tej številki je tudi treba zastriči z ušesi. A je že tako, da je včasih več tudi dejansko več, za več denarja v tem primeru dobi kupec tudi malce več glasbe. Ne glede na to, da sta oba zelo dobro opremljena, z vsemi elektronskimi pomagali in udobnostnimi dodatki. In če sta iz nekako istega razširjenega gnezda, še ne pomeni, da sta si tudi podobna. Ne, v tem primeru bi prej pomislili, da res ne moreta biti v sorodu.