Eden zadnjih, ki si je dovolil biti drzen, je bil Peugeot, ko je pred štirimi leti predstavil model 208. Pa ne zaradi zunanje oblike, z njo je nezgrešljivo povezan s predhodnikom 207, temveč zaradi notranjosti. Izredno majhen volanski obroč in merilniki, nameščeni nad njim, se pravi, da jih voznik vidi čez volan in ne skozi luknjo v njem, so pomenili veliko spremembo. Čeprav danes to ni nič več novega in so pri Peugeotu enak način uvedli tudi v modelih 308 in 2008, je dejstvo, da je to še vedno zaščitni znak tega mestnega malčka. Kdor koli se namreč prvič usede vanj, najprej opazi ravno to, o čemer smo se znova prepričali med nedavnim testiranjem primerka z 1,6-litrskim stokonjskim (73 kW) dizelskim motorjem. In da zaključimo z novostjo, ki to več ni – prva reakcija tako rekoč vsakega je pozitivna. Ko pa vse skupaj preizkusi v praksi, so odzivi mešani. Dejstvo namreč je, da je uporabnost vsega skupaj odvisna od posameznikove nastavitve položaja za volanom. Pri čemer znajo imeti predvsem nižji težave, saj se v njihovem primeru večkrat zgodi, da jim zgornji rob volanskega obroča dodobra prekrije pogled na merilnike. Takšna so pričevanja številnih, medtem ko smo jih sami videli odlično. A kakor koli obrnemo, je dejstvo, da pri običajni postavitvi takšnih težav ne bi imel nihče...

Kakor koli, če (ko) najdete ustrezni položaj, se peugeot 208 izkaže za simpatičen, udoben, prostoren (sploh ob dejstvu, da je dolg le 3,97 metra), uporaben (285-litrski prtljažnik), z omenjenim motorjem med vožnjo zabaven in predvsem okreten avtomobil. Morda k slednjemu pripomore ravno majhen volanski obroč, a dejstvo je, da smo nazadnje med vijuganjem po mestnih ulicah in parkiranjem tako uživali le med vožnjo dvosedežnega smarta. Pri dvestoosmici voznik namreč dobi občutek, da bi jo lahko manevriral in volan vrtel z enim prstom...

A tudi zato, ker je bil testni primerek opremljen z dizelskim motorjem, smo ga bili seveda dolžni zapeljati še zunaj njegovega »primarnega« habitata. In tudi tam, na primestnih cestah in avtocestah, se je izkazal. No, pri kakšnih daljših potovanjih njegova majhnost kakopak pride do izraza, človek po daljši avtocestni vožnji iz njega ne stopi ravno najbolj spočit, a za vožnjo po, denimo, naši majhni državici več kot zadostuje. Z omenjenim motorjem je tudi zelo odziven (10,7 sekunde do stotice, najvišja hitrost 187 km/h), predvsem pa varčen, saj na 100 kilometrov porabi le dobrih 5 litrov dizelskega goriva. In cena? Ravno najugodnejši testni primerek s 17.535 evri ni, a če upoštevamo omenjeni odlični motor in prav tako visoko stopnjo opreme allure, je vseeno vreden svojega denarja. Kdor pa si želi ugodnejše dvestoosmice, jo bo zlahka tudi našel.