Nove predelave in nadaljevanja (dolgočasne Fantastične štiri, v osemdesetih še mogoče zabavne Počitnice in večinoma na prvo žogo smešnega Teda 2), ki že vse leto prinašajo razočaranja, bomo tokrat le ošvrknili. Vsekakor pa velja omeniti, da so se tudi veliki studii vsaj za silo potrudili in stare ideje skušali zapakirati v nove preobleke. V agentski mrzlici smo tako dobili poskus združitve Univerzalnega vojaka, Lucy in Bourna v Agentu 47, medtem ko je Mož z agencije UNCLE povprečen poskus posodobitve Bonda. Kar hočeš je Vsemogočni Bruce, in to brez Jima Carreyja, pa kaj če so starci iz Montyja Pythona zraven, tako in tako so že ob ponovni združitvi povedali, da jim gre le za denar, in očitno se pri tem niso šalili.

Neameriški Kolosej

A pri takšnem programu očitno ne prednjači več Kolosej, ki v začetku meseca preseneča z zanimivim mednarodnim izborom. Od prejšnjega tedna vrti avstralsko-irsko koprodukcijo Dežela tujcev. Zraven pa še antibogatunski Elitni klub, pri katerem bodo Britanci lahko izživeli svoj prezir do moralno sprijene elite. Na žalost se filma tipičnih hollywoodskih vzorcev ravno ne otepata in sta doslej prejela bolj povprečne kritike, a pogled naprej in nazaj kaže na očiten premik v Kolosejevi programski shemi. Očitno sta ga prekinitev sodelovanja z distributerjem veleuspešnic in padec obiska prisilila v iskanje novih prijemov in presenetljiv obrat k bolj mednarodnim vsebinam. Nocoj namreč v kino prihaja še kanadska animacija Legenda o Sarili, čez dva tedna slovenski Julija in Alfa Romeo, v začetku prihodnjega meseca pa bosanska Hiljadarka, kitajsko-francoski Volčji totem, španski Popolni dan in brazilski Mag – najboljša zgodba Paula Coelha. Ob tem je na sporedu še vedno odlična danska drama oskarjevke Susanne Bier Še ena priložnost.

Končno Azija

Največje Kolosejevo presenečenje pa se je zgodilo avgusta, ko je na program uvrstil kitajsko Slepo masažo in tako presekal skoraj popoln slovenski kinomrk v zadnjem desetletju najbolj razvijajoče se in razburljive azijske kinematografije. Presenečenje je toliko večje, saj zanj ni poskrbel mestni, bolj umetniško naravnani Kinodvor, ki tudi v prihodnje očitno ne bo imel domene na tem filmskem kontinentu. Od danes pa do torka namreč Kino Bežigrad v sodelovanju z japonskim veleposlaništvom prinaša serijo japonskih filmov na temo hrane, naslovi pa so naslednji: Pripoved o samurajski kuhinji, Ramen samuraj, Recept za žalovanje in Bog ramna.

Ljubezen na sto in en način

Izjemno priljubljeni tematiki sta zadnje čase tudi ljubezen in seveda seks. Filmarji pohvalno ne tekmujejo več samo v tem, kdo bo pokazal več gole kože velikih zvezd, ampak tudi v dejanskem analiziranju. V kinih je tako še mogoče ujeti soliden film Odvisna od seksa, pri čemer nikakor ne pričakujte kakšne vontrierovske Nimfomanke, ampak bolj ameriško krimimoralko. Zato pa je tukaj nova mojstrovina Gasparja Noeja Ljubezen. Če ste jo zamudili v Kinodvoru, jo lahko odslej ujamete v Cineplexxu in splača se jo pogledati v 3D, saj je ta tehnika končno prišla v roke pravih filmarjev. Tukaj je tudi ameriško presenečenje: neatraktiven naslov Jenny se poroči lahko kaj hitro odvrne, saj bi človek pomislil, da gre za novo, že ničkolikokrat videno romantično sentimentalko. A preobrat, še kako šokanten tudi za slovensko konservativno dušo, je v tem, da se Jenny poroči s svojo sostanovalko. Za piko na i bodo poskrbeli v Kinodvoru, kjer predvajajo film Ljubezenska odiseja, v katerem se je hrvaška avtorica Tatjana Božić v iskanju prave ljubezni podala do svojih nekdanjih partnerjev.