Obstajajo ljudje, ki so neki avtomobilski znamki zvesti vse življenje. Ne glede na to, kaj ponuja trg, bodo ob nakupu (novega ali rabljenega) avtomobila vedno verjeli istemu logotipu. Na drugi strani so manj zvesti kupci. Njih je treba prepričevati vedno znova. Toda če imajo s takšnimi potrošniki več dela proizvajalci avtomobilov, si ga več nakopljejo tudi kupci sami. Pregledati morajo bistveno širšo paleto ponudnikov in njihov modelov, ki jih je povrhu vse več. Na koncu je treba analizirati še opremo, kar nanese kopico različnih avtomobilov z različno vsebino, ob čemer kupec hitro postane zmeden. Skoraj vsem na koncu na pomoč priskoči cena, ki je v večini primerov ključen odločevalni dejavnik. A kaj se zgodi, ko ima kupec dovolj denarja, da si lahko privošči tudi dražji primerek, četudi ga je prepričal cenejši avtomobil? Znajde se v dilemi – vzeti dražjega in prestižnejšega ali malce cenejšega, ki kljub temu zadovolji (skoraj) vse potrebe?

V takšni dilemi bodo predvsem tisti kupci, ki bodo razmišljali, ali v domačo garažo zapeljati land rover discovery sport ali mazdo CX-5. Oba ponujata veliko, v marsičem sta si celo identična, a vendar se v mnogočem tudi razlikujeta. Kaj je identično in kaj različno, je odvisno predvsem od zornega kota ocenjevalca. Podatki na papirju pravijo, da imata oba 2,2-litrski dizelski motor, toda discovery sport iz sebe spravi 190 konjskih moči (140 kW), CX-5 pa 150 konjskih moči (110 kW). Pri vozni dinamiki skoraj ni razlik. Avtomobila sta stabilna na cesti, odzivna in ponujata občutek varnosti. Tudi skozi ovinke gresta samozavestno in neposredno, čeprav discovery sport v dolžino meri 4,6 metra in v višino 1,89 metra, medtem ko mazda CX-5 meri v dolžino 4,55 metra in v višino 1,84 metra. Do stotice hitreje pospeši močnejši discovery sport (8,9 sekunde – 9,2 sekunde), toda višjo končno hitrost doseže mazda CX-5 (202 km/h – 188 km/h). Moč se pri Mazdinem športnem terencu razporeja prek ročnega 6-stopenjskega menjalnika, pri land roverju pa z avtomatskim 9-stopenjskim.

Moči motorja primerno ima ugodnejšo porabo mazda CX-5. Na testu je na sto prevoženih kilometrov pokurila 7,1 litra. Discovery sport je na drugi strani ob zmerni vožnji potreboval 8,6 litra na sto prevoženih kilometrov. Razlika ni majhna, a zdi se, da ima logično razlago. Poiščemo jo lahko v teži avtomobilov. Potratnejši discovery sport je namreč za več kot dvesto kilogramov težji kot CX-5 (1775 : 1525 kg). In tudi teža ima svoje ozadje. Težji konkurent iz Land Roverja ima štirikolesni pogon, Mazdin primerek pa dvokolesega. Nekaj kilogramov nanese še razlika pri velikosti posode za gorivo (discovery sport 65, CX-5 58 l). Več teže pa lahko CX-5 pridobi v prtljažniku, saj sprejme za 503 litre prtljage, discovery sport pa 479 litrov.

Največje razlike so pri obliki notranjosti, kajti za splošno počutje je bolje poskrbljeno pri land roverju. Materiali so lepši na pogled, prijetnejši na dotik in modernejših linij. Z mazdo CX-5 ni nič narobe, kvečjemu nasprotno, toda raven preprosto ni tako visoka kot pri tekmecu. Tudi sedi se bolje pri discovery sportu, toda več prostora v drugi vrsti ponuja CX-5. Kdor si samozavest gradi z avtomobilom, se bo tako gotovo bolje počutil v land roverju kot v mazdi, saj bo deležen več pogledov občudovanja.

V marsičem se torej skriva odgovor na vprašanje, zakaj je razlika v ceni kar 23.660 evrov. Land rover discovery sport 2,2 TD4 HSE namreč stane 53.350, mazda CX-5 CD150 attraction pa 29.690 evrov. Višja cena hkrati prinese tudi več opreme. Oba imata vse najnujnejše, medtem ko discovery sport premore še celoten sistem za pomoč pri vzvratni vožnji (kamera in tipala), električno nastavljiva prednja sedeža, SD-navigacijski sistem… CX-5 je seveda lahko še zmogljivejša in prestižnejša, različica s štirikolesnim pogonom, močnejšim motorjem (175 KM) in 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom pa ceno dvigne na 38.410 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si