Podjetje Soline, ki ima koncesijo za upravljanje Krajinskega parka Sečoveljske soline, že nekaj let uspešno oživlja tradicionalno pridelavo soli. Njihova najuspešnejša blagovna znamka je Piranska sol, ki je od lani tudi zaščiteni slovenski izdelek pri evropski komisiji. S piransko soljo že nekaj let uspešno prodirajo na tuje trge. Pred dobrima dvema letoma so jo začeli prodajati tudi v prestižni londonski trgovski verigi Selfridges, vendar prvi mož Solin s prodajo na britanskem trgu ni prav zadovoljen. »Prodaja gre slabše, kot smo pričakovali. Postavljena cena je bila namreč previsoka, zato je bil tudi odziv kupcev negativen. Smo pa začeli sol prodajati prek drugih prodajnih kanalov, kot so tamkajšnje gostilne in prestižne restavracije,« pojasnjuje direktor Klavdij Godnič. Cena za kilogram piranske soli je v trgovski verigi Selfridges namreč dosegla 6,56 funta (okoli devet evrov), v naših trgovskih verigah pa znaša približno evro za kilogram.

Prodaja v tujini in tudi doma še kar raste

Sol so letos začeli prodajati tudi v Hongkongu in Rusiji, prvo naročilo je šlo na madžarski trg, širijo se na italijanskem trgu, kjer prodajajo v trgovskih verigah Coop in Esselunga. Na Madžarskem je piransko sol mogoče najti na policah v trgovskih verigah višjega cenovnega razreda, v Hongkongu pa v butičnih trgovinah. Prodaja soli tako v tujini kot tudi doma raste. Že peto leto dosegajo 20-odstotno rast prodaje soli.

Sol in solne izdelke prodajajo v lastnih trgovinah, najbolje gre prodaja v trgovskih centrih po Sloveniji, uspešni so tudi na tujih trgih. Piransko sol izvažajo v 21 držav, najuspešnejša je prodaja na nemškem in avstrijskem trgu. »Količinsko gledano okoli 15 odstotkov soli prodamo v tujini, preostalo na domačem trgu,« pojasnjuje Godnič. Priznava, da je piranska sol v tujini bistveno dražja, predvsem zaradi dragega prevoza.

»Nekdaj je veljalo, da se sol prodaja v radiju okoli 300 kilometrov, mi pa jo zdaj izvažamo tudi na Japonsko, v Švico in ZDA, zato je naš izdelek v tujini pričakovano tudi bistveno dražji,« pravi prvi mož Solin. S kuharskim mojstrom in lastnikom restavracij Jamijem Oliverjem še vedno sodelujejo, vendar dobavljene količine soli za njegove restavracije niso velike. Res pa je, da znani angleški kuharski mojster piransko sol uporablja v svojih receptih, ki jih objavlja na družabnih omrežjih, kot je na primer facebook.

Lansko poslovanje ni bilo tako uspešno

Lani so v podjetju Soline pridelali manjšo izgubo kot leto pred tem, saj je ta s 766 tisočakov padla na okoli 346 tisočakov. Tudi prihodki so bili v primerjavi z letom 2013 nižji, ustvarili so namreč 4,5 milijona evrov prihodkov, leto pred tem pa 5,5 milijona evrov. Lanska letina soli je bila namreč zaradi deževnega poletja zelo slaba oziroma je bila nična. Letošnja sezona pridelave še ni končana, vendar je začetek obetaven. Načrtujejo, da bodo pobrali vsaj dva tisoč ton soli, kar pomeni kilogram soli za vsakega Slovenca. Ko bo vsak Slovenec kupil kilogram sečoveljske soli, bodo po besedah direktorja Soline poslovale pozitivno. Piranska sol je njihova najuspešnejša blagovna znamka, zadnja tri leta pa intenzivno vlagajo tudi v razvoj kozmetične linije blagovne znamke Lepa Vida skupaj s thalassom spajem in kozmetičnimi izdelki.